שתף קטע נבחר

הפרסומת של פוקס נפסלה לשידור

הרשות השנייה פסלה את הפרסומת החדשה של "פוקס" בגלל "שימוש בהתנהגות מינית בוטה ובאלימות". הבג"ץ בדרך

באופן מפתיע, לאחר ארבעה ימי שידור, החליטה הרשות השנייה לפסול את הפרסומת של רשת "פוקס". התשדיר, בכיכובם של יעל בר זוהר ויהודה לוי, נפסל בעוון "התנהגות מינית בוטה, כפייה מינית ואלימות".

 

למי שלא הספיק לצפות בסרטון, מדובר בדמויות שכמו יצאו מקומיקס באמצע שנות ה-50. יעל בר זוהר מגלמת מלצרית בדיינר אמריקני, ויהודה לוי הוא החתיך המקומי שמעדיף, למורת רוחה של בר זוהר, לנשק דווקא את בעלת הדיינר השמנה ולעורר תגרה עם השף. את הסרטון מסיימת נשיקה לוהטת בין בר זוהר ללוי. כשמתבוננים מקרוב במסך מבחינים, כי כל הפרצופים שעל המרקע שייכים לשניים.

 

הפרסומות של "פוקס" ידועות כפרובוקטיביות. רק באחרונה פסלה הרשות השנייה קמפיין משותף ל"סלקום" ולרשת בטענה ש"יש בו כדי לעורר קטינים למעשים לא ראויים". באוקטובר 2001 נפסל תשדיר מלא ברמיזות מיניות בוטות, שבו הופשטה בובה בדמות בר זוהר מהג'ינס שלבשה. במארס 2002 נפסל עוד סרטון, שלטענת הרשות עודד התנהגות לא בטיחותית.

 

הפסילה הפתיעה את בר זוהר. "באמת?" השתוממה אתמול. "זה חדש לי". גם סמנכ"ל "פוקס", רן ארנון, התפלא כששמע על כך. "איפה הכפייה המינית? כשיהודה מנשק את המלצרית?" שאל. "הפרסומת נעשתה ברוח הומוריסטית, ולדעתנו אין חריגה מאמות מידה מקובלות. גם לא התעוררה פרובוקציה, לא מצד הזכיינים ולא מצד הקהל".

 

חברי הנהלת "פוקס" מיהרו לערער על ההחלטה, אולם הרשות השנייה דחתה את הפנייה. "הרשות מוכנה שנשדר פרסומת מצונזרת", הבהיר ארנון, "שלא כוללת את הסיבה לכל התרחשות ואת הנשיקה בין יעל ליהודה".

בימים הקרובים תעתור החברה לבג"ץ בדרישה להחזיר את הפרסומת למסך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביגיל עוזי
בר זוהר ולוי. ברוח הומוריסטית
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים