שתף קטע נבחר

הוראות חדשות לשמאים

חוזר חדש שהופץ על ידי משרד התחבורה בקרב השמאים, מכיל הנחיות חדשות בנוגע להערכת נזקים ותמחור חלפים למכוניות שנפגעו בתאונה

משרד התחבורה הפיץ בימים אלה הנחיות חדשות לשמאי הרכב בנוגע להערכת נזקים ותמחור חלפים למכוניות שנפגעו בתאונה. החוזר קובע, כי שמאי חייב לתמחר את מחיר חלקי החילוף "ללא כל תחשיבי הנחות ועמלות - אלא לפי מחיר ריאלי, בר השגה, תואם למחיר בשוק החופשי".

 

החוזר גם אוסר על השמאים להשפיע על בעל הרכב או המוסך לרכוש חלקי חילוף ממקור מסוים.

 

חברות הביטוח מספקות לשמאים תוכנה בשם "דאטה קאר", שבה מופיעים מחירי החלפים לפי קביעתן של חברות הביטוח. החוזר קובע, כי תוכנת "דאטה קאר" היא "כלי עזר" בלבד. "על השמאי להפעיל שיקול דעת עצמאי ומקצועי בעת עריכת השומה", קובע החוזר, "במידה שהדו"ח המופק באמצעות התוכנה אינו תואם את הוראות הנוהל, על השמאי לבצע בחוות דעתו את השינויים המחוייבים לצורך התאמתו לנוהל".

 

הערת אגב: תוכנת "דאטה קאר" נמצאת בימים אלה בבדיקה של הממונה על ההגבלים העיסקיים, דרור שטרום.

 

עוד קובע החוזר, כי הערכת הנזק של השמאי חייבת לכלול גם את עלות הבדיקה הבטיחותית של כלי רכב שנפגע בתאונה, ויש חשש שנפגעו מכללים בטיחותיים.

 

בדו"ח הערכת הנזק צריך השמאי לפרט ולנמק איך קבע את ערך הרכב ועל פי איזה מחירון וקריטריון ביצע את התוספות או ההפחתות לערך הרכב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים