שתף קטע נבחר

ישראל והגרעין: "בראדעי יגיע בקיץ לביקור בארץ"

לדברי שגרירת ישראל לסוכנות לאנרגיה אטומית בווינה, "מדובר בביקור שאנחנו מנסים להוציאו לפועל כבר כמה חודשים". אל ברדאעי קרא בעבר לפירוק ישראל מנשק גרעיני ורמז כי עליה לחתום על האמנה למניעת הפצתו. משרד החוץ: "איננו יודעים על הביקור"

באים לשיחות על הגרעין הישראלי? ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם, מוחמד אל בראדעי, אמור לבקר בישראל בחודש יולי. כך אמרה היום (ד') שגרירת ישראל לסוכנות לאנרגיה אטומית בווינה, גבריאלה גפני.

 

לדבריה, "מדובר בביקור שגרתי שאנחנ מנסים להוציאו לפועל במשך מספר חודשים. אנו מצפים לביקורו של אל בראדעי בקיץ הקרוב, ככל הנראה בתחילת יולי", אמרה גפני בשיחת טלפון מווינה.

 

אל בראדעי קרא בעבר לישראל להתפרק מנשק גרעיני. לאחר שנפגש עם שר החוץ סילבן שלום בחודש נובמבר, אף רמז אל בראדעי כי ישראל צריכה לחתום על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני ולפתוח את מתקניה לפיקוח בינלאומי.  

 

בסוף השנה שעברה דרשו מדינות ערב מהסוכנות לאנרגיה אטומית בווינה להקשיח את עמדת הסוכנות כלפי ישראל. הן דרשו להתעקש על הכנסת פקחים שיעריכו את יכולותיה הגרעיניות של ישראל ואת תוכנית הגרעין שלה, בדיוק כפי שעושה הסוכנות באיראן.

 

במסגרת מדיניות העמימות בנושאי הגרעין, ישראל לא הודתה מעולם שברשותה נשק כזה. עם זאת, על פי מקורות זרים, מוערך כי ברשות ישראל בין 100 ל-200 ראשי נפץ גרעיניים.

 

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "איננו יודעים על הביקור המתוכנן". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
אל בראדעי. כנראה ביולי
צילום: רויטרס
צילום: איי אף פי
הכור בדימונה
צילום: איי אף פי
מומלצים