שתף קטע נבחר

תיאטרון "קרוב" מציין 100 שנה למות צ'כוב

התיאטרון יעלה בביתו החדש שבמתחם התחנה המרכזית החדשה את "שד היער" הפקה שמעולם לא עלתה על במת התיאטרון הישראלי המקצועי

במלאת 100 שנים למותו של אנטון צ'כוב יעלה תיאטרון "קרוב" מיסודו של ניקו ניתאי, לראשונה על בימת התיאטרון המקצועי בישראל, את "שד היער", אחד ממחזותיו המוקדמים של הגאון הרוסי.

 

מדובר בקומדיה סאטירית שהקדימה את זמנה במבנה ובהשקפה הדרמטורגית שלה. למראית עין זוהי קומדיית אהבה, אך תחת מעטה הרומנטיקה מציצה ביקורת חברתית נוקבת. על בסיס מחזה זה כתב צ'כוב 10 שנים מאוחר יותר את "הדוד וניה", גרסה מעודנת שבה צומצמו הקונפליקטים, הדמויות והביקורת.

 

"שד היער" מציג גלריה עשירה של דמויות ססגוניות, אנשים אמידים ומשכילים לרוב, המבלים את זמנם בין סעודות לרכילויות. את הפסיפס מרכיבים בין היתר פרופסור בדימוס לאמנות (אלברט כהן), בת הפרופסור מנישואיו הראשונים (הילה רביב), אהובה של הבת הרופא הצעיר והאידיאליסט (לירון לבו), אשתו השנייה של הפרופסור (מירב שפר), גיסו המאוהב באשתו של הפרופסור (אורי אברהמי). עוד משתתפים בהפקה מוסקו אלקלעי, שמואל וולף, רות פרחי, יוני זיכהולץ, שירלי קייזר, רם רחמים ועמית רוזנברג.

 

כמו בכל מחזותיו של צ'כוב גם כאן הצער והביקורת מתובלים בהומור ומבט של חמלה אירונית שמחבק את הגיבורים-האנטי-גיבורים של צ'כוב והופכים את המחזה לקומדיה אנושית. ההפקה הנוכחית, בעיבודו ובבימויו של ניקו ניתאי, מזמנת במקביל, אם לשפוט על פי הקאסט, מפגש מעניין בין שחקנים וותיקים לבין שחקנים מבטיחים.

 

שד היער – תיאטרון קרוב, התחנה המרכזית החדשה, יום ו', 7.5, בשעה 21:30; מוצ"ש, 8.5, בשעה 21:30; מוצ"ש 15.5 בשעה 21:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
ניקו ניתאי
צילום: צביקה טישלר
לאתר ההטבות
מומלצים