שתף קטע נבחר

כנס ותיקי הליכוד: לשכנע את המשוכנעים

בפני הדוברים בכנס מייסדי הליכוד, המתנגדים לתוכנית ההתנתקות של שרון, עמדה משימה אחת: לשכנע את המשוכנעים. אחד אחר השני עלו חברי הכנסת והשרים לדוכן הנואמים והציגו את משנתם: "נהיה תלויים בפרס" ו-"אין הכרה בגושי ההתנחלויות". ורק חברה ותיקה אחת נותרה אופטימית: "בסוף שרון יהיה ליכודניק בחזרה"

כנס ותיקי הליכוד נפתח הערב (יום ד') בשירת המנון בית"ר. כ-100 איש, הצעירים בהם בני כ-70, הגיעו לאירוע, בהנחיית יושב ראש הכנסת לשעבר, דב שילנסקי, על מנת להביע התנגדות לתוכנית ההתנתקות.

 

בפני הדוברים בכנס עמדה משימה אחת: לשכנע את המשוכנעים, לכן יצאו רבים מהם מהאולם מייד לאחר שסיימו את דבריהם. הגדיל לעשות ח"כ חיים כץ, שמיהר לצאת מהמקום ואמר לפעילים: "חבל לי על הזמן. פה אני לא צריך לשכנע".

 

שר החקלאות ישראל כץ, כמו שאר הדוברים, נמנע מלתקוף אישית את ראש הממשלה, אך תקף את תוכניתו מכל היבט אפשרי. לדבריו, "אם ציבור המתפקדים, חלילה, יצביע בעד התוכנית, הקואליציה תתפרק באופן מיידי ונהיה תלויים בפרס שיגיד לנו מתי נגמרה המנה הראשונה ומתי רוצים את המנה השנייה. על ירושלים פרס כבר ויתר, ועכשיו הוא יהיה השותף שעליו נישען".

 

חבר הכנסת גדעון סער, יושב ראש הקואליציה, הצטרף לדברי כץ ואמר כי "העברת התוכנית כמוה כמסירת המפתחות למפלגת העבודה – המפתחות לקבוע את מועד הבחירות הבאות". סער אף תקף את ההבנות עם האמריקנים בנושא ההגבלות על הבניה, ואמר כי "ההגבלות על הבנייה ביהודה ושומרון שומטות את הרציונל שוויתור על עזה נועד לחזק את האחיזה ביהודה ושומרון".

 

השר עוזי לנדאו, מיקירי הכינוס, התייחס גם הוא להבנות שהושגו עם ארצות הברית ואמר כי "כל יום שעובר אנו קורעים עוד חלק מעטיפת הצלופן, ומגלים שאולי היה ביקור נחמד בוושינגטון, אך ראש הממשלה חזר בידיים ריקות. אין הכרה בזכות השיבה. אין הכרה בגושי ההתנחלויות".

 

באשר לטענה שההצבעה במשאל היא הצבעת אמון בראש הממשלה אמר לנדאו: "מנסים לומר שההצבעה היא הצבעת אמון. אני רוצה להדגיש: יש לי אמון בראש הממשלה, אך המשאל הוא על דרכו של הליכוד, לכן, עם כל הכבוד, נאמר לראש הממשלה - 'אנחנו מכבדים אותך אבל נצביע נגד'".

 

מפא"יניק זה "כדאי'ניק"

 

אבי בנהר, בן 87, אמר ל-ynet בדרכו לאירוע ש"לשרון יש המון אינטרסים. הוא עושה הכל כדי שיוכל לשרוד את הפרשיות שהוא עובר עכשיו". בנהר גם סיפר כי "שרון היה מפא"יניק ונשאר מפא"יניק. מפא"יניק זה "כדאיניק".

 

חבר נוסף בחטיבת הוותיקים, אלי מייזליש, הנמנה על מייסדי הליכוד, סיכם את עמדת הוותיקים ואמר כי "כל מי שהתפקד בשנה שנתיים האחרונות ובא לליכוד ללא מטען אידיאולוגי, תלוי על בלימה. היום תגיד להם ככה, מחר תגיד להם ככה. אנחנו ותיקים ומבינים שלא מדובר ביציאה מעזה אלא מגוש קטיף שזה חבל ארץ שונה לגמרי. ליהודי יש זכות לגור בכל מקום".

 

ורק מרים פרל, בת ה-79, הביעה מעט אופטימיות בתום הכינוס ואמרה: "בסוף שרון יהיה ליכודניק בחזרה. הוא יקבל את ההכרעה במשאל והכל יהיה בסדר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אתר הכנסת
משכנע את המשוכנעים. כץ
אתר הכנסת
צילום: אלכס קולומויסקי
המפתחות לפרס. סער
צילום: אלכס קולומויסקי
צילום: סבסטיאן שיינר
שרון חזר בידיים ריקות. לנדאו
צילום: סבסטיאן שיינר
מומלצים