שתף קטע נבחר

ועדה מטעם הרשות השנייה תנסח מדריך לאתיקה בפרסום

חברי הוועדה יהיו אנשי אקדמיה ואנשי מקצוע מתחום הפרסום. המדריך יכלול את כללי הרשות בנושא פרסומות ויספק כלים להתמודדות עם מה מותר ואסור בפרסום

הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו מינתה ועדה שתפקידה לנסח מדריך לאתיקה בפרסומות. המדריך יכלול הרחבה של כללי הרשות הנוהגים כיום וייתן לפרסומאים כלים להתמודד עם גבולות המותר והאסור בפרסום. בנוסף, יהיו בו קווים אתיים מנחים להפקת תשדירי פרסומת.

 

חברי הוועדה יהיו פרופ' אסא כשר, מומחה לאתיקה מאוניברסיטת תל אביב, פרופ' דפנה למיש, ראש החוג לתקשורת באוניברסיטת תל ביב, פרופ' זאב סגל מאוניברסיטת תל אביב ודוד טמיר, בעל משרד הפרסום טמיר כהן.

 

מהרשות נמסר, כי הרכב הוועדה יכלול אנשי אקדמיה ואנשי מקצוע מתחום הפרסום, במטרה להנחיל את הנחיות המדריך גם לזכייני שידור שבפיקוחה וגם לענף הפרסום כולו. מדובר בצעד נוסף מצד הרשות שפועלת באחרונה לפיקוח הדוק יותר על פרסומות. בשבועות הקרובים אמורות זכייניות הרשות השנייה לקבל את נהלי העבודה בדבר אישור מוקדם של תשדירים ובהם רמיזות מיניות, אלימות וגזענות, בידי הרשות.

 

מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות השנייה, אמר כי תפקיד הוועדה יהיה להגדיר את המותר והאסור בפרסומות. "אני בטוח, כי המדריך יסייע להגדיר את גבולות ההגיון באשר לרמיזות הסקסיסטיות, האלימות והגזענות. הצוות המייעץ יתרום לבניית כלי עבודה שיש בו מצד אחד  אחריות ציבורית למשודר בערוצי הטלוויזיה ומאידך הבנה של המדיה הפרסומית בה אנו עוסקים", אמר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שקלאר. להגדיר את גבולות ההגיון
מומלצים