שתף קטע נבחר

תקיפה בעזה: מסוקים ירו טילים על רדיו החמאס

התקיפה מהאוויר באה שעות ספורות בלבד לאחר הפיגוע הרצחני ברצועה, שבו נרצחו טלי חטואל ו-4 בנותיה. המטרה היתה תחנת הרדיו של חמאס, "אל-אקצה", השוכנת בבניין בשכונת רימאל. באירוע יש לפחות 2 פצועים. צה"ל: התחנה שידרה הסתה ודיווחה על תנועות הצבא. במחסום קרני: שוב נתגלתה חגורת נפץ

תקיפה בעזה: כמה שעות לאחר הפיגוע הרצחני בציר כיסופים, שבו נרצחו אם הרה ו-4 בנותיה, מגיב חיל האוויר הערב (יום א') בתקיפה בעיר עזה שמטרתה שידורי ארגון החמאס.

 

פיצוצים עזים החרידו את העיר בשעה 18:45 לערך. עדי ראייה סיפרו כי מסוקי הקרב ירו מספר טילים לעבר מבנה בעיר. המטרה היתה משרדי תחנת הרדיו "אל-אקצה", המשמשת את ארגון החמאס.

 

התחנה שוכנת בבניין בן 15 קומות בשכונת רימאל בעיר, שבו נמצאים גם משרדי העיתונים "אל-איאם" ו"אל-קודס" הפלסטינים. חלק מגג הבניין התמוטט, ועשן עלה ממנו. לפחות שני פלסטינים נפצעו בתקיפה.

 

אחד העיתונאים ב"אל-איאם" סיפר לסוכנויות הידיעות: "הפיצוצים היה חזקים מאוד. כל הבניין רעד. זכוכיות התעופפו בכל מקום. ראיתי מספר עוברי אורח שנפגעו מרסיסים". 

 

בצה"ל הודיעו כי תחנת החמאס שידרה שידורי הסתה נגד ישראל, שכללו ראיונות של בכירי חמאס, כמו גם דיווחים על תנועת כוחות צה"ל באזור - ולכן הותקפה.

 

העובדת בקרני גילתה שוב חגורת נפץ

 

פיגוע תופת נמנע לאחר שחגורת נפץ במשקל חמישה קילוגרמים התגלתה במערך בידוק הסחורות במסוף קרני שברצועת עזה.

 

מדובר בחגורה שהוחבאה בתוך מכנסי ג'ינס, והיתה דומה במאפייניה לחגורה שנתפסה במקום בשבוע שעבר. הקשר בין המקרים נבדק. ויש עוד קשר אחד: העובדת ט', שגילתה את חגורת הנפץ היום, במהלך בידוק סחורות שיצאו מעזה, היא אותה עובדת שגילתה את חגורת הנפץ ביום חמישי שעבר, בכלוב טקסטיל שיצא מעזה לגדה.

 

ט', "אחראית רחבה" מטעם רשות שדות התעופה, אמרה ל-ynet בשבוע שעבר כי "אני מבינה את משמעות הפעולה שלי ושמחה שכך נגמר העניין". היא מן הסתם לא ציפתה כי תעשה זאת שוב - עבור שלושה ימים.

 

בעקבות האירוע נסגר מסוף קרני לתנועת סחורות עד להודעה חדשה. בזמן זה יתוחקרו כל פרטי האירוע. העובדת ט' וכן שתי העובדות בעמדת השיקוף שגילו את החגורות החשודות בשבוע שעבר והיום, יוזמנו ללשכת מנכ"ל רשות שדות התעופה, האלוף (במיל') גבי אופיר ויקבלו תעודות הוקרה על פעילותן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: SKY NEWS
הבניין שנפגע בתקיפה בעזה
צילום: SKY NEWS
צילום: SKY NEWS
זירת הפיצוץ. מספר טילים
צילום: SKY NEWS
צילום: sky news
פינוי הפצועים בעזה
צילום: sky news
מומלצים