שתף קטע נבחר

בצל המשאל: מושב הקיץ של הכנסת נפתח היום

הכנסת ה-16 תפתח היום את מושב הקיץ, זאת בצל כשלון ראש הממשלה בתוכנית ההתנתקות. את המושב יפתחו הח"כים בהצבעת אי אמון, בה, למרבית האירוניה, צפוי שרון לזכות לרוב מוחץ

מושב הקיץ של הכנסת ה-16 ייפתח היום (ב') בצל תבוסת ראש הממשלה, אריאל שרון, במשאל המתפקדים. כבר בפתיחת הדיון תצטרך הכנסת להצביע בהצעת אי אמון שהניחו על שולחנה סיעת מרצ והסיעות הערביות.

 

בנוסף, הניח הבוקר חבר הכנסת איתן כבל הצעת חוק לפיזור הכנסת. לדבריו, "תוכנית ההתנתקות היא תוכנית בעלת חשיבות ביטחונית ומדינית. לדחיית התוכנית על ידי מתפקדי הליכוד עלולה להיות השפעה קשה על מצבה של מדינת ישראל. יש לפזר את הכנסת ולאפשר לציבור לבחור הנהגה חדשה".

 

במפלגתו של כבל הרגשות מעורבים. מצד אחד חלום ממשלת האחדות מתרחק ומצד שני מצבו הפוליטי של ראש הממשלה מהווה שעת כושר להביכו ואולי אף להפילו.

 

גם חבריה לאופוזיציה של מפלגת העבודה אינם שוקטים על שמריהם. חבר הכנסת רן כהן (מרצ) לא חיכה להיוודע תוצאות המשאל, והניח על שולחן הכנסת הצעת חוק להתנתקות מרצועת עזה. הצעות חוק ברוח דומה הונחו על ידי חברי כנסת נוספים. יושבת ראש סיעת מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, הצטרפה לכבל והציעה אף היא הצעת חוק לפיזור הכנסת.


למרבית האירוניה, בהצעת אי האמון של גלאון, צפוי ראש הממשלה לקבל את תמיכתה המוחלטת של הקואליציה, זאת לאחר שבארבעת החודשים האחרונים הקשו עליו חברי האיחוד הלאומי והמפד"ל בהצעות אי האמון השונות.

 

בלגן בקואליציה

 

חברי הליכוד שזכו לכינוי 'המורדים', הסתובבו היום במסדרונות הכנסת בחזות מנופחים. חברת הכנסת גילה גמליאל אמרה כי היא "מצפה מראש הממשלה לרדת מתוכניתו". סגן השר מיכאל רצון איים כי במידה וראש הממשלה לא יקבל את הכרעת מתפקדי הליכוד "נפעל להדיחו", ואילו השר נתן שרנסקי הבהיר כי אם ראש הממשלה יתעקש להעביר את התוכנית "הוא ישאר ברווז צולע".

 

סיעת שינוי תקיים היום דיון בעתיד תוכנית ההתנתקות ותגבש את עמדתה לאור תוצאות משאל מתפקדי הליכוד. יושב ראש הסיעה, חבר הכנסת רשף חן, יציע לסיעה לקבל החלטה לפיה הפסקת תוכנית ההתנתקות אינה אופציה. במידה ויתברר שהתוכנית לא תקודם, תפעל הסיעה להקדים את הבחירות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום אתר הכנסת
לפזר את הכנסת. כבל
צילום אתר הכנסת
צילום: מיכאל קרמר
"ברווז צולע". שרנסקי
צילום: מיכאל קרמר
מומלצים