שתף קטע נבחר

דיפלומטים אמריקנים לבוש: תמיכתך בישראל מזיקה

50 דיפלומטים שלעבר קוראים לנשיאם לחדול מתמיכה בלתי מסויגת במדיניות הישראלית, ומביעים צער על אהדתו לתוכנית ההתנתקות, לגדר ההפרדה ולהתנקשויות. "זה מסב לנו נזק מול העולם הערבי", הם מזהירים, ומצטרפים לעמיתיהם הבריטים - ששיגרו מכתב דומה לבלייר

כחמישים דיפלומטים אמריקנים בדימוס שלחו מכתב לנשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, בו טענו כי עליו לבחון מחדש את מדיניותו במזרח התיכון. רק לפני כשבוע שלחו דיפלומטים בריטיםמכתב דומה לראש ממשלתם, טוני בלייר.

 

לטענת הדיפלומטים האמריקנים, אם ימשיך בוש במדיניותו הנוכחית באיזור, הכוללת מה שהם מגדירים "תמיכה בלתי מסוייגת בישראל ובמדיניותו של שרון", תאבד ארצות הברית את אמינותה, מעמדה וחבריה.

 

במכתבם כתבו הדיפלומטים לנשיא: "תמיכתך בהתנקשויות שביצע שרון, בחומת ההפרדה הישראלית הזהה לחומת ברלין, במדיניות הצבאית בשטחים הכבושים, וכעת, תמיכתך בתוכנית ההתנתקות, עולים לארצות הברית ביוקר רב".

 

"הצטערנו לשמוע לפני כחודש על תמיכתו של בוש בתוכנית החד צדדית של אריאל שרון, וכעת, לאחר שהיא נכשלה בקרב חברי מפלגתו של שרון עצמו, אנו סבורים שיש מקום לשקילה מחודשת של התמיכה האמריקנית בנושא", כתבו.

 

"אנחנו הולכים לקבל את העולם הנורא שבעולמות", אמר גרג טיילמן, אחד מהחותמים על המכתב. "אני אפילו לא רוצה לחשוב איזה נזק נגרם לתדמית האמריקנית בעיני העולם הערבי, ולאחר כל זאת, לא הצלחנו להביא למימוש פינוי ההתנחלויות, החלק היחידי הרואי בתוכנית", הוסיף.

 

חותמי המכתב הביעו את תקוותם כי נציגי הממשל האמריקני יתחשבו בדעותיהם. "אנחנו דיפלומטים מנוסים, ואנו מקווים שהגורמים המתאימים יידעו להתחשב בניסיון זה", סיכמו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
חיבוק חם. בוש ושרון
צילום: רויטרס
צילום: איי אף פי
גם הוא הוזהר. בלייר
צילום: איי אף פי
מומלצים