שתף קטע נבחר

שרון נפגש עם נתניהו "ולא מתח עליו ביקורת"

לאחר נתק ממושך, נפגש רה"מ עם שר האוצר במסגרת הפגישות עם סבב השרים. למרות ההאשמות שנתניהו לא פעל כדי לסייע לשרון במשאל, אומרים בלשכת רה"מ: בפגישה לא הועלו טענות נגד נתניהו ונתחשב בעמדתו. מוקדם יותר אמר נתניהו בישיבת הממשלה: "תוכנית מדינית היא לא זוג גרביים. אשמח ליטול חלק בגיבוש תוכנית חדשה". שר החוץ: "בעולם יש ציפייה לתוכנית מדינית, אבל קודם צריך הסכמה מבית"

המתיחות נרגעה? ראש הממשלה, אריאל שרון, נפגש אחר הצהריים (יום א') עם שר האוצר, בנימין נתניהו במסגרת סבב השיחות עם השרים כדי לדון בשאלה כיצד לקדם את התהליך המדיני, בעקבות הכשלון במשאל ההתנתקות.

 

בלשכת ראש הממשלה אמרו הערב כי בשיחה לא עלו טענות נגד נתניהו לפיהן לא פעל מספיק כדי למנוע את התבוסה במשאל ההתנתקות בליכוד.

 

זאת למרות שהפגישה נערכה בצל מתיחות רבה ששוררת בין השניים, כאשר אנשי שרון מאשימים כי נתניהו אמנם תמך בתוכנית בפומבי, אך לא נקף אצבע כדי לסייע בהעברתה - ואנשיו אף פעלו בשטח נגדה. 

 

"נתניהו הציע תוכנית מצומצמת"

 

הערכה היא ששר האוצר, בנימין נתניהו, הציע לראש הממשלה תוכנית התנתקות מצומצמת הכוללת רק פינוי של התנחלויות מבודדות בעזה ובגדה. על פי ההערכה, נתניהו מתנגד לפינוי נרחב של עזה שלא במסגרת הסדר, וייתכן והציע את פינוי של ההתנחלויות גנים וכדים בשומרון וכפר דרום ונצרים ברצועה.

 

עם זאת גורמים בסביבת נתניהו הכחישו את ההערכה כי נתניהו מסכים לסגת מהתנחלויות מבודדות ואמרו: "נתניהו רואה בתוצאות המשאל בליכוד מסר ברור נגד נסיגה חד צדדית ונגד נסיגה תחת אש, כשנושאים של נסיגה אינם על הפרק כרגע".

 

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הנושאים שהעלה נתניהו יילקחו בחשבון, כמו גם דברי שאר השרים שראש הממשלה נועץ בהם".

 

 

יצוין כי שר החוץ סילבן שלום אמר היום ל-ynet בהתייחסו לאפשרות של תוכנית התנתקות מצומצמת כי "ראש הממשלה אמר לו במפורש שלא תהיה שום מיני התנתקות. לא יהיה פינוי מצומצם של מספר יישובים".

 

 

ראש הממשלה מעלה בפני השרים שאלות בכמה נושאים בסבב השיחות, ופי ההערכה, הנושאים הללו גם בפגישה אחר הצהריים עם נתניהו:  

  • מה ניתן לעשות שעוד לא נעשה כיום בתחום המלחמה בטרור
  • כיצד ניתן לשמר את הישגי מכתב ההבנות מצד הנשיא בוש
  • למי שמעוניינים לקיים משא ומתן עם הרשות - עם מי ניתן לעשות זאת ברמה המעשית והאפקטיבית,
  • כיצד פותרים את הבעיה הדמוגרפית, ומה צריך לקרות לגבי עבודתם של פלסטינים בישראל
  • מה יש לעשות בבתי המתנחלים ובבתי הכנסת במקומות שיפונו במסגרת תוכנית? האם להמשיך להחזיק באזור התעשייה ארז וכו'. ראש הממשלה מציג את השאלות הללו כשאלות מנחות והיום אף הציג אותם בישיבת הממשלה.

 

"תוכנית היא לא זוג גרביים"

 

"תוכנית מדינית אינה זוג גרביים שמחליפים כל יום". כך אמר היום שר האוצר, בנימין נתניהו, בתגובה פומבית ראשונה לכישלון במשאל המתפקדים.

 

שר האוצר אמר את הדברים בישיבת הממשלה, שערכה דיון מדיני בהתאם לדרישתו של שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד. שרון מצידו הבהיר בישיבה כי טרם גיבש תוכנית מדינית, וכי בכוונתו להציג תוכנית חלופית בפני הממשלה כבר בעוד שלושה שבועות.   

 

לדברי נתניהו, "ראש הממשלה גיבש את התוכנית הנוכחית במשך חודשים ארוכים, ולכן יש צורך להקציב את הזמן הראוי לגיבוש התוכנית הבאה. אני משוכנע שבהתייעצות אמיתית ופתוחה, שלא מכתיבה מראש את התוצאה, ניתן יהיה להגיע להסכמה רחבה בין שרי הליכוד, ואשמח ליטול בכך חלק".

 


ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה, הבוקר. צילום: אי.אף.פי

 

גם שר החוץ, סילבן שלום, התייחס היום לתוכנית המדינית החדשה שבכוונת שרון להגיש לממשלה: "צריך להביא תוכנית שתזכה קודם כל להסכמה מבית", הוא אמר. "בעולם ישנה ציפיה להצגת תוכנית מדינית, אך כל עוד ערפאת ממשיך להיות פה, העולם מבין שהסיכוי למו"מ הוא אפסי".


פורסם לראשונה 09/05/2004 15:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי אף פי
לא זוג גרביים. נתניהו
צילום: איי אף פי
צילום: פייר תורג'מן  באו-באו
פגישה מתוחה. שרון
צילום: פייר תורג'מן באו-באו
צילום: ישראל הדרי
קודם הסכמה מבית. שלום
צילום: ישראל הדרי
מומלצים