שתף קטע נבחר

טרנד חדש בניתוחים הפלסטיים: עיצוב הטבור מחדש

נמאס לך מהספינינג? האירובי מוציא אותך מדעתך? הכמוסות הטבעיות לזירוז חילוף החומרים לא עושות את העבודה? זה הזמן לנסות את הטרנד החדש: ניתוחי טבור

אחרי מילוי הקמטים ועיבוי השפתיים בבוטוקס, הפילינג לחידוש העור, השעות הרבות על אופני הספינינג, ועשרות השיטות להקטנת הצלוליטיס, הולך ותופס בישראל תאוצה בזמן האחרון טרנד חדש: ניתוח פלסטי לשיפוץ הטבור. אופנת חולצות הבטן והמכנסיים בגיזרה נמוכה תורמים אף הם את תרומתם לטרנד החדש, וגורמים ליותר ויותר נשים לדאוג גם למראהו של השקע הנשכח יחסית בשיפולי הבטן.

 

הסיבות לרצון לנתח את הטבור מגוונות: יש כאלו שנולדו עם טבור בולט בצורת "בייגלה", ורוצות להעניק לו מראה שטוח יותר; אחרות רוצות להחזיר אותו למראה ה"בתולי" שלו טרם הלידה; וכמה נשים פשוט רוצות להציג אותו לראווה בעונת הקיץ, וצורת ה"פטריה" שלו אינה מוצאת חן בעיניהן.

 

פירסינג במקום ניתוח

 

ספורט והתעמלות, בדרגות אימון קלות עד בינוניות, אינם עוזרים לשינוי מבנה הטבור, ומי שצורתו מפריעה לה והיא אינה רוצה לנתח אותו אצל פלסטיקאי מומחה, בדרך כלל עושה עליו פירסינג, לעתים אפילו עם עגיל "משתפך", שמסתיר את צורתו, ומאפשר לה ללכת עם חולצת בטן שחושפת טפח.

 

ד"ר אלדד מור, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית ומנתח טבורים, מסביר כי "בדרך כלל יש הבדל בין טבור זכרי לטבור נקבי. אצל זכרים בדרך כלל מדובר בטבור שהוא עגול, סימטרי למדי ובדרך כלל שקוע. אצל נשים לעומת זאת אנחנו רואים שלבחורות צעירות יותר שלא ילדו, הטבור הוא בצורה יותר אליפטית ונוטה למעויין 'טיפתי', קצת כמו דלתון. זה הטבור שנחשב צעיר יותר ויפה יותר. אגב, הטבור מסגיר את המצב ההריוני של האישה, ולפיו אתה יכול לדעת אם היא כבר עברה לידה או לא".

 

"אחרי הלידה", ממשיך הפלסטיקאי, "הטבור מאבד את הצורה שלו, ובחלק מהמקרים הוא יכול ממש לבלוט החוצה. נשים רבות לאחר הריונות לא אוהבות את קפלי העור שנוצרים בבטן התחתונה, ובנוסף הן גם לא אוהבות את צורת הטבור, כי הוא נראה להן שמוט. באחרונה באות אלי באחרונה נשים רבות שמעונינות לתקן את הצורה שלו".

 

- ואיך אפשר לפתור את זה?

 

"אם מדובר בעודפי עור אז אני מבצע מתיחת בטן ובאותה הזדמנות אני מעצב מחדש את הטבור. אני פשוט יוצר פתח חדש לטבור. במתיחת בטן אתה עושה חתך בבטן התחתונה ולמעשה מרים את כל העור של הבטן, כשאתה מנתק את העור לגמרי ואתה חותך את השריד הטבורי. יש נשים שיש להן טבור מאוד ארוך ואתה לא צריך את כל האורך הזה. אנחנו מרימים את דופן הבטן עד לקשת הצלעות, ותופרים כדי שהבטן תהיה שטוחה יותר. מותחים את העור כלפי מטה ומסירים את העודפים. המיקום של הטבור הישן מתחבר למטה למשולש הערווה, ובעצם אתה יוצר פתח חדש לטבור, בעור בריא ונקי לגמרי, וכשאתה יוצר את הפתח, קודם על ידי חיתוך של העור בצורה שאתה מעוניין, ואנחנו לוקחים את העור של הבטן והופכים אותו, הרי החור כבר קיים, ובעצם אתה לא יכול ליצור חלל, חור כזה, בלי ליצור את הסביבה שסביב לו".

 

- ואז נוצר שם טבור חדש?

 

"אם תשים לב – הטבור הוא לא סתם חור בתוך עור. יש איזושהי שקיעה קטנה של העור לפני הטבור. יש בטן, טיפה שקיעה, ואז הטבור. ובעצם צריך ליצור את זה. אני עושה את זה בעור ליד, בצורה אליפטית, ואז מה שקורה זה שיש מבוא לטבור, טבור והלאה. מעין תעלה קטנה כזאת, ולזה אני מחבר את הטבור. ואז כל התפרים הם כלפי פנים. העור החיצוני שהוא עור הבטן, מרפד את השוליים של הטבור וחודר פנימה, ואז הוא נותן את הריפוד הפנימי. וגם לא רואים את החתך, כי אנחנו עושים אותו היום מאוד נמוך, בגלל האופנה, ואז הן יכולות להתגאות בטבור יפה. זה במקרה שמשלבים ניתוח בטן, שהם זה רוב המקרים, דרך אגב".

 

ניתוח הטבור עצמו הוא פרוצדורה רפואית קטנה, והוא מתבצע בהרדמה מקומית ואורך כ-20 דקות עד חצי שעה. החזרה לתפקוד היא מיידית. עלות הניתוח: כ-2,000 שקלים. ניתוח בטן, לעומת זאת, הוא ניתוח בהרדמה כללית שאורך כשעתיים וחצי והוא מחייב אשפוז של לילה אחד. החלמה ממנו אורכת בין שבוע ל-3 שבועות, ומחירו גבוה הרבה יותר, ועשוי לנוע בין 20 ל-40 אלף שקלים.

 

הפלסטיקאי המומחה מזהיר, כי יש מקרים שבהם טבור בולט מעיד דווקא על בקע (שבר), שיכול להיות עניין רפואי-כירורגי. "מקרה כזה מחייב בדיקה על ידי כירורג", הוא אומר, "ומומלץ לערוך ניתוח לתיקון השבר, משום שהוא יכול לכלוא בפנים את המעיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ד"ר אלדד מור
הטבור לפני הניתוח. ב"כיסוי" הפירסינג
צילום: ד"ר אלדד מור
צילום: ד"ר אלדד מור
הטבור לאחר הניתוח. מתוח יותר
צילום: ד"ר אלדד מור
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים