שתף קטע נבחר

חשד: "זייפו" אמבולנסים שהסיעו קצינים פלסטינים

משטרת מעלה אדומים פשטה על מחסן בעזרייה, מצפון לירושלים, בו נמצא רכב שהפכו לאמבולנס. על פי החשד, הרשות הפלסטינית עשתה שימוש בשלושה כלי רכב כאלה, בהם הכניסו לישראל בכירים מכוח 17, מנועי כניסה לארץ

פעילות מודיעינית של משטרת מעלה אדומים הביאה לחשיפה של רשת פלסטינית שעסקה בהסעת קצינים בכירים ברשות הפלסטינית באמצעות אמבולנסים מזוייפים. כך הותר לפרסום היום (יום ג').

 

אמש פשטו כוחות של משטרת מעלה אדומים על מחסן בעזרייה שמצפון לירושלים, ותפסו רכב מסוג ג'י.אם.סי וכן חשוד, חאמיס מוגרבי בן 33 בעל תעודת זהות ישראלית, תושב המקום.

 

הפשיטה בוצעה לאחר פעילות סמויה של המשטרה, ובעקבות מידע מודיעיני על פירוק רכב מסוג ג'י.אם.סי במחסן ביישוב, ושדרוגו לאמבולנס מזוייף.

 

מחקירה ראשונית של משטרת מעלה אדומים עולה, כי החשוד הועסק כנהג אמבולנס בחברת "קשב אל קודס" הנמצאת בשליטה של כוח 17 (המשמר הנשיאותי של ערפאת).

 

בחברה זו מוחזקים שלושה אמבולנסים החשודים כמזוייפים, שהמשטרה חושדת כי באמצעותם העבירו עשרות פעמים קצינים בכירים של הרשות הפלסטינית, שמנועים מלהיכנס לישראל. זאת באמתלה שמדובר בחולים, תוך חיבורם לאינפוזיות ולמכשירים בצירוף מסמכים רפואיים מזוייפים ומעבר במחסומים.

 

בין היתר, הועבר לאחרונה באותה שיטה מפקד כוח 17 שהגיע לבדיקת עבודה מעזריה למזרח ירושלים. במשטרה מבהירים כי מדובר בקצינים פלסטינים, בעיקר מאזור חברון, עזרייה ורמאללה.

 

ייתכן שגם מחבלים נכנסו כך

 

בדיקת הרכב העלתה כי הג'י.אם.סי מזוייף. בשלב זה מנסים לאתר במשטרה מהיכן נגנב. כמו כן, נתפסו מסמכים מזוייפים, והחשוד שנעצר מעולם לא הוציא רשיון נהיגה באמבולנס. עוד נמסר מהמשטרה, כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה, ולא מן הנמנע שבאותם "אמבולנסים" ובאותה שיטה נעזרו גם גורמי טרור.

 

ממשרד הבריאות נמסר כי ראש אגף הביטחון של המשרד, ראובן קרן, הינחה כבר לפני חצי שנה את בתי החולים בארץ שלא להכניס אמבולנסים פלסטינים לשטחם. ההנחייה הייתה כי חולה שיכול להיכנס לשטח בית החולים ברגל יעשה כן, ומי שאינו יכול ללכת או שנמצא במצב רפואי דחוף – יוסע על ידי רכב של בית החולים שימתין לו בכניסה.

 

לאור המקרה הנוכחי ריענן הקב"ט את הנהלים ושוחח עם קציני הביטחון של בתי החולים בישראל.

 

השר הפלסטיני, סאיב עריקאת, אמר בתגובה: "זה עוד ניסיון להחליש את הצלב האדום ואת הסהר האדום הפלסטיני. אינני יודע מדוע האשמות כאלו צצות כל פעם מחדש, כאשר ישראל אינה מאפשרת אפילו לחולים להגיע לבתי חולים".

 

בהכנת הידיעה השתתפו עופר מאיר וסוכנות רויטרס
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
אמבולנסים ברשות. מזוייפים? (ארכיון)
צילום: איי פי
צילום איי פי
קצינים בכוח 17. הועברו לישראל באמבולנסים המזוייפים (ארכיון)
צילום איי פי
מומלצים