שתף קטע נבחר

אבו עלא לח"כים: יש סיכוי שהעבודה תיכנס לממשלה?

ראש הממשלה הפלסטיני, שנפגש עם ביילין, וילן וגלאון, התעניין במשבר הפוליטי בארץ. לדבריו, "יש פרטנר פלסטיני שאיתו ניתן להגיע להסדר קבע". הח"כים אמרו לו: "זה אינטרס עילאי שתילחם בטרור ברצינות"

ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, נפגש היום (שבת) באבו דיס עם כמה ח"כים מסיעת יחד. אבו עלא התעניין מאוד במשבר הפוליטי בישראל, ובעיקר בסיכוי שמפלגת העבודה תיכנס לממשלה. בפגישה נכחו יוסי ביילין, והח"כים חיים אורון, זהבה גלאון, רומן ברונפמן ואבשלום וילן.

 

אבו עלא בירך על המעורבות המצרית במהלכים המדיניים שעשויה לסייע לרפורמה במערכת הביטחון הפלסטינית. הוא קרא "לפתוח מיד במשא ומתן" ואמר שיש פרטנר פלסטיני שאיתו ניתן להתקדם על פי לוחות הזמנים במפת הדרכים ולהגיע להסדר קבע.

 

הוא הוסיף כי "הפלסטינים מוכנים לקבל עליהם את האחריות הביטחונית לשטחים שמהם תיסוג ישראל ולשם כך בוחנים ומחויבים לרה ארגון במנגנוני הביטחון הפלסטיניים".

 

יו"ר יחד, ביילין, אמר כי "המשבר הפוליטי בישראל סביב תוכנית הנסיגה מעזה אינו רק בעיה אלא גם סיכוי לשינוי לקראת מהלך מדיני כולל".

 

לדבריו, "מחנות השלום הישראלים והפלסטינים יכולים לראות ביציאה מעזה התחלה של תהליך מדיני גם אם שניהם מעדיפים משא ומתן על פני כל מהלך חד צדדי".

 

ביין הוסיף: "יחד תתמוך בתוכנית שתקרב את סוף הכיבוש אך לא תרים את ידה לאמון בממשלת שרון".

 

אבו עלא גם שטח בפניהם את הבעיות העומדות בפניו ברשות. הם השיבו לו שמבחינת דעת הקהל, "זה אינטרס עילאי שתילחם בטרור ברצינות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי אף פי
אבו עלא. "יש פרטנר"
צילום: איי אף פי
צילום: ג'רמי פלדמן
ביילין. "סיכוי לשינוי"
צילום: ג'רמי פלדמן
מומלצים