שתף קטע נבחר

חשד: אנשי "כהנא חי" תיכננו לפגוע בשרון ומופז

משטרת מחוז ש"י עצרה מספר חשודים מתנועת "כהנא חי", בחשד שהתכוונו לפגוע בראש הממשלה שרון ושר הביטחון מופז בשל כוונתם לפנות מאחזים והתנחלויות. במחשבים שהוחרמו נמצאו טקסטים ה"מעודדים" הלכתית את הפגיעה בהם. בימין הקיצוני טוענים: "אלו ילדים"

האם תיכננו אנשי תנועת "כהנא חי" לפגוע בראש הממשלה, אריאל שרון, ובשר הביטחון, שאול מופז? כך חושדים היום (א') במשטרה בעקבות חקירה שנפתחה בנושא.

 

החקירה, שאותה מנהל מפלג התשאול ביחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י (שומרון ויהודה), התמקדה באתרי האינטרנט שהופעלו על-ידי תומכי תנועת "כהנא חי". במסגרתה החרימו החוקרים מספר מחשבים, שבהם נמצא חומר מחשיד.

 

בין היתר, התגלה באחד המחשבים קובץ ובו תשובות ושאלות הלכתיות, שהעניק על-פי החשד לגיטימציה לפגוע פיזית בכל מי שנוטל חלק בפינוי יישובים ומאחזים. בין היתר הוא כולל מונולוג בן 18 עמודים, ובו נעשה שימוש בדברים שאמר הרמב"ם ודברים שנאמרו בתנ"ך, הרומזים על כוונה לפגוע ב"מלך" - כשהכוונה על פי החשד היא לראש הממשלה.

 

מפקד ימ"ר שי, סגן-ניצב אליעזר אלהר, סיפר ל-ynet: "במסמך ישנו ראיון עם רב, שכרגע אנחנו לא יודעים מי הוא, אך אנו יודעים שהוא מזדהה עם 'כהנא חי'. המסמך הוכן לפני פינוי חוות גלעד אך קיבל משנה תוקף לקראת הפינויים הבאים".

 

לדבריו, בין היתר נשאל הרב "מה קורה אם באים לפנות ומה צריך לעשות. במונולוג ניתנה הנחייה ברורה שלקוחה מדברי הרמב"ם והרמב"ן שניתן לפגוע במשלחים. המונח 'שר הביטחון' מוזכר, ומצוין כי ניתן לפגוע בו בצורה פיזית. מדובר בחקירה של פרשה חמורה מאוד. החומר כבר עבר את עיון הפרקליטות, וניתנה לנו הוראה לפתוח בחקירה".

 

המשטרה עצרה מספר חשודים בפרשה. בשלב זה, נמסר כי החשודים אינם משתפים פעולה עם החוקרים. גורמים במשטרה אמרו כי מדובר בחקירה מורכבת, והיא עדיין נמשכת.

 

בתגובה לחקירה אמרו ל-ynet פעילים בימין הקיצוני כי "הציטוטים המסיתים לא נכתבו בדפים רשמיים של האתר, אלא על ידי ילדים שמשתתפים בפורומים של האתר". לדבריהם, "כדאי ששרון יפסיק את תוכניותיו המטורפות ואז השיח הציבורי יהיה עדין יותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורי פורת
מופז. השם "שר הביטחון" הוזכר
צילום: אורי פורת
צילום: גלי תיבון
(ארכיון)
צילום: גלי תיבון
מומלצים