שתף קטע נבחר

"היהודים" מגיעים להיכל התרבות

להקת הרוק מגיעה למעוז המיינסטרים המעונב במופע אקוסטי. "הכוונה היא להביא פן שונה של השירים המוכרים", מסביר תום פטרובר

"היהודים", אחת מלהקת הרוק היותר כבדות שלנו, תופיע בקרוב בהיכל התרבות בתל-אביב שנחשב עד היום למעוז המיינסטרים המעונב. האם החבורה הבועטת התברגנה? השנים עשו את שלהם? לפחות לפי הלהקה, התשובה על שתי השאלות היא: "לא!" חד משמעי.

 

ההופעה תיערך ב-3 ביולי ותכלול את מיטב שירי הלהקה מהאלבומים שהוציאה, בעיבודים אקוסטיים. "הרעיון נולד מתוך רצון לשמוע את ההרמוניות המקוריות מאחורי מסכי הדיסטורשנים וכפי שנכתבו במקור", אומר זמר, הגיטריסט.

 

הסולן תום פטרובר ושאר חברי הלהקה נמצאים בימים אלה בחזרות למופע ובאיסוף אינטנסיבי של חומרים לקראת אלבום חדש. "הלהקה מאוד מזוהה עם רוק מכסח ובז'אנר הזה באופן כללי לרוב ההרמוניה של השירים הולכת לאיבוד", אומר פטרובר, "במופע הזה הכוונה היא להביא פן שונה של השירים המוכרים. במהלך החזרות אנחנו בעצמנו מגלים צדדים שלא הכרנו וזה בהחלט אתגר לעשות משהו שעומד בסתירה למה שחושבים עלינו".

 

לדברי פטרובר, "מדובר באירוע חד פעמי וחשבנו שנכון יהיה לאפשר לקהל גדול ככל האפשר להשתתף באירוע. ברור שאי אפשר היה לעשות את זה ב'צוותא'. זה מצחיק, כולם מצפים מאיתנו שנרגע, אז יש לי חדשות בשבילכם - לא נרגענו. אנחנו ממשיכים לעשות מה שבא לנו וזה בדיוק מה שאנחנו עושים במופע הזה".

 

פטרובר מבטיח כי הדיסק הבא יוכיח לספקנים שהרוק של "היהודים" עודו בועט במרץ. "הדבר האחרון שאפשר יהיה לומר על הדיסק הבא שלנו זה שהוא רגוע", ומוסיף: "יכול להיות שלקהל עצמו קשה היום עם מקומות דחוסים, יכול להיות שהוא נרגע והיכל התרבות עם כל המכובדות שבו פותח את הדלת לעוד אנשים, גם נירוונה, פרל ג'אם וביורק עשו מופעי Unplugged זה לא הפך אותם למשהו אחר ממה שהם, זה הביא פן אחר לשירים".

 

ל"יהודים" הצטרפו לאחרונה הגיטריסטים גיא באר ודניאל ברכר. על הבמה יהיו כמו תמיד הזמרת אורית שחף, פטרובר, הבסיסט אבי סטרול, הקלידן ערן מיטלמן והמתופף יהב ליפנסקי. תאריך עתידי לאלבום שבדרך עוד אין ולדברי פטרובר: "אנחנו מעדיפים לא להציב לעצמנו תאריכי יעד ופשוט לעבוד וליהנות מהעשיה. העבודה עם שני הגיטריסטים החדשים היא עולם חדש שנפתח בפנינו וזה כיף גדול. אין כמו תקופת יצירה. לקהל שלנו אני אומר: 'תהיו חזקים, תשמרו על שפיות בימים מטורפים אלה ותשכחו מרגיעה - אנחנו ניתן לכם בראש'".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים