שתף קטע נבחר

"ניכנס לימין הפוליטי הקשה"

רינו צרור חוזר עם עונה שנייה של "דין וחשבון" בערוץ 10 בשיבוץ חדש, עם אג'נדה יותר פוליטית, ואומר: "אני לא מחויב להביא צופים"

אחרי הפוגה של שלושה חודשים, חלקה לצורך התאווררות וחלקה לצורך עשיית חושבים, חוזרת היום (ג', 21:00) "דין וחשבון" עם רינו צרור לערוץ 10.

 

תוכנית התחקירים והאקטואליה של צרור, שבמרכזה מסע שבועי שלו ברחבי הארץ ובנבכי ההתרחשויות האקטואליות והחברתיות, זכתה לשבחים רבים מצד המבקרים, בפרס האקדמיה לתוכנית האקטואליה והתחקירים הטובה ביותר לשנת 2003, ואף לציון לשבח מצד קרן Pratt לאנשי תקשורת שהצטיינו בסיקור עיתונאי של נושאים סביבתיים.

 

למרות כל אלו, הרייטינג לא הצליח להתרומם, וכאלטרנטיבה פיפל-מיטרית למהדורות החדשות של יום שישי – "האולפן המרכזי" ו"יומן" – לא סיפקה "דין וחשבון" את הסחורה. זו גם אחת הסיבות העיקריות לשינוי השיבוץ והעברתה של התוכנית מיום שישי ליום שלישי.

 

מעבר לכך, בעונה השנייה לא יהיו הרבה שינויים. "התוכנית היא בעיקרון אותה תוכנית", אומר צרור בראיון ל-ynet, "הניסיון שלנו יהיה לחזק אותה ולהיכנס יותר עמוק ולמקומות שנרתענו מהם או שלא היה לנו כוח מספיק להיכנס לתוכם, כמו בנקים והיחס לאזרח, מעמלות ועד משכנתאות".

 

לצד האג'נדה החברתית המובהקת של "דין וחשבון", צפויה העונה השנייה לנגוס חזק יותר גם בפן הפוליטי, ובמיוחד בצד מסוים של המפה. לדברי צרור, "כל הימין הקשה מבחינתנו הוא נושא דרמטי. חייבים לדעת במי מדובר – ואני מציג אותם ונכנס למערכים ופעולות. כעת הם יותר בפוקוס. אם בעבר הייתי נוגע ויוצא, כעת אני הולך עם דמויות וגיבורים, לא רק עם התרחשות. לדוגמה, אם בעונה הקודמת הייתי חמש דקות בהכנסת ספר תורה בבית כנסת בתפוח והצגתי רק בתמונה, עכשיו אני עם הדמויות, עם הפעילים, עם התפיסה הפוליטית וכו'".

 

-בעצם אתה מביא לתוכנית את האג'נדה הפוליטית שלך

 

"התוכנית, כל פעם שהיא עולה, חושבת שיש לה מה להגיד. אני מציג את המציאות שלנו, והמציאות שלנו היום היא שמעבר לבעיה החברתית-כלכלית, נכנסנו לבעיה נוספת דרמטית שבשנה האחרונה הייתה מתחת לשטיח בגלל האינתיפאדה. היום אנחנו נמצאים בשתי בעיות קיומיות: הראשונה היא הפער החברתי, והשנייה היא שכעת אנחנו נכנסים לשלבים של ההקצנה הפוליטית בגלל שיש הכרעה של מסירת קרקע. התוכנית לא יותר פוליטית ממקודם, אני נמצא באותו מינון, לא ויתרנו על שום דבר. אני מבטיח שאין טור שאין בו חברה. אין מסע שיתעלם מהחברה לטובת הפוליטיקה".

 

-בעונה הנוכחית צפויה לך גם תחרות בהמשך מצד מיקי רוזנטל עם התוכנית החדשה שלו ב"קשת".

 

"כל בנאדם נוסף שייכנס לתחום ויציג עבודה - זו לא תחרות, זו חגיגה נפלאה. אני מאוד מעריך את רוזנטל ומאוד שמח על הנוכחות שלו כמו על זו של אילנה דיין. שלושה חודשים לא היינו על המסך והרגשתי שיש ירידה בסך הכל בטיפול בנושא החברתי. לא ראיתי עובד עירייה שקיבל שקל מאז שעזבנו. הבעיה נשארה חמה, והתחרות היא מבורכת ורק תפרה".

 

-אתה מאמין שהשיבוץ החדש יתבטא בנתוני הרייטינג?

 

"נושא הרייטינג מדבר אליי פחות ממה שהעולם מתעסק בו, בעיקר כי התגובה הציבורית מאוד חזקה ונתנה איזון למספרים שקיבלנו. אני חתרתי במלוא כוחי לבריחה מיום שישי, כי אני חושב שבסופו של דבר יום שישי מבקש קצת יותר חגיגה אולפנית ויותר שואו ובידור ממה שאני הצעתי. נדמה לי שלראות את הטור השבועי ביום שישי היה לא קל בסיכומו של דבר, כשלוקחים בחשבון מה זה יום שישי עם התנהגות הצופים. אני לא מחויב לרייטינג ולא להביא צופים. אני בא מעיתונות והמחויבות שלי היא לספר את מה שקורה כאן על-פי התפיסה העיתונאית שלי. אם ירצו – על הכיפאק, אם לא ירצו – לא ירצו, אבל זה לא משנה לפעולה שלי כעיתונאי. אני מניח שאנחנו מספיק טובים כדי שירצו אותנו יותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איציק בירן
צרור. אם ירצו - על הכיפאק
צילום: איציק בירן
לאתר ההטבות
מומלצים