שתף קטע נבחר

מג"ד צנחנים: כך הרגנו את צמרת הטרור בשכם

סא"ל איציק סיפר ל-ynet כיצד הרגו הוא וחייליו שמונה מבוקשים בכירים, בהם 3 מראשי ארגוני הטרור בעיר. שבעה מההרוגים נהרגו כשהסתתרו בסליק אליו נכנסו מפתח ברצפה של מבנה מאויש בקסבה. להערכתו: "הפעולה תביא רצון לנקמה, אך עם זאת יכולת הארגונים נפגעה"

11 מבוקשים נהרגו מאז תחילת מבצע "אישית לוחצת" שהחל ביום חמישי לפנות בוקר בשכם. הלילה (יום א') סיפר ל-ynet סא"ל איציק, מג"ד פתן של חטיבת הצנחנים, שהשתתף בפעולה אמש, כיצד הרגו חייליו שמונה מהם הנחשבים לצמרת הטרור בשכם:

 

"כוח של צנחנים, שביצע סריקות בשטחים בנויים של הקסבה ובדירות מגורים, זיהה שני מחבלים חמושים, אחד עם אקדח והשני עם קלצ'ניקוב. השניים החלו להתגנב לתוך פתח ברצפה של אחת הדירות. הכוח פתח באש והשליך לעברם רימון. כתוצאה מכך נהרג המחבל שהיה חמוש באקדח.

 

"המחבל השני חמק לתוך פתח, מעין סליק בעומק של שתיים עד שלוש קומות. הכוח המשיך בסריקות ואליו הצטרפה יחידת החבלה שביצעה פיצוצים מבוקרים על מנת להרחיב את פתח הכניסה.

 

אחד המחבלים חשף את פתח המילוט, קצין נוסף ואני יצרנו מגע והצלחנו לפגוע בשבעה מבוקשים בכירים בשכם מהחמאס, הג'יהאד האסלאמי והתנזים". 

 

לדבריו, "ההצלחה היום, פגיעה בבכירים שאנו מחפשים כבר למעלה משלוש שנים, בהם נאיף אבו-שארח, שגילגל פיגועים וגייס כספים לצורך מימונם, מהווה פגיעה משמעותית בארגוני הטרור".

 

"אנחנו פועלים מיום חמישי לפנות בוקר בקסבה בשכם כחלק ממבצע שהחל לפני חמישה שבועות. ההצלחה של המבצע בשלב הראשון תביא להערכתי לרצון לנקמה, אך יחד עם זאת היכולת של אותם ארגונים נפגעה בגלל הפגיעה באותם בכירים", הוסיף.

 

העוצר שהוטל על הקסבה בשכם מאז תחילת המבצע, הוסר הלילה והכוחות ממשיכים לפעול במתכונת מצומצמת על מנת לסכל ניסיונות של הוצאת פיגועים בארץ ישראל.

 

מבצע "אישית לוחצת" נמשך. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
חיילי צה"ל בפעולה בשכם
צילום: רויטרס
צילום: דובר צה"ל
הכוח איתר את הסליק והרג את המחבלים
צילום: דובר צה"ל
מומלצים