שתף קטע נבחר

שדרות: מבוגר וילד נהרגו במתקפת קסאמים

פעילי חמאס שיגרו הבוקר 4 רקטות לעבר שדרות. אפיק זהבי-אוחיון, רק בן 4, ומרדכי יוספוב (49) נהרגו, כשאחת הרקטות נחתה בסמוך לגן ילדים. אמו של אפיק נפצעה באורח קשה מאוד, ו-10 נפצעו קל. אבי הילד הגיע לבית החולים "סורוקה", שם הודיעו לו הרופאים כי בנו מת מפצעיו והוא זעק: "זה הדבר היחיד שיש לי בעולם". רה"מ כינס בצהריים דיון חירום בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון

רקטות הקסאם גבו לראשונה קורבנות בנפש: אפיק זהבי-אוחיון, פעוט בן 4, ומרדכי יוספוב, בן 49, שניהם תושבי שדרות, נהרגו הבוקר (יום ב') בנפילת שתי רקטות בעירם. אמו של הפעוט נפצעה באורח קשה מאוד ו-10 בני אדם נפצעו קל מהירי. כוחות הצלה רבים הוזעקו למקום ופינו את הפצועים לבתי החולים "סורוקה" ו"ברזילי". 

 

האירוע הקשה התרחש מעט אחרי השעה 8:00. בשעה 10:30 נחתה רקטת קסאם נוספת בנגב, הפעם בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הזרוע הצבאית של החמאס לקחה אחריות לשיגור הרקטות.

 

ראש הממשלה זימן דיון דחוף בשל ההתפתחויות ב-24 השעות האחרונות בשדרות ובגוש קטיף. הדיון מתקיים בהשתתפות שר הביטחון וראשי מערכת הביטחון. גורמים בלשכת רה"מ אמרו: כי "שרון רואה בחומרה רבה את אירועי הימים האחרונים".

 

 

הרקטה נופלת במעבר החצייה


רקטת קסאם בשדרות
בוכים בשדרות. צילום: איי.אף.פי

 

הרקטות שוגרו מאזור בית חנון לעבר שדרות. אחת מהן נחתה על מעבר חצייה סמוך לגן ילדים במרכז שדרות. מפגיעת הרקטה נהרגו אדם מבוגר, שלקח את נכדו לגן, והפעוט, שחצה את מעבר החצייה עם אמו. 

 

שרידי הרקטה שנפלה ליד הגן פגעו גם בבית הקפה המקומי "מישה" וגרמו למקום נזק רב. הרקטה השנייה נחתה במרכז מסחרי בשדרות שם נגרם רק נזק. גורמי ביטחון בשדרות מדווחים כי ככל הנראה גם הרקטות הללו הם מדגם משופר כפי שהיה בירי הקודם.  

 

האב חיפש את בנו בבית החולים

 

אביו של אפיק זהבי-אוחיון שנהרג מירי הקסאם, איציק אוחיון, הגיע הבוקר לבית החולים סורוקה לאחר שהודיעו לו כי בנו פונה למקום. מנהל בית החולים, ד"ר איתן חי-עם שהמתין מחוץ לחדר המיון הבחין באב שהולך במקום, מבלי לדעת לאן לגשת. המנהל פנה אליו ושאל אותו כיצד יוכל לעזור לו. כשהאב אמר לו כי הוא מחפש את בנו, אחז בו ד"ר חי-עם וביקש ממנו להצטרף אליו לתוך בית החולים.

 

האב הבין על פי מראה פניו העגומות של ד"ר חי-עם כי הוא עומד לבשר לו את הבשורה המרה, ופרץ בזעקות: "לא אל תגיד לי. זה הדבר היחיד שיש לי בעולם הזה, אל תגיד לי את זה".

 

האב טופל בשעות הבוקר בידי העובדות סוציאליות של בית החולים. לאחר שהותר לו לראות את הילד הוא יצא אל בן משפחה שהמתין לו בחוץ ואמר לו: "הוא יפה, הוא נשאר יפה בדיוק כמו שאני מכיר אותו בדיוק כמו שאני זוכר אותו". 

 

"האם והבן היו מכוסים בדם"

 

חיים טופרמן סיפר ל-ynet על שאירע: "אני גר ליד גן הילדים שמעתי רעש של פיצוץ. לצערנו אנו רגילים כבר לפיצוצים האלה אבל המחזה שראיתי היה קשה מאוד. על הרצפה שכבו אמא ובן על מעבר החצייה, הם היו מכוסים בדם. הבחנתי בפצעים קשים מאוד בראש ובחלקים אחרים בגוף.

 

"כשירדתי למטה הם עדיין פרפרו התחלתי לצעוק לעזרה ואחרי כמה דקות הגיעו אמבולנסים של מד"א. ראיתי כבר הרבה קסאמים בשדרות אבל במחזה כזה עוד לא נתקלתי. זה קשה מאוד אני עדיין נרגש וכל האנשים פה בטראומה"

 

ראש עיריית שדרות, אלי מויאל אמר כי הצוותים המקצועיים בעירייה מתכנסים הבוקר כדי לדון בירי הקסאמים לעבר שדרות. "זה האסון הגדול ביותר שנחת עלינו מאז תחילת ירי הקסאמים. אנחנו חזרנו ואמרנו שהקסאמים יכולים גם להרוג ולא מדובר רק ברקטות שהורסות מבנים. אנחנו נשב ונדון לגבי ההשלכות של הירי הזה על העיר שדרות".

 

אבי טייגר, פרמדיק מתחנת מד"א בשדרות, שהיה בין הראשונים שהגיעו לזירת האירוע, סיפר ל-ynet : "שמענו את הפיצוצים מאחורי התחנה שלנו, יצאנו למקום והיה כבר ריכוז של מלא כוחות. כאשר היה מחזה מזעזע שם של אישה כנראה אמא שוכבת על הרצפה מחבקת חזק ילד כנראה שלה. הילד היה במצב קשה מאוד.

 

"האמא היתה מעורפלת הכרה הילד היה מחוסר הכרה עם פציעות קשות מאוד. טיפלתי בילד, פיניתי אותו לסורוקה. היה לו דום לב ממש בקרבת בית החולים ביצענו החייאה שלא עזרה הרבה ככל הנראה משום שמותו נקבע כאן בחדר הטראומה".

 

המאבק במחרטות

 

גורמים בצה"ל העריכו הבוקר כי ארגוני הטרור ירכזו מאמצים לשגר רקטות קסאם לעבר יישובים ישראליים ברצועת עזה ומעבר לקו הירוק, זאת במקביל לתקיפות חיל האוויר כנגד מחרטות לייצור הרקטות.

 

חיל האוויר פעל באחרונה מספר פעמים נגד יעדים אלה, מעבר לשני המחרטות שהותקפו הלילה לאחר פיצוץ המוצב אורחאן, תקף חיל האוויר ב-19/6 מחרטה במחנה הפליטים אל מועזי, יום קודם לכן הותקפו 2 מחרטות בעיר עזה. ב-8/6 הותקף מהאוויר בית מלאכה של החמאס בעזה.

 

יש לציין כי בתקיפה אמש נמסר מצה"ל כי ארגוני הטרור מנסים לתקן גם מחרטות שנפגעות בהתקפות חיל האוויר ולהשיב אותם לעבודה מלאה. בתי המלאכה שבהם נמצאות המחרטות לא אחת שוכנות בקומה שניה של בתי מגורים, מה שמקשה על פעולה אווירית של צה"ל.

 

אלוף פיקוד הדרום לשעבר דורון אלמוג, אמר בסוף השבוע בהרצאה כי: "אנחנו ראינו שברגע שמחבלים לא יכולים לצאת משטח הרצועה, הם עבורים למודל אחר, ברצועת עזה התפתח מאוד הנשק הרקטי, פיתוח הקסאמים,הרקטות... שממשיכים וכל שבוע מפעילים נגד אוכלוסיה אזרחית, מודל דומה מאוד לחיזבאללה בדרום לבנון".

 

הדגם המשופר: נאסר 3

 

לדברי מפקד מרחב לכיש ניצב משנה, ניסים מור, הרקטות שנחתו היום דומות במאפיינים לרקטה האחרונה מבחינת יכולת הפגיעה וזה מה שגרם למספר הפצועים וההרוג. מור הוסיף כי כוחות משטרה רבים נפרשו בעיר שדרות כדי לבדוק אם היו נפילות נוספות ולהתמודד עם ההתרעות על ירי נוסף שככל הנראה צפוי במהלך היום. זו הפעם הראשונה שבה נהרג אדם מירי קסאם. 

 

רקטת הקסאם הקודמת, שנחתה ב-18 ליוני בשדרות, היתה מהדגם המשופר, נאסר שלוש. מפקד מרחב לכיש, ניצב-מישנה ניסים מור, אמר אז ל-ynet: "על הרקטה היה כיתוב חדש של 'נאסר שלוש', כאשר ברקטות הקודמות היו המספרים אחת ושתיים. להערכתנו, מדובר בסדרה חדשה".  


פורסם לראשונה 28/06/2004 08:35

 

בהכנת הידיעה השתתף חנן גרינברג
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
"האם והבן היו מכוסים בדם"
צילום: איי פי
צילום: ערוץ 2
הרקטות מדגם משופר. חבלן בזירת האירוע
צילום: ערוץ 2
צילום: איי אף פי
בוכים בשדרות
צילום: איי אף פי
צילום: רויטרס
שרון. דיון חירום
צילום: רויטרס
מומלצים