יצרנית הרכב הצרפתית פיז'ו חשפה היום רשמית את ה-1007 החדשה. מדובר בדגם ראשון המציג את שיטת השמות החדשה של היצרנית, אשר תוסיף מעתה את הספרה 0 לשמות מכוניות נישה, המבוססות על משפחת דגמים קיימת. וההסבר הלא פשוט הזה נועד להבהיר כי למעשה, ה-1007 תהיה מכונית נישה במשפחת הקטנות של פיז'ו, שעיקרה ב-107 העתידית. מכונית זו, החשובה מאד מבחינה שיווקית נמצאת כרגע בשלבי פיתוח מתקדמים ותוצג בעתיד הלא רחוק. פיז'ו משתפת כאן פעולה עם טויוטה היפנית והאחות לקונצרן, סיטרואן. כל אחת מהן תזכה לדגם משלה משיתוף הפעולה הנ"ל. דלתות הזזה ואין ספק כי הפרט המעניין ביותר במכונית הזו בינתיים הוא מבנה הדלתות. דגם התצוגה שנחשף בתערוכת פאריז 2002 הציג דלתות הזזה ייחודיות, שרבים הטילו ספק בנחיצותן ובאפשרות התאמתן למכונית סדרתית. שנתיים מאוחר יותר, לקראת תערוכת רכב נוספת בפאריז, מבהירה פיז'ו כי אכן, מדובר בדלתות הזזה ידניות-חשמליות לכל דבר ועניין. בפנים ומלפנים מזכיר עיצוב המכונית את ה-407 שהושקה לא מזמן, ואילו מאחור יש זהות מסוימת עם המסחריות הקטנות של קונצרן PSA - הפרטנר של פיז'ו ותאומו, הברלינגו של סיטרואן. צמד דלתות ההזזה הנפתחות לרווחה מציעות שימושיות רבה במיוחד תודות לפתח כניסה ענק. הפרטים הראשונים שמספקת פיז'ו מבהירים כי המיקרו-מיניוואן הזה נהנה ממידות צנועות מאוד, למשל ממד אורך של 373 ס"מ בלבד. ממד הגובה לעומת זאת מציע 161 ס"מ של מרחב עצום. מידות אלה אגב באות לידי ביטוי במראה הגמלוני של המכונית. יפה או לא יפה, את זה אנחנו משאירים לכם לקבוע. מנועים ועוד בשלב ראשון תוצע המכונית עם שלוש יחידות כוח מוכרות: ה-1.4 ליטר עם שמונה שסתומים והספק מרבי של 75 כ"ס, בחירה מעט מוזרה בהתחשב ביחידת 16 השסתומים המודרנית ובעיקר חזקה יותר (90 כ"ס) שיש בידי הקונצרן. נוסף יוצע 1.6 ליטר עם 110 כ"ס, ויחידת טורבו-דיזל בנפח 1.4 ליטר והספק מרבי של 70 כ"ס. בכל מנועי הבנזין ניתן יהיה לשלב את תיבת הסנסודרייב החצי-אוטומטית של סיטרואן (המכונה כאן "2 tronic"), שתהיה תקנית ב-1.6 וחלופה לידנית רגילה ב-1.4. מנוע הדיזל יוצע עם תיבת חמישה הילוכים ידנית בלבד. פרטים נוספים? בפיז'ו מרגיעים ומבהירים כי הדלתות החשמליות מזהות כמובן עצמים מפריעים ועוצרות מייד את פעולתן, מספרים כי הן ננעלות אוטומטית במהירות העולה על חמישה קמ"ש, וכי במקרה של תאונה או תקלה אין כל בעיה לפתיחה ידנית. ובינתיים ניאלץ להמתין עד השקה רשמית. ה-1007 עולה לכביש בצרפת ברבעון הראשון של 2005, וחשיפה כמובטח מתוכננת לתערוכת פאריז הקרובה שתיערך בסתיו. אגב, בכבישי שאר מדינות אירופה נראה את ה-1007 רק במהלך הרבעון השני של 2005. אצלנו?