שתף קטע נבחר

פרס: למפלגה עדיף אופוזיציה, למדינה - אחדות

ערב הפגישה עם שרון, משגר יו"ר העבודה רמז עבה על כוונותיו הפוליטיות ומפרט מהם התנאים שיציג במו"מ הקואליציוני הבא עלינו לטובה: "תיקון מצב הקשישים, החולים והנכים ושינוי המדיניות לגבי ההשכלה הגבוהה והשלטון המקומי". מאחורי גבו כבר מתארגן מטה של ח"כים נגד האחדות

"טובת המפלגה מחייבת את הישארותנו באופוזיציה, אך טובת המדינה - שנאפשר את ביצוע תוכנית ההתנתקות, אשר בלעדינו אין לה רוב בממשלה".

 

את הדברים אמר הבוקר (יום א') יו"ר העבודה, ח"כ שמעון פרס, שידון מחר עם ראש הממשלה, אריאל שרון, באפשרות להקמת ממשלת אחדות. מדובר באמירה המפורשת ביותר עד כה מפיו של יו"ר האופוזיציה בדבר הצורך בחבירה לשרון.     

 

במהלך סיור בצפון פירט פרס מהן הדרישות שתציג העבודה במו"מ הקואליציוני: "תיקון מצב הקשישים, החולים והנכים וכן שינוי במדיניות לגבי ההשכלה הגבוהה והשלטון המקומי".

 

אך לא כולם תמימי דעים בנוגע לייתרונות האחדות. היום נועדו חברי-הכנסת איתן כבל ועמיר פרץ, וסיכמו לפעול במשותף כדי למנוע את כניסת העבודה לממשלה.

 

כבל ופרץ סיכמו על שיתוף פעולה לוגיסטי, שבמסגרתו יפעלו לשכנע את חברי מרכז העבודה ואת חברי הסיעה להתנגד לכניסה לאחדות. 

 

"מהלך האחדות הוא מהלך ציני של ראש הממשלה, שכל רצונו הוא למנוע מעבר של הצבעת אי-אמון נגד ממשלתו עד יציאה לפגרה", אמר כבל. "זאת לא הולכת להיות ממשלת אחדות, אלא ממשלת שיתוק".

 

"התנתקות מעזה, התחברות לעם"

 

ח"כ פרץ אמר בתום הפגישה עם כבל, כי התנגדותו לממשלת האחדות היא אידיאולוגית. הוא קרא לפרס לפעול להקדמת הבחירות באופן מיידי ואף להתמודד על ראשות הממשלה: "אם העבודה תחזור להאמין בעצמה, היא גם תחזור לנצח בבחירות. אנו זקוקים להתנתקות מעזה ולהתחברות לעם". פרץ הבהיר כי יצביע מחר בעד הצעת האי-אמון בממשלה בנושאים הכלכליים-חברתיים.

 

גם ח"כ יולי תמיר ביקשה להיפגש עם עמיר פרץ. הפגישה אמורה להתקיים כבר מחר. בסביבתו של יו"ר ההסתדרות הבהירו היום כי על-פי ההסכם של עם אחד עם מפלגת העבודה, פרץ ואילנה כהן, שותפתו לסיעה, אינם מחויבים להיכנס לממשלה ואינם מחויבים לתמוך בה. היום הודיעה גם ח"כ קולט אביטל על התנגדותה לאחדות - ובכך עלה לחמישה מניין הח"כים מהעבודה-עם אחד שמתנגדים למהלך.

 

ובתוך כך, השר זבולון אורלב קרא היום לחבריו אפי איתם ויצחק לוי לשוב לקואליציה, כדי למנוע את כניסת העבודה לממשלה. 

 

"אני מעריך שמפלגת העבודה תרצה לשנות את התוכנית המדינית, להרחיב ולזרז את תוכנית ההתנתקות, וזה ודאי יקצר את ימי המפד"ל בממשלה וגם יפגע בהתיישבות", אמר אורלב ל-ynet. "צריך לזכור שכל הצורך במו"מ עם מפלגת העובדה נבע מהצבעת איתם בכנסת שיצרה תיקו, והפרה באופן בוטה את ההסכמות בסיעת המפד"ל - מה שיצר את המנוף לפניה למפלגת העבודה. אני קורא לאיתם לחזור לממשלה ולמנוע נזק בלתי הפיך לגוש קטיף וישובי יהודה ושומרון".

 

בהכנת הכתבה השתתפה דיאנה בחור-ניר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טל כהן
בלעדינו אין רוב. פרס
צילום: טל כהן
צילום: ליאור מזרחי באובאו
שוב באותו שולחן?
צילום: ליאור מזרחי באובאו
צילום: דודו בכר
לא מחויב. פרץ
צילום: דודו בכר
מומלצים