שתף קטע נבחר

היסטוריה ישראלית בספריית הקונגרס

תמונות המתעדות את היישוב היהודי בתקופת המנדט פורסמו באתר המושקע של ספריית הקונגרס האמריקנית

ספריית הקונגרס האמריקני העלתה לאתר האינטרנט המושקע שלה יותר מ-7,500 תמונות שנסרקו מאוסף שהתקבל במתנה מחנות צילום שפעלה במושבה האמריקאית בירושלים. אפשר לחפש, לדפדף ואפילו להוריד קבצים של התמונות באיכות דפוס.

 

אוסף התצלומים הנדיר צולם בין השנים 1898-1946 על ידי צלמי חנות הצילום של אריק ואדית מאטסון, שפעלה בירושלים באותה התקופה. האוסף מציג אלפי תצלומים שנעשו מהנגטיבים המקוריים, ונסרקו לאתר, ומאפשר צפיה בתמונות (באיכות גבוהה).

 

התמונות מתעדות את פלסטינה-ארץ ישראל בשנים 1898-1946. התמונות מתעדות מאורעות היסטוריים כמו כניסתו של הגנרל אלנבי לירושלים ב-11 בדצמבר, 1917 או אירועים יומיומיים כמו אישה שהתחפשה בפורום בשנת 1934 או תיעוד העבודה במפעל יהודי בשנות ה-30. חובה לראות.

 

עוד באתר הספריה

 

אתר הספריה כולל אוספי תצלומים היסטוריים נוספים, תערוכות מקוונות, אוסף מתכונים ומאמרים הנוגעים לתרבות האמריקנית, מגזין דיגיטלי מעודכן ועוד עניינים מרתקים.

 

מפתחי האתר בחרו בדרך מקורית להעביר את כל הידע שנצבר בספרייה אל הציבור בכלל ואל הגולשים הצעירים בפרט. כל איזור באתר נושא מראה ויזאולי ייחודי, ומציע אפשרות לימוד ועיון בתרבויות אמריקניות ועולמיות מבלי להשתעמם יותר מדי.

 

אחד המדורים, למשל, America's Library, מציע לגולשים "לגלות את סיפורי העבר של ארה"ב" באמצעות משחקים, מוזיקה ואנימציה. במדור ניתן לקרוא על אמריקנים מפורסמים שעסקו בתחומים שונים, לצפות בתמונותיהם, ולעיין במסמכים מקוריים שנסרקו לאתר, כמו גם לחזור אחורה בזמן לתקופות משמעותיות, לטייל בין המדינות וללמוד על כל אחת מהן באמצעות משחקים, לגלות את התחביבים של האומה האמריקנית, ולקינוח - לצפות בסרטונים או להאזין לשירים וקטעים נדירים, שגם הם מדיפים את ניחוח העבר של המעצמה העולמית.

 

לא רק ארה"ב

 

כאמור, האתר אינו מתמקד רק בארה"ב, כאמור, ומציע מקורות מידע להתעמקות גם בתרומתן של מדינות ועמים אחרים לעולם. במדור Global Gateway לדוגמה, ניתן לגלוש לאתרים רלוונטיים, לצפות במצגות, להתעמק במאגרי מידע מקוונים ולצפות באוספים שונים, הן טקסטואליים והן ויזואליים - הכוללים כולם גילויים אודות העולם שבו אנו חיים.

 

בעמוד בית של האתר ניתן למצוא הסברים לגבי השימוש באתר, אפשרויות החיפוש והניווט, טיפים לחוקרים, מידענים, ספרנים, גולשים חדשים ומשתמשים בעלי מוגבלויות. עוד בדף הבית תמצאו הפניות לתכנים חדשים באתר, וכן את עמוד "היום בהיסטוריה", המציג אירועים מן העבר שהתרחשו בכל יום, כולל הפניה למקורות שלימים, תמונות ואפילו ארכיון. נפלא. (רוני שני)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ספריית הקונגרס האמריקני. מנקים את האבק
אוסף תצלומים נדיר של ישראל בתקופת המנדט
מומלצים