שתף קטע נבחר

פרשת פריצקי: החוקר פלבסקי הובא לביהמ"ש ושוחרר

שופטת בית משפט השלום בת"א שיחררה את פלבסקי ומתחה ביקורת על המשטרה: גם אם המשטרה רוצה לדעת מי שלח אותו, זה עדיין לא עילה למעצרו. בתוך כך, עולים ביחידה הארצית לחקירות הונאה חשדות נוספים למעשים פליליים מצד המעורבים בפרשת פריצקי. נציג המשטרה, פקד אוהד גניס: "מצטיירת תמונה שונה לגמרי מכפי שצוירה עד כה בתקשורת". מעצרו של החוקר אשל הוארך בחמישה ימים

פרשת פריצקי - מצעד העצורים: החוקר הפרטי, מאיר פלבסקי, הובא הבוקר (יום ו') לדיון בבית משפט השלום בתל אביב ושוחרר לביתו.

 

שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, זיוה הדסי-הרמן, שיחררה את פלבסקי ומתחה ביקורת על המשטרה. לדבריה, גם אם המשטרה רוצה לדעת מי שלח אותו, זה עדיין לא עילה למעצרו.

 

במהלך הדיון שאלה עורכת דינו של החוקר פלסבקי, יעל גרוסמן, מדוע מחשידים אותו בבידוי ראיות, ואז החליט נציג המשטרה להוריד מסעיפי החשד את עניין בידוי הראיות.

 

מוקדם יותר ביקשו נציגי המשטרה להאריך את מעצרו של פלבסקי בשבעה ימים. פלבסקי, החוקר הפרטי, חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע.

 

איש יחסי הציבור לשעבר של ועד עובדי חברת החשמל, שלמה אברמוביץ', נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה, ושוחרר למעצר בית בן חמישה ימים בתנאים מגבילים. 

 

הלילה האריך בית משפט השלום בתל-אביב בחמישה ימים את מעצרו של החוקר הפרטי, יעקב אשל, החשוד בקשירת קשר ובעבירות על חוק החוקרים הפרטיים בפרשת פריצקי. נציג המשטרה, פקד אוהד גניס, אמר כי "מצטיירת תמונה שונה לגמרי מכפי שצוירה עד כה בתקשורת". 

 

החשד: עבירה על חוק החוקרים הפרטיים

 

אשל עבד בתור חוקר פרטי ללא רשיון, ולכן הוא חשוד בעבירות על חוק החוקרים הפרטיים. בתחילת הדיון בעניין הארכת מעצרו של יעקב אשל, אמר פקד אוהד גניס כי מדובר "בפרשה שכוללת בתוכה בכירים בוועד עובדי חברת החשמל, שר לשעבר בממשלה שפוטר בתחילת השבוע וחוקר פרטי שפעל שנים ללא רשיון".

 

"מהות הפרשה פורסמה כבר. לאור זאת, מותר לפרט את האינטרס הציבורי הרחב בחשיפת הפרשה, הן בחשיפת מכלול הנסיבות שהביאו לקשירת הקשר במחצית השנייה של 2002, כמו גם באיתור הגורמים שהשפיעו על פרסום הפרשה בעיתוי שהיא פורסמה".

 

לדברי בא כוח המשטרה, "ככל שמעמיקים בחקירה, נחשפת מעורבותם של המעורבים בפרשה וכך גם מידת הפליליות מצד המעורבים". בהמשך, הוסיף פקד גניס כי בתחילת הודאתו במשטרה מסר אשל גרסה סגורה, שהעידה על מעורבות תמימה, אולם כאשר הפרשה החלה לרדת לפרטים ונחשפו בפני אשל ראיות שהגיעו למשטרה, קיבלה החקירה תפנית, וזכרונו של אשל התערער, או כפי שתיאר זאת פקד גניס "התנקה לו הזיכרון".  

 

יעקב אשל נחקר תשע שעות

 

יעקב אשל הובא לבית המשפט בתום חקירה שארכה כתשע שעות ביחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה. גורמים במשטרה מסרו שהוא השיב לשאלות חוקריו.

 

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה פשטו אתמול אחר הצהריים על משרדו של מאיר פלבסקי, חוקר פרטי, במסגרת חקירת הדלפת הקלטות בפרשת פריצקי. על פי החשד, העביר שלמה אברמוביץ', איש יחסי ציבור לשעבר של ועד עובדי חברת החשמל, את הקלטות לפלבסקי. פלבסקי נחקר במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה. גם אברמוביץ' נחקר.

 

החקירה נפתחה בעקבות הוראת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד פריצקי וגם נגד ועד עובדי חברת החשמל וכן החוקר הפרטי אשל, ששיתף פעולה עם פריצקי. 

 

הפרשה בעניינו של פריצקי "התפוצצה" בעקבות החשיפה בערוץ 1, לפיה ניסה פריצקי לפני כשנתיים "לתפור תיק" לעמיתו למפלגה, השר אברהם פורז, בסיועו של החוקר הפרטי אשל. פורז ניהל אז מאבק עיקש באנשי חברת החשמל, בראשות יורם אוברקוביץ' ז"ל ודוד ביטון.

 

שינוי דורשת מפריצקי: התפטר מהכנסת

 

אמש החליטה מזכירות שינוי לבקש מיוסף פריצקי להתפטר מהכנסת ומהסיעה, ולהפסיק את פעילותו הפוליטית בתנועה. המזכירות אישררה גם את החלטת הסיעה לפטר את השר לשעבר מהממשלה. ח"כ אילן שלגי נבחר למחליפו של פריצקי בממשלה.

 

 

גם מועצת שינוי הצביעה ברוב גדול בעד ההחלטה להוקיע את התנהגותו של פריצקי, "כפי שנחשף בקלטת". המועצה אישררה את פניית הסיעה לראש הממשלה לפטר את פריצקי מתפקידו כשר. כמו כן אישרה המועצה ברוב גדול את הקריאה לפריצקי להתפטר מהכנסת ומהמפלגה.

 

בישיבת מועצת שינוי נשמעו לראשונה קולות שקראו לשנות את ההתנהגות כלפי פריצקי. כמה חברי מועצה דרשו למתן את הטונים. חבר המועצה, אבי שושני: "אסור להביא שום אדם עם הגב אל הקיר. אני יודע שגם אנשים אחרים בהנהגת המפלגה עשו מעשים פסולים. הייתי חבר בוועדת הבחירות, והיו עוד אנשים שנהגו באופן פסול, לא פלילי אבל פסול".

 

דבריו של שושני התקבלו בזעם בקרב רבים מחברי המועצה. חבר המועצה אורן ויינברג מתח ביקורת על כך שהמועצה צריכה לקבל החלטות בדיעבד, וכן לקבל החלטות מבלי לקבל את כל המידע האפשרי על מקרה פריצקי.

 

לדברי ויינברג "אנו נדרשים לקבל החלטות של בית הלורדים בעוד שאנו נוהגים כבבית בובות. אנחנו אמורים לקבל החלטות מושכלות על בסיס מידע ולא על בסיס ראיון טלוויזיוני". חבר המועצה עמי נוימן אמר: "70%-80% ממי שיושב כאן זה בדילים ובחיסולים. ההנהגה פעלה נכון, אבל מכאן ועד לשלוח את פריצקי לקרוואן אני חושב שיש גבול. אנחנו לא צריכים להיות אגרסיבים ועלינו להוריד פרופיל, עד שתהיה החלטה של בית הדין של התנועה או שיגישו כתב אישום".


פורסם לראשונה 15/07/2004 18:50

 

בהכנת הידיעה השתתפו אפרת וייס, אטילה שומפלבי ואבי כהן
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי כהן
מאיר פלבסקי. חשוד בקשירת קשר לפשע
צילום: אבי כהן
צילום: אבי כהן
יעקב אשל בבואו לבית המשפט
צילום: אבי כהן
צילום: אביגיל עוזי
משרדו של יעקב אשל
צילום: אביגיל עוזי
צילום:אלכס קולומויסקי
נדרש לעזוב את שינוי. פריצקי
צילום:אלכס קולומויסקי
צילום: אלכס קולומויסקי
פורז. הניסיון לתפור לו תיק
צילום: אלכס קולומויסקי
צילום: סבסטיאן שיינר
לפיד. נגד פריצקי
צילום: סבסטיאן שיינר
מומלצים