שתף קטע נבחר

פאוול מגיע למצרים לקדם את ההתנתקות

במהלך ביקור באירופה ובמזרח התיכון, יבקר פאוול בקהיר ושם ינסה לעודד את המצרים להמשיך במעורבות בקידום תוכנית ההתנתקות. פאוול יבקר גם בסעודיה, לדיונים על המצב בעיראק ובפולין, שם ישתתף בטקס לציון 60 שנים למרד נגד הנאצים בוורשה

מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול, ינסה לקדם בשבוע הבא את תוכנית ההתנתקות של ראש הממשלה, אריאל שרון, במהלך ביקורו במזרח התיכון ובאירופה. דובר מחלקת המדינה, ריצ'רד באוצ'ר, הודיע אתמול (ו') על הביקור.

 

ביקורו של פאוול יחל בהונגריה ויסתיים בפולין אך ייתכן שדווקא קהיר תהיה הבירה החשובה ביותר אליה יגיע פאוול. בשהותו בקהיר ינסה מזכיר המדינה לסייע לקהיר בדרישתה מהפלסטינים לקבל לידיהם את השליטה ברצועה, אם ישראל אכן תיסוג מעזה.

 

מצרים הציעה לשלוח כ-200 יועצים ביטחוניים שיאמנו את אנשי הביטחון הפלסטיניים שיוצבו ברצועה ובמקביל דרשה מישראל להפסיק את הפעולות נגד הפלסטינים. ואולם, הפלסטינים מתקשים להתקדם בהליך הרפורמות ורק בסוף השבוע שעבר "בערה" רצועת עזה, כאשר חמושים חטפו את מפקד המשטרה ברצועה ועוד ארבעה עובדי סיוע.

 

אדוארד ווקר, דיפלומט אמריקני בכיר לשעבר, התמחה במזרח התיכון, אמר כי "מנגנוני הביטחון הפלסטינים נמצאים במצב של כאוס, אך אם יצליחו לצאת מזה, הסיוע המצרי יהיה חשוב ביותר".

 

פאוול יבקר גם בכווית ובסעודיה ושם יקיים דיונים על המצב הרגיש בעיראק השכנה. יהיה זה ביקורו השני של פאוול בסעודיה השנה. בשנה האחרונה מנהלים אנשי אל-קאעידה מתקפה נגד הזרים בסעודיה ונגד מוסדות המדינה ותעשיית הנפט. כ-90 שוטרים ואזרחים נהרגו בפיגועים, מרביתם מערביים.

 

מזכיר המדינה יבקר בפולין ובהונגריה, כמחווה לשתי השותפות בקואליציה בעיראק. הוא יסיים את ביקורו בפולין ושם ישתתף בטקס לציון 60 שנים להתקוממות בוורשה נגד השלטון הנאצי בעיר ובמדינה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
פאוול. מגיע לתמוך במצרים
צילום: איי פי
צילום: איי פי
מובארק. דורש מהפלסטינים לקחת שליטה
צילום: איי פי
מומלצים