שתף קטע נבחר

שרון: "יהודים צריכים לעלות, לא בגלל פחד ושנאה"

רה"מ ניסה לפייס הערב את ממשלת צרפת ולרכך את הרושם שדבריו על העלייה הותירו בצרפת. בטקס קבלת הפנים ליהודים עולים מצרפת, אמר שרון: "יש לנו הערכה רבה לפעולותיה הנחושות של ממשלת צרפת והתייצבות הנשיא שיראק נגד האנטישמיות. אנו מקווים שנחישות זו תשמש דוגמה למדינות אחרות". העולים הנרגשים: "בצרפת פחדנו ללכת ברחוב. פה אנחנו בבית"

"את המאבק באנטישמיות צריך להפריד מעידוד העלייה. יהודים צריכים לעלות לישראל, לא בגלל פחד ושנאה, אלא כי זו מולדתם", כך אמר הערב (יום ד') ראש הממשלה, אריאל שרון, בטקס קבלת הפנים ל-200 עולים מצרפת, כשהוא מנסה לרכך את הרושם שהותירו דבריו על האנטישמיות בצרפת, עליהם זעם הנשיא שיראק.

 

שרון אמר בטקס בנתב"ג: "יש לנו הערכה רבה לפעולותיה הנחושות של ממשלת צרפת והתייצבותו של נשיא צרפת, ז'אק שיראק, נגד האנטישמיות. אנו מקווים שנחישות זו תשמש דוגמה גם למדינות אחרות".

 

כזכור, לפני 10 ימים אמר שרון בכנס מנהיגי קהילות יהודיות: "יש לי דבר אחד לומר לאחינו היהודים בצרפת: עיברו לישראל מהר ככל האפשר". שרון קרא אז ליהודי צרפת לעלות ארצה כדי להימלט מ"האנטישמיות הפרועה שמתחוללת שם".

 

דברים אלה עוררו זעם רב בפאריז. יועצו המדיני של נשיא צרפת, ז'ק שיראק, אף העביר מסר לישראל לפיו אין טעם להמשיך ולנסות לתאם פגישה שהיתה מתוכננת בצרפת בין רה"מ שיראק לשרון. רק כעבור מספר ימים הועבר מסר מהנשיא שיראק ללשכת שרון לפיו "המשבר עם ישראל מאחורינו".  



עולים מצרפת עליה נחיתה צרפת פאריז פאריס פריז הגירה
העולים בנתב"ג. צילום: ששון תירם

 

"בצרפת פחדנו ללכת ברחובות"

 

200 עולים חדשים מצרפת נחתו הערב בארץ. העולים נחתו עם כובעי מצחייה עליהם נכתב "עלייה 2004" והחזיקו איתם דגלי ישראל וורדים. העולים, שהגיעו בטיסה מיוחדת של הסוכנות צפויים להיקלט בפרוייקט קליטה באמצעות קהילת עולים ותיקים יותר מצרפת, בערים נתניה, רעננה, אשקלון וירושלים.

 

אחד העולים, דן מגירה, בן 37, שהגיע עם אשתו ושלושת בנותיו, אמר ל-ynet: "קשה להסביר את ההרגשה. זה כאילו הרוויחו 2,000 שנה, של גלות שהם רווח שיש מאבותינו".

 

בתגובה לשאלה האם איננו חושש מהקשיים הצפויים לו כעולה בישראל, אמר מגירה: "היום זה פחד בצרפת. שם פחדנו ללכת ברחוב. פה אנחנו בבית".


עולים מצרפת עליה נחיתה צרפת פאריז פאריס פריז הגירה
מנשקים את האדמה. צילום: ששון תירם

 

מנכ"ל מחלקת עלייה וקליטה בסוכנות, מייק רוזנברג, אמר ל-ynet: "לא בכל מדינה מגיע ראש המדינה פעמיים בחודש לשדה התעופה לברך עולים חדשים. אין ספק שזו עלייה ציונית. אין ספק שהעובדה שיהודי צרפת לא מרגישים בנוח ובביטחה מעורר בהם את הרצון לקום וללכת.

 

"התהליכים שמתרחשים בצרפת: האיסלאמיזציה והעובדה שיהודים הופכים להיות מיעוט, יוצרת מצב שמשפחה יהודית חוששת לשלוח ילד לשחק בחוץ בלי חשש. יש כאלה שעוברים לשכונות אחרות ולאחר מכן עוברים שוב, עד שבשלב מסוים זה נמאס וזה מה שקורה היום. אני מאמין שכשמצב התעסוקה בארץ ישתפר והם גם יוכלו לעבוד כאן, התמריץ לעלות ייגבר. כרגע הבעיה העיקרית בישראל היא בעיית התעסוקה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
שרון. "לעלות לישראל, לא בגלל פחד"
צילום: רויטרס
צילום: ששון תירם
העולים מגיעים. "פה אנחנו בבית"
צילום: ששון תירם
מומלצים