שתף קטע נבחר

השר שלום: ישראל תעשה הכל כדי לפנות המאחזים

בשיחה שערך עם נציגה של היועצת לביטחון לאומי האמריקנית, הסביר שר החוץ כי "ישראל תעשה הכל כדי לממש את התחייבותה". בנושא הבנייה המתרחבת במעלה אדומים הסביר: אין בעניין כל חדש

"ישראל מחוייבת לפינוי המאחזים והיא תעשה הכל כדי לממש את התחייבותה". כך אמר היום (ה') שר החוץ, סילבן שלום, שנועד עם אליוט אברמס, היועץ לענייני המזרח התיכון של היועצת לביטחון לאומי, קונדוליזה רייס.

 

הדברים נאמרו על רקע הביקורת שהביעו האמריקנים על ישראל, שאינה מבצעת פינוי מאחזים, ועל הכוונה לבנות 600 יחידות דיור במעלה אדומים. על ההחלטה חתמו לפני חודשיים ראש הממשלה ושר הביטחון. שלום אמר לאברמס, כי מדובר בעניין ישן שאין בו כל חדש.

 

אברמס עדכן את שלום על פגישתו עם אבו עלא. אנשי שלום התרשמו, כי אברמס שב מאוכזב כיוון שאין כל שינוי משמעותי לגבי המשך האחיזה של ערפאת בעמדתו, ובשל סירובו לבצע את הרפורמות.

 

השר שלום אמר, כי ברור לכולם שכל עוד ערפאת שם, דבר לא יזוז. הוא העלה את חששה של ישראל ממעורבותה הגוברת של סוריה בטרור הפלסטיני, והתייחס גם לאיום האיראני: "איראן מושכת זמן בנושא הגרעין", לדבריו. בנושא המצרי אמר שלום: "המצרים פועלים אך לא עושים די בעניין ההברחות". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
שלום ואברמס. על רקע הביקורת האמריקנית
צילום: איי פי
צילום: רויטרס
בניה במעלה אדומים. "נושא ישן"
צילום: רויטרס
צילום: איי פי
פינוי מאחזים. "ישראל תעשה הכל"
צילום: איי פי
מומלצים