שתף קטע נבחר

הפלסטינים: ערפאת ודחלאן קיימו שיחת פיוס

בתחילת השבוע אמר השר לשעבר דחלאן כי "ערפאת יושב על הרס הפלסטינים ועל גופותיהם" והציב לו אולטימטום. מקורבי ערפאת האשימו אותו באחריות להפגנות. אמש אמר דחלאן לערפאת בטלפון כי הוא רואה בו מקור סמכות וקרא לשיתוף פעולה עמו

הסוף למשבר? מקורות פלסטינים אומרים ל-ynet כי שיחת פיוס טלפונית התקיימה אמש (יום ה') בין יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, לבין השר לענייני בטחון פנים לשעבר ברשות, מוחמד דחלאן.

 

על פי הדיווחים, השניים ליבנו ביניהם מספר סוגיות שגרמו למתח ביניהם מאז פרצה האנרכיה בשטחים וסיכמו להיפגש בימים הקרובים בלשכת ערפאת כדי ליישב את המחלוקת.

 

דחלאן אמר לערפאת כי הוא רואה בו מקור הסמכות ברשות הפלסטינית, קרא לשיתוף פעולה עימו ובירך אותו לרגל יום הולדתו ה-75 שחל אתמול. מקורות ברצועה אומרים כי הדברים של דחלאן הועברו לפעילים ובכירים בפתח כדי להביא להרגעת הרוחות בתנועה.

 

ברשות מעריכים כי פגישת פסגה בין דחלאן וערפאת תרגיע השטח בעיקר ברצועה ותתרום לשיפור האווירה בין בכירי הרשות. 

 

ערפאת נגד דחלאן, ולהיפך

 

כזכור, בסביבת ערפאת האשימו את דחלאן בכך שהוא עומד מאחורי גל הפגנות המחאה ברצועה בדרישה לרפורמות ברשות.

 

בתחילת השבוע אמר דחלאן לעיתון הכוויתי "אל-וואטן", כי אם ערפאת לא יבצע את הרפורמות עד ה-10 לאוגוסט הוא ימצא עצמו מול עשרות אלפי מפגינים ברחובות. בראיון אמר דחלאן כי "ערפאת יושב על הרס הפלסטינים ועל גופותיהם". כמו כן, אמר דחלאן לעיתון כי חמישה מיליארד דולרים, תמיכה לפלסטינים מהקהילה הבינלאומית, "נעלמו עם הרוח" ולא ברור מה עלה בגורלם".

 

דחלאן עצמו הכחיש לאחר מכן כי הציב אולטימטום לערפאת.

 

יש לציין כי בסביבת דחלאן דחו שורה של מינויים שביצע ערפאת ברצועה, וזאת למרות שדחלאן טען כי הוא אינו עומד מאחורי גל המחאה ברצועה וכי "מעניקים לו כבוד שאינו מגיע לו".

 

בלשכת ערפאת אומרים הערב כי זוהי השיחה השנייה בין שני האישים השבוע. השיחה הראשונה, התקיימה ביום ראשון בערב, לאחר הראיון שקיים דחלאן ברשת אל-ערבייה שם הוא הכחיש בין היתר את הדברים שיוחסו לו בעיתון הכווייתי והאולטימטום שהציב לכאורה לערפאת.

 

בתחילת השבוע אמר ראש אמ"ן, האלוף זאבי-פרקש: "המהלך של דחלאן היה מוקדם מדי, ולכן לא הצליח, אולם ההערכה היא כי יבואו עוד מהלכי התנגדות נוספים לערפאת". לדבריו, השאפתנות של דחלאן גברה על היכולות שלו והוא התחיל את המהלך ללא כל הכוחות שהיו ברשותו. 

 

את הרפורמות של ערפאת הגדיר ראש אמ"ן כ"מדומות ושיקריות" והוא הוסיף כי לפי שעה ערפאת נחלץ מהמשבר תוך שהוא מרמה את ראש הממשלה אבו עלא שחזר בו מהתפטרותו ללא הישג ממשי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
דחלאן. פגישת פיוס?
צילום: שאול גולן
צילום: איי אף פי
ערפאת. הסוף לאנרכיה?
צילום: איי אף פי
מומלצים