שתף קטע נבחר

תשובה רכש את מלון פלאזה בניו יורק

איש העסקים הישראלי, יצחק תשובה, רכש מידי הנסיך הסעודי בן-טלאל את המלון המפורסם ביותר בניו יורק תמורת 675 מיליון דולר, ובכוונתו להפוך חלק ממנו לבית דירות יוקרה

איש העסקים הישראלי, יצחק תשובה, כובש את ניו-יורק: הוא רכש את המלון הניו-יורקי "פלאזה", מהמפורסמים במלונות אמריקה – בסכום של 675 מיליון דולר.

 

למלון 808 חדרים, והסכום ששולם משקף מחיר של 840 אלף דולר לחדר – הגבוה ביותר ששולם אי פעם עבור חדר מלון בניו-יורק. השיא הקודם, 743 אלף דולר לחדר – שולם ב-1999 עבור מלון "4 העונות".

 

את הרכישה ביצעה חברת "אלעד פרופרטיז", שהיא הזרוע הניו-יורקית של "מלונות אלעד", חברת המלונות הישראלית של תשובה. החברה הניו-יורקית של תשובה כבר רכשה בשנים האחרונות כמה בניינים מסחריים בניו-יורק והפכה אותם לבתי דירות.

 

מוכרי המלון הם הנסיך הסעודי אל וואליד בן-טלאל, האיש הרביעי בעושרו בעולם, וטייקון המלונות הסינגפורי קווק לנג בנג. השניים החזיקו במלון בחלקים שווים. בן-טלאל, אחיינו של המלך פאהד, ושותפו הסינגפורי, רכשו את המלון ב-1995 מדונלד טראמפ תמורת 325 מיליון דולר.

 

"המלון הוא 'אייקון', אבל המחיר היה טוב מכדי לסרב", אמר המוכר הסינגפורי ל"ניו-יורק טיימס".

 

טראמפ רכש את המלון ב-1988, תיכנן להפוך את קומותיו העליונות לדירות יוקרה ואף קיבל אישור על כך. טראמפ מכר את המלון לפני שביצע בו שינוי כלשהו, אולם האישור עבר לקונה החדש, יצחק תשובה.

 

בניו-יורק העריכו אתמול כי מחיר דירת יוקרה בת שישה חדרים בקונדומיניום שעשוי לקום בקומותיו העליונות של "פלאזה" – יגיע ל-20 מיליון דולר.

 

המלון היוקרתי ממוקם בפינת השדרה החמישית ורחוב 59, מול הסנטרל פארק. הוא הוקם ב-1907 בעלות של 12 מיליון דולר. דירת פנטהאוז במלון עולה 15 אלף דולר ללילה, אבל מחיר ממוצע של חדר רגיל הוא 290 דולר. לא פחות מ-40 סרטי קולנוע צולמו במלון, בהם "גטסבי הגדול" ו"כך היינו".

 

המלון הפסיד אשתקד 1.9 מיליון דולר, אבל בשנת 2000 הרוויח 40 מיליון דולר. מוכריו אמרו כי הוא זקוק לשיפוץ, ומכיוון שבעליו לא רצו להשקיע כסף נוסף, החליטו למכור אותו.

 

תשובה מחזיק באימפריה של חברות ענק ובהן חברות נדל"ן בין-לאומיות ואת הבעלות על חברת "דלק" . לאחרונה רכש את חברת דנקנר השקעות והפך לבעל השליטה העיקרי במת"ב. בבעלותו גם הסוכנות לייבוא מכוניות "מאזדה" ו"פורד", והונו נאמד בכחצי מיליארד דולר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
מלון פלאזה בניו יורק
צילום: איי פי
יצחק תשובה. המחיר - 675 מיליון דולר
מומלצים