שתף קטע נבחר

מנהל אמנותי חדש לפסטיבל הצגות הילדים בחיפה

חנוך רעים - מחזאי, במאי ושחקן המתמחה בהצגות לילדים ולנוער - יחליף בתפקיד את דניאלה מיכאלי

המחזאי, הבמאי והשחקן חנוך רעים נבחר למנהל האמנותי של הפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים בחיפה שייפתח ב-24 באפריל במשכן התיאטרון העירוני בעיר. רעים יחליף בתפקיד את דניאלה מיכאלי, שמונתה לאחרונה לתפקיד מנהלתו האמנותית של פסטיבל עכו לתיאטרון אחר.

 

רעים, בוגר הסטודיו למשחק של ניסן נתיב וחבר לשעבר בתיאטרון ארנה פורת לילדים ולנוער, מתמחה זה שנים ארוכות בכתיבה ובימוי הצגות לילדים. בין ההצגות שהעלה במסגרת הפסטיבל בלבד ניתן לציין את "חלומות גנובים" שזכתה בפרס ההצגה ובתואר חביבת הקהל, "ביאליק 22" שנכתבה בשיתוף עם יואב בר-לב וזכתה בפרס ההצגה והבימוי וכן "אישקטן ודרקון" ו"מה עם מיקי" שזכו אף הן בפרסים ראשונים. עיבוד המבוסס על "טיול לכוכב הגבינה", שיצר במשותף עם יואב בר-לב הוזמן לאחרונה על-ידי התיאטרון היהודי של וויניפג בקנדה.

 

במינוי, לדברי רעים, יש סגירת מעגל: "גדלתי בפסטיבל. מתוך 20 מחזות שכתבתי, שישה השתתפו בפסטיבל ואת חלק מההצגות ביימתי. שפטתי בתחרויות ומהשנה שעברה אני חבר בוועדה האמנותית של הפסטיבל, כך שהמסגרת מוכרת לי היטב. עם זאת בשנה הראשונה בתפקיד אני אשתדל להקשיב וללמוד".

 

לדבריו, הפסטיבל מהווה מסגרת שמאפשרת חופש יצירתי רב וניקיון משיקולים מסחריים. "הייתי רוצה שהצגות שיועלו בפסטיבל יזכו לחיים גם לאחריו", הוא אומר ומוסיף, "זו נוסחה חמקמקה לפיצוח, אבל העיקרון הוא ליצור הצגות טובות שמצד אחד לא יתפשרו ומהצד השני לא ייתפשו כאליטיסטיות. המטרה היא להביא חומרים שאינם בהכרח דידקטיים או פדגוגיים במובן המובהק של המילה למרות שבתיאטרון לילדים מובנה פן חינוכי. יש רצון להתפרש על קשת רחבה של נושאים וגילאים".

 

רעים יוצא נגד מה שהוא מגדיר כתפישה הרווחת בקרב שחקנים, יוצרים ולעתים אף הקהל הישראלי ומצהיר: "תיאטרון לילדים אינו חלטורה או משהו שיש להתבייש בו. זוהי זכות גדולה לקחת בו חלק מכיוון שזהו אולי המקום האחרון בו אפשר לעשות אמנות ופיוט מבלי לפחד. אנשים נוטים לחשוב שילדים אוכלים הכל, אבל זו תפישה צינית ושגויה, ילדים זקוקים לאוכל אורגני שהוא הכי טבעי, נכון ובריא. התיאטרון לילדים הוא ביתי ואיני רואה בו תחנת מעבר או מקפצה למקום אחר".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים