שתף קטע נבחר

המזרחן יוסי אולמרט עזב לארה"ב מאימת הנושים

אולמרט נקלע לחובות והחליט לעזוב את הארץ בעקבות לחצי הנושים. משפחתו עברה לדירה שכורה ברעננה. האח, השר אהוד אולמרט: "הוא לא ירד, יש בעיות". נהגי מונית ברעננה מספרים על התנהגות מוזרה וחובות שצבר לפני ההיעלמות. האח עמרם: "ידוע לי שהיו בעיות כספיות, אבל לא ידעתי שהוא במצוקה"

נעלם מהארץ בגלל חובות כבדים: המזרחן יוסי אולמרט, אחיו של שר התמ"ת אהוד אולמרט, עזב את הארץ לארצות הברית בעקבות מצוקה כלכלית וחובות כבדים, כך אישרו ל-ynet גורמים המקורבים למשפחה.

 

אחיו, השר אהוד אולמרט, הגיב היום (ג') לראשונה ואמר: "לאחי יש בעיות, אך הוא לא ירד מהארץ והוא מתמודד איתן. השתדלנו לעזור לו במשפחה ככל שיכולנו. הוא יתמודד עם הבעיות ויתן לכך תשובה. הוא לא יירד מן הארץ". בתגובה מאוחרת יותר הוסיף אולמרט: "אחיי ואני התגייסנו לסייע לו ככל יכולתנו, אך ברור שהוא עושה מאמצים גדולים להיחלץ בעצמו מקשייו והוא נקט בהסדרים שיאפשרו לו זאת".

 

בגלי צה"ל פורסם הבוקר כי יוסי אולמרט, תושב רעננה וחבר ותיק בליכוד, נקלע לחובות ועקב לחץ הנושים החליט לעזוב את הארץ לארה"ב, בעוד משפחתו עברה להתגורר בדירה שכורה בעיר.

 

על פי הדיווח, אולמרט נקלע למצוקה בעקבות שורה של ניסיונות עסקיים

כושלים, וכן ניסיונות לחדור לעולם הפוליטי שעלו לו כסף רב. הוא עזב את הארץ לתקופת זמן לא ידועה.

 

במהלך תקופה זו, יטפלו עורכי דינה של המשפחה, ובהם עו"ד אלי זהר, בעניין הנושים. נראה כי אולמרט ינסה לתת הרצאות בחו"ל כמזרחן ולהסדיר את חובותיו.

 

אולמרט הוא בן למשפחה ותיקה ומוכרת, המקושרת היטב בפוליטיקה ובעסקים. אחיו הם ממלא מקום ראש הממשלה, השר אהוד אולמרט, וכן יו"ר איגוד הכדורסל ירמי אולמרט (לשעבר ראש מועצת גבעת שמואל). 

 

האח הגדול במשפחה הוא איש העסקים עמרם אולמרט, המשמש כיום כנספח חקלאות בשגרירות ישראל בבייג'ין. הוא הופתע לשמוע על המצוקה אליה נקלע אחיו: "זה בבחינת חדשה בשבילי", אמר ל-ynet. "ידעתי שיש בעיות כספיות לאחרונה, אך לא שמעתי על כך שאחי ירד מן הארץ. אף אחד מבני המשפחה לא סיפר לנו דבר כזה. אני מאוד מופתע לשמוע. ידוע לי שהיו בעיות כספיות, אך בין זה לבין ירידה מהארץ יש פער גדול שאינני יודע עליו דבר. אנסה לבדוק עכשיו את העניין".

 

לקח הלוואה מנהג מונית - ונעלם

 

בתחנת המוניות "תפוח" ברעננה הופתעו היום לשמוע שאולמרט עזב את הארץ - לאחר שהיה חייב כסף רב לנהגים.

 

בתחנת המוניות מספרים כי אולמרט היה נוסע ותיק ומתמיד. מנהל התחנה, שימי דרורי, אמר כי "כל הנהגים בתחנה הכירו אותו וכיבדו אותו. אבל בחודש

האחרון אולמרט נראה להם לחוץ. הוא היה נוסע איתנו למקומות מוזרים שלא היינו מורגלים להסיע אותו, כמו דרום תל אביב, נתניה ופתח תקווה. בזמן הנסיעה הוא ביקש לנסוע מהר, אמר לנהגים להמתין לו חמש דקות, וכשהיה חוזר היה מבקש מהם לנסוע מהר מהמקום".

 

לדבריו, "הנהגים התחילו להבין שמשהו לא בסדר והגיעו למצב שלא רצו להסיע אותו". דרורי מוסיף ומספר כי אולמרט ביקש ממנו הלוואה. "הוא התחיל לבקש כספים מהנהגים. ממני הוא ביקש הלוואה של עשרת אלפים שקלים. לקחתי עבורו הלוואה מאחד הנהגים והוא הבטיח להחזיר תוך כמה ימים. כביטחון הוא נתן לי צ'ק - שבדיעבד בדקתי אותו בבנק והתברר שכלל אין לו כיסוי".

 

לדברי דרורי, "בשיחה האחרונה הוא אמר שהוא נמצא בחופשה בטבריה. לפני כ-10 ימים התקשרתי אליו ואז הייתה הודעה שמי שרוצה אותו שיפנה לעו"ד שלו. אנחנו מופתעים והמומים מזה שהוא עזב את הארץ והשאיר אחריו חובות. מדובר באישיות ציבורית ברעננה שכולם מכירים. מה שהוא עשה לנו - מראה שהחיים זה בית ספר שלא נגמר".

 


פורסם לראשונה 17/08/2004 10:04

 

בהכנת הידיעה השתתפה דיאנה בחור-ניר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום אלדד רפאלי
יוסי אולמרט. עזב
צילום אלדד רפאלי
צילום: טל כהן
האח אהוד. אחי לא ירד
צילום: טל כהן
מומלצים