שתף קטע נבחר

שגרירות ישראל בניירובי העבירה מזון וסיוע לרעבים

"סגרנו את השגרירות ליום אחד וירדנו להאכיל תושבי כפר הסובל מרעב בשל הבצורת הקשה במדינה", סיפר סגן שגריר ישראל בקניה, גלעד מילוא. לפני כחודש פנה נשיא קניה לקהילה הבינ"ל בבקשה לסיוע נוכח הדיווחים על למעלה מ-3 מיליון רעבים

שגרירות ישראל בניירובי, בירת קניה, נסגרה היום (ד') ליום אחד לרגל מבצע העברת 15 טון מזון לכפר שנפגע מן הבצורת הקשה במדינה.

 

לפני כחודש פנה נשיא קניה לשגרירים המוצבים בארצו, וביקש סיוע מזון מן הקהילה הבינלאומית. זאת לאחר שכתוצאה מהבצורת נפגעו בניירובי כ-3.3 מליון בני אדם, אשר ציפו לשלושה חודשי גשם והתאכזבו. הנזק העיקרי לתושבי האזור ניכר בגידולי התירס.

 

סגן השגריר הישראלי, גלעד מילוא, שיצא עם צוות הסיוע לכפר מיאנגני סיפר ל-ynet: "אנו בדרך לאחד הכפרים שסומנו

כנפגעים קשה, דרומית מזרחית לניירובי, הכנו אוכל במשקל 15 טון, שנקנה ב-5,000 דולר. המזון כולל תירס, קמח, שעועית ואורז, שיחולקו ל-807 בתי אב, שהם כ-5,000 איש".

 

לדבריו, "באותה עת יגיש חלק אחר מעובדי השגרירות ארוחת צהרים ל-2,300 ילדים בכפר. ארוחת הצהרים נקראת "גרין גרמס", שזה מה שהצלב האדום ממליץ, בננות לחם, ומשקה שנקרא 'דיבו', מיץ שהוא מעין שקית שוקו, חלק נתרם לנו על ידי קוקה קולה".

 

מדובר בכפר שאינו מחובר לחשמל, או למיים זורמים. "בתדריך לקראת היציאה", סיפר מילוא, "לא ידענו לספר מה יהיה לגבי שירותים. בכל מקרה מחכים לנו שם 5,000 איש רעבים. זה אחד הדברים היותר חשובים שעשינו כאן". 

 

"סגרנו היום את השגרירות, וירדנו כולם, צוות מקומי וישראלי שכולל כ-30 איש, בשיירה, של כל אחד עם הרכב הפרטי שלו. איתנו יורד רכב מנהלי של השגרירות שסוחב את רוב האוכל, 2 משאיות ירדו קודם. ב-6 בבוקר כבר יצאו 2 משאיות נוספות עם כל האוכל", הוסיף מילוא. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תושבי ניירובי. הגשם לא בא (ארכיון)
צילום: איי פי
מומלצים