שתף קטע נבחר

ההפתעה הנעימה של "למוס למוס"

מספר מוזיקאים מוכשרים חברו להקלטת אלבום קסום עם השפעות רבות, אבל לא מעט מקוריות

מתי בפעם האחרונה קיבלתם מתנה? מתי בפעם האחרונה הפתיעו אתכם עם זר פרחים בפתח הבית?

 

Chameleon Mood Swing אלבום הבכורה של Lemmus Lemmus מצא את דרכו אליי במקרה, וזה רק מוסיף לתחושת ההנאה מהתגלית הזו. אבל גם ללא אלמנט ההפתעה קל להתמכר ליצירה הנפלאה הזו שהגיעה לחנויות ללא יחסי ציבור מסודרים, כיאה לאלבום צנוע שמדגים כיצד מפיקים אלבום עצמאי בכישרון רב.

 

שלושת המוזיקאים העיקריים שלקחו חלק ביצירה הם יואל רון, אדי רון ונועם רפפורט. יואל רון מנגן בגיטרות ואחראי לכתיבתם ועיבודם של רוב הקטעים באלבום. בנו, אדי רון, ניצב בכישרון רב מאחורי מיקרופון השירה ברוב השירים. נועם רפפורט שמנגן כאן ב"המונד" ו"מלוטרון" ניגן בעבר עם להקת שליחי הבלוז, חמי רודנר ורוקפור. באלבום משתתפים כמה מוזיקאים נוספים כמו איסר טננבאום, המתופף של רוקפור, ושי נובלמן שמצטרף בשירה באחד הקטעים הטובים באלבום.

 

המוזיקאים המוכשרים האלה רקחו אלבום עם אווירה שונה מכל מה שנעשה כרגע בארץ. נדמה כי הוא נשלף מסוף שנות השישים וברגע שמקשיבים לו אפשר לאבד כל תחושה של זמן או תקופה. המוזיקה לא מחדשת הרבה, אבל מזכירה לנו כמה כיף להתפנק עם צלילים מרגשים כמו אלה של הגיטרה הפסיכדלית של רון וכמה נפלא לשים את הראש על הכרית כשה"מלוטרון" של רפפורט ממלא את החלל. האלבום מצליח להוכיח שאפשר להיות מושפע ממוזיקה מבלי להעתיק אותה, ולהשתמש במקור רק כמצע לרעיונות מוזיקלים מקורים. 

 

יואל רון ונועם רפפורט מושפעים בעיקר מרוק מתקדם ופסיכדלי של סוף שנות השישים ותחילת שנות השבעים (ג'נסיס, לד זפלין, הזומביס, עבודות הסולו של סיד בארט והחומרים המוקדמים של פינק פלויד). לעומתם, אדי רון מעיד שלפני ההקלטות הוא נהג להאזין למוסיקת גראנג' מסיאטל, ואכן קשה להימנע מההשוואה בין השירה הכל כך אמריקאית שלו בשירים Suddenly Sunday Corrected ו- I'll Be The Same לבין השירה של Layne Staley מלהקת Alice In Chains במיני-אלבומים האקוסטיים שלה, Sap ו- Jar Of Flies מתחילת שנות התשעים. 

 

חלק ניכר מהאלבום מוקדש להבעה אישית של כל אחד מהמוזיקאים, כשלעתים הרגעים האלה גורמים למאזין לאבד עניין כיוון שהם נמשכים יותר מדי, אבל בסיכומו של דבר, כל חובב אלטרנטיבה או רוק פסיכדלי ישמח להתחבר לשורשים הראשונים שנטעה הלהקה הזאת בדרכה המוזיקלית החדשה. לא נותר אלא להחזיק אצבעות ולחכות לאלבומם השני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים