שתף קטע נבחר

שימוש הוגן: חוסר אחריות

מדוע HP זקוקה למיני-סערה תקשורתית על מנת להעניק שירות הוגן ללקוח, 800 אלף כתובות דואר בזיל הזול, מלחמת המחירים בין ספקי התקשורת הבינלאומיים פוגעת בגולשים, שסובלים מהספאם שלהם ועוד עניינים

והשבוע על הפרק, אחריות. אחריות יצרן כלפי הלקוח, אחריות ספקי הדואר כלפי הגולשים ואחריותן של הרשויות וגורמי האכיפה. שכולן, אגב, לוקים בחסר.

 

1. HP והאחריות: טוב שם טוב ממחשב טוב

 

הגולש דודו, טכנאי מחשב במקצועו, קנה לפני כשנה מחשב נייד מחברת HP, שלאחרונה הפסיק לפעול כשורה, וסבל מתקלות. המחשב, עדיין תחת אחריות, נשלח לתיקון במעבדות החברה, כשלטענת דודו, מקור הבעיות היה כרטיס הרשת המובנה בו.

 

לאחר שאנשי HP התעקשו שמדובר בעצם בתקלה הנגרמת בגלל מערכת ההפעלה, הסכים דודו לנסות את הפתרון המוצע: התקנה חדשה של Windows, אולם, גם זה לא עזר, והמחשב חזר לשלושה ביקורים נוספים במעבדה, כשנציגי HP מתעקשים שבכל זאת האשמה כולה של מיקרוסופט, ומסרבים להחליף את כרטיס הרשת.

 

רק אתמול (ד') - לאחר מספר שבועות ואינספור פניות מצידו ומצידנו - החליטה החברה שמן הראוי להחליף לדודו לא רק את כרטיס הרשת, אלא את המחשב כולו, ובא לציון גואל. "חברת HP ישראל מביעה צער על אי הנעימות ועוגמת הנפש שנגרמה לדודו. לאחר בדיקה נוספת החליטה החברה לזכות אותו ולהעניק לו מכשיר חלופי".

 

ואנחנו תוהים, מדוע חברה בינלאומית, בעלת מערך שירות ומעבדות, שבוודאי מעסיקה טכנאי מחשבים בעלי רקע וניסיון כלשהו במקצועם, נהנית לטרטר את לקוחותיה במשך זמן רב כל כך, להותירם ללא מענה, ואף להאשים אותם בנזק שמקורו בעצם באחד מרכיבי החומרה של המחשב? האם רק "איום" בנזק תדמיתי מנחה את ראשי HP, וגורם להם לקחת אחריות על מוצריהם? כנראה.

 

2. כ-800,000 כתובות דואר במבצע

 

השבוע היינו עדים לעליית מדרגה נוספת בחוצפתם של הזבלנים הישראלים. הודעת דואר שהגיעה גם למערכת ynet, מטעמו של "dani solutions", הציעה לנמענים לרכוש "רשימת תפוצה ענקית של כ-800,000 אימילים ישראלים של כל הספקיות במחיר אטרקטיבי". על פי ההודעה, מדובר ב"רשימה הכוללת בתי עסק, סטונדטים, דומיינים ישראליים, אנשים פרטיים. הרשימה ממוקמת מאזור הדרום,צפון,מרכז,מערב", ואותו "דני שובבני", אף ציין כי זהו "הדבר האידאלי לפירסום העסק/המוצר שלך!!!" ועוד ב"850 שקל" בלבד. אכן קשה לעמוד בפיתוי.

 

השולח האלמוני טרח לזייף את כתובת המשלוח שלו, ולהציגה ככתובת באתר וואלה. זאת ועוד, הוא ציין כתובת דואר אלקטרוני שבאמצעותה יוכלו המעונינים ליצור עימו קשר, אך גם היא מזויפת, ושייכת לחברת תוכנה מרמת גן המכחישה כל קשר עימו ועם הצעתו. "הוא השתמש בשרת שלנו כדי לשלוח את ההודעה", אמרו לנו שם.

 

משיחה עם משרד רשמת מאגרי המידע שבמשרד המשפטים, נראה כי אוזלת היד אינה רק של ספקי הדואר האלקטרוני, אלא גם של הרשויות. לטענתם, ידיהם כבולות והם אינם יכולים לפעול, למעט במישור המשפטי הנוגע לשמירה על הפרטיות, ופעילותם המרכזית מתרחשת בהקשר לבחינת ההליך החוקי של אותם גורמים על ידי מפקחים מטעמם.

 

3. מלחמת המפעילים הבינלאומיים פוגעת בגולשים

 

משתמשים בהוטמייל ישראל התלוננו לאחרונה על קבלת פרסומת של 015, שירות החיוג הבינלאומי החדש של חברת אינטרנט זהב. לדברי אינטרנט זהב, המחזיקה בבעלות חלקית על MSN ישראל, מפעילת הוטמייל ישראל, "החברה מפיצה דיוור ישיר דרך הוטמייל ישראל, ששולחת דואר למאגר המשתמשים, אשר בעת הרישום לשירות הסכימו לקבל דואר פרסומי בנושאים שונים. מי שאינו מעוניין לקבל את הדיוור - צריך לפנות להוטמייל ישראל, והם יסירו אותו".

 

פנינו לחברת MSN ישראל, מפעילת שירות הוטמייל בארץ, ושאלנו, הייתכן? האם החברה מספקת שירותי דיוור ישיר לעוד חברות מלבד אינטרנט זהב? וכן, כיצד יכול מישהו לאשר לקבל פרסומות משירות חדש (015), שרק עכשיו הוקם?

 

מ-MSN ישראל נמסר לנו כי אין כאן שום דבר חדש. הגולשים מקבלים תיבת דואר בחינם, ו"בתמורה" מקבלים פרסומות. עוד הסבירו כי לקוחות הוטמייל מקבלים הודעות דואר פרסומיות מדי פעם בפעם, בנושאים שונים, ולא רק מאינטרנט זהב. "בתהליך הרישום לתיבת hotmail.co.il, הגולש יכול לבחור אם לקבל או לסרב לקבלת דיוור ממפרסמים שונים".

 

רוני שני

  

נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? שלחו אלינו את התלונה שלכם ל-computers@y-i.co.il.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים