שתף קטע נבחר

אופ"א: הישראלים יצטרכו לבחור - משחק או בית כנסת

אופ"א החליטה סופית: המשחק בליגת האלופות בין מכבי ת"א לבאיירן מינכן לא יוקדם ויתקיים בערב ראש השנה ה-15 בספטמבר. קצין העיתונות של אופ"א, וויליאם גלהארד: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לקבל כל תירוץ ובקשה של קבוצה או לאום בעניין חגים או אירועים"

אירגון הכדורגל האירופי, אופ"א, החליט סופית שלא לאפשר את שינוי מועד המשחק במסגרת ליגת האלופות בין מכבי תל אביב ובאיירן מינכן, שאמור להיערך באיצטדיון רמת גן בערב ראש השנה. הפקס הרשמי התקבל הערב במשרדי מכבי וההתאחדות לכדורגל.

 

הגמישות היחידה שגילו בנושא ראשי אופ"א היא הקדמת המשחק בשלוש שעות ל-18:30 וראשי מכבי יצטרכו לבחור האם להתחיל את המשחק עם כניסת החג או לקיימו שעות ספורות לאחר כניסתו.

 

יו"ר ההתאחדות איצ'ה מנחם, הנמצא בדרכו לצרפת עם נבחרת ישראל, אמר: "זה עצוב מאוד. עשינו את כל מה שאפשר, פעלנו על פי הנהלים, התרענו מראש, כל הגורמים הרלוונטיים הסכימו להקדמת המשחק ואנחנו לא יכולים להבין מדוע זה קרה. השאלה המרכזית כעת היא האם אצטדיון רמת גן יוכל לארח את המשחק במהלך החג. מחר אשוחח עם לוני הרציקוביץ', ונחליט יחד כיצד לפעול". 

 

בשיחה עם ynet הסביר וויליאם גלהארד, קצין העיתונות של אופ"א, את העמדה הקשוחה של הארגון בנושא: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לקבל כל תירוץ ובקשה של קבוצה או לאום בעניין חגים או אירועים - לאומיים או דתים, כדי לשנות מועד משחקים.

 


שטראובר והאוהדים. חג או חגיגה? (צילום: יוסי רוט)

 

"כל מועדון שנוטל חלק בליגת האלופות מודע למועד המשחקים כשנה מראש. העם בישראל יצטרך לבחור בין בית כנסת לבין כדורגל".

 

הכדורגל נשאר בישראל

 

שעות ספורות לאחר הפיגועים הקשים בבאר שבע אתמול, הגיע למשרדי אופ"א הפקס (הצפוי) מניוקאסל ובו היא היא דורשת לבחון מחדש את ההחלטה לקיים את המשחק מול בני סכנין בישראל.

 

היום הגיעה לאופ"א פנייה נוספת, הפעם בלתי-פורמאלית, מקבוצה אחרת שאמורה להגיע למפגש עם קבוצה ישראלית במסגרות האירופאיות. גם מטרתה של פניה זו היתה לגשש ולראות האם חל שינוי בהחלטה שהחזירה לישראל את הביתיות ואשר התקבלה לפני חודשים ספורים.

 

באופ"א אמרו כי מכיוון שמדובר בפנייה בלתי-פורמאלית הם לא מעוניינים לחשוף את שם הקבוצה. גורמים בהתאחדות הכדורגל האירופית הסבירו לקבוצה שפנתה כי עד כה אין שינוי בהחלטה, וגם לא תוכנן כינוס כדי לדון בנושא, אולם אם יהיה שינוי תפורסם הודעה בנושא.

 

וויליאם גלהארד: "הייתה פנייה לא רשמית מאחת הקבוצות. אולם השבנו כי בינתיים אין שינוי בהחלטה של אופ"א והמשחקים נשארים בישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוסי רוט
לוני הרציקוביץ'. ערב ראש השנה באיצטדיון רמת גן
צילום: יוסי רוט
מומלצים