שתף קטע נבחר

קרן מיטבית נמכרה לכלל ביטוח בכ-135 מיליון ש'

3 קרנות הפנסיה החדשות נמכרו בסכום כולל של 1.46 מיליארד שקל

עיסקת מכירת קרן מיטבית הושלמה ביום שישי בצהריים. מיטבית, קרן הפנסיה החדשה של קרן הגימלאות המרכזית, נמכרה לחברת כלל ביטוח ב-135.18 מיליון שקל. ההערכות המוקדמות על שוויה של מיטבית היו 90-60 מיליון שקל.

 

על קרן מיטבית התמודדו 3 חברות. כלל ביטוח שהציעה בסבב ההתמחרות הראשון סכום של 95.18 מיליון שקל, הראל שהציעה 75 מיליון שקל, איילון שהציעה 115.5 מיליון שקל, וביטוח ישיר שהציעה 38 מיליון שקל.

 

לשלב השני עלו כלל ביטוח והראל. כלל ביטוח הגדילה את הצעתה ל-135.18 מיליון שקל וגברה על הראל, שהצעתה היתה קרובה מאוד - 135 מיליון שקל.

 

בעקבות המכרז המוצלח, הוכרזו 3 מנצחות: מנורה, מגדל וכלל ביטוח. אבל יש גם מפסידות: הפניקס נותרה מחוץ למשחק, לאחר שהפסידה בהתמודדות על מבטחים יחד עם קבוצת  שמרוק. הפניקס לא התמודדה על רכישת קרנות אחרות.

 

חברת הביטוח הראל הפסידה במכרז על רכישת מבטחים (יחד עם AIG העולמית), במכרז על מקפת וגם במכרז על מיטבית.  חברות נוספת שהתמודדו בשלושת המכרזים והפסידו הן איילון וביטוח ישיר.

 

בסה"כ 1.46 מיליארד שקל

 

עם מכירת מיטבית השלימה מינהלת קרנות הפנסיה את מכירתן של 3 קרנות הפנסיה החדשות - מבטחים החדשה, מקפת החדשה ומיטבית - תמורת סכום כולל של 1.46 מיליארד שקל. סכום המכירה יועבר לטובת העמיתים של 3 קרנות הפנסיה הוותיקות והגירעוניות: מבטחים, מקפת וקרן הגימלאות המרכזית.

 

שלוש העיסקאות שנסגרו הוגדרו כהצלחה, והקרנות נמכרו תמורת סכומים גדולים בהרבה מהערכות השווי הורודות ביותר. על ההצלחה חתומים מינהלת קרנות הפנסיה והממונה על שוק

ההון, הביטוח והפנסיה במשרד האוצר, אייל בן-שלוש.

 

2 העיסקאות הראשונות נסגרו ביום חמישי. מנורה רכשה את קרן מבטחים החדשה ב-710 מיליון שקל (ועוד חי שקלים). ההערכות המוקדמות המקסימליות לגבי שוויה של מבטחים היו

600 מיליון שקל.

 

באותו ערב הושלמה עיסקה נוספת, כשקרן מקפת החדשה נמכרה למגדל וחברה-בת של חברת הביטוח הבינלאומית ג'נרלי ב-201 מיליון שקל. ההערכה המוקדמת המקסימלית על שוויה

של מקפת היתה 150 מיליון שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוד הכהן
3 קרנות הפנסיה נמכרו
צילום: דוד הכהן
מומלצים