שתף קטע נבחר

אינטרנט זהב מציגה: שיווק אגרסיבי למשתמשי XP פיראטים

החברה פנתה בדואר האלקטרוני למשתמשים פיראטים והציעה: קנו Windows XP או שהמערכת תפסיק לפעול עם התקנת חבילת SP2. אינטרנט זהב: מדובר בטעות שנפלה בתום לב, אין לנו עניין לקדם תוכנה זו או אחרת

אינטרנט זהב הפיצה אתמול (ב') למנוייה הצעה שיווקית בדואר האלקטרוני, לפיה גולשים המשתמשים במערכת הפעלה Windows XP פיראטית לא יוכלו עוד להשתמש במערכת ההפעלה לאחר עדכון SP2, חבילת העדכון השנייה של Windows XP. הפתרון שמציעה החברה: רכישת מערכת הפעלה חוקית במחיר מוזל. הנה נוסח ההודעה:

 

"לקוחות יקרים,

 

בתאריך 15.9.2004 משיקה חברת מיקרוסופט חבילת עדכונים ושיפורי אבטחה למערכת ההפעלה Windows XP - בשם Service Pack 2.

 

חבילת העדכונים ניתנת בחינם ועוזרת למשתמשים להגן על המחשב האישי מפני וירוסים, תולעי רשת והאקרים. בעזרת טכנולוגיות אבטחה מתקדמות וחדשניות ותפעול פשוט ונוח, Service Pack 2 מעניקה לכם את הכלים הנחוצים על מנת להפוך את הנתונים והקבצים החשובים שלך למאובטחים יותר.

 

חבילת העדכונים תסייע לכם רבות בהגנה על המחשב אולם ייתכן והתקנתה תגרום לשינויים במערכת ההפעלה שלכם ובתוכנות האינטרנט שלכם (דפדפן הגלישה ותוכנת הדואר האלקטרוני שלכם לדוגמא).

 

לתשומת לבכם, במידה ואין ברשותכם מערכת הפעלה חוקית, לאחר התקנת חבילת העדכונים לא תוכלו להשתמש יותר במערכת ההפעלה הקיימת אצלכם כיום!

 

לרכישת מערכת הפעלה Windows XP של מיקרוסופט במחיר מבצע ללקוחות אינטרנט זהב הקליקו כאן".

 

בסוף המכתב הופיעה הפנייה לשאלות ולמידע נוסף במוקד התמיכה של מיקרוסופט ישראל.

 

"הדבר הוא שיקרי", כתב גולש שפנה ל-ynet בעניין, "XP תמשיך לעבוד גם לאחר העידכון גם אם אינו חוקי. זו מרמה לצורך הפחדת אנשים".

 

האם ניתן להתקין את SP2 על מערכות פיראטיות או לא?

 

דומיניק קאר, מנהל מוצר Windows בכיר במיקרוסופט אסיה, אמר לאתר Cnet בחודש מאי: "לפני ההתקנה, SP2 יבצע בדיקה של רשיון המוצר (PID) אל מול רישומי תוכנות בלתי חוקיות הידועים למיקרוסופט. אם יתברר כי הרשיון אינו חוקי - לא ניתן יהיה להתקין את העדכון". כלומר, לא רק שהמשתמשים הפיראטים לא יוכלו להתקין את העדכון, הם יעבירו את פרטיהם למאגרי הנתונים של מיקרוסופט.

 

עם זאת, על פי דיווחים של משתמשים רבים בפורומים, רבים מהם התקינו את SP2 על מערכת ההפעלה הפיראטית שלהם ואין להם כל קושי להמשיך להפעילה.

 

פנינו לאינטרנט זהב בבקשה לקבל הבהרות ושם הפנו אותנו לישראל שור, מנהל השיווק של Windows במיקרוסופט ישראל. "ההודעה נשלחה ללקוחות אינטרנט זהב כדי לעדכן אותם בכל הנוגע ליתרונות Service Pack 2‏‏ ולהשפעותיה", מסר שור, "בתום לב נפלה אי הבנה בהעברת המידע בין מיקרוסופט לאינטרנט זהב שגרמה למסירת מידע לא מדויק בהודעה. לאינטרנט זהב אין אינטרס למכור תוכנה זו או אחרת. בכוונת אינטרנט זהב להוציא הודעת הבהרה ברוח זו ללקוחות עוד היום".

 

"יש לציין, כי במקרים מסוימים אכן עותק לא חוקי של Windows XP‏ לא יאפשר התקנת Service Pack 2‏‏ עליו. הלקוח יוכל להמשיך ולעבוד כרגיל אך ללא עדכון Service Pack 2‏. במקרים אלה תופיע ההודעה הבאה".

 

 


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים