שתף קטע נבחר

ואל תשכחו את המגבת

החיים, היקום וכל השאר באקסטזה: "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה", סדרת הקאלט של דאגלס אדמס שהחלה את דרכה כתסכיתי רדיו, עושה קאמבק רדיופוני החל מהשבוע הבא בהשתתפות הקריינים המקוריים וכוכבים נוספים (כולל אדמס עצמו)

לא כולם זוכרים, אבל סדרת ספרי המדע הבדיוני הפופולרית ביותר "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה", שנכתבה על ידי האליל דאגלס אדמס, התחילה בכלל כסדרה של תסכיתי רדיו. עכשיו, 26 שנה אחרי השידור המקורי הראשון של הסדרה, היא חוזרת לרדיו 4 של הבי.בי.סי. 

 

 

 

וזו רק ההתחלה

 

כל המשתתפים המקוריים אישרו את התקמבקותם הרדיופונית כדי ליצור סדרה תסכיתית של שישה פרקים, המבוססת על החלק השלישי של המדריך, "החיים, היקום וכל השאר". החלק הרביעי, "היה שלום ותודה על הדגים", וכן החלק החמישי, "לא מזיק ברובו", יתוסכתו פעם נוספת בסדרה של שמונה פרקים, ככל הנראה בסביבות חודש מאי 2005.

 

בכל מקרה, למעריציו של דאגלס אדמס מחכה הפתעה רצינית. מתברר כי הסופר המנוח הקליט בעצמו, באולפן הביתי שלו, חלקים מהסדרה כשנה וחצי לפני מותו במאי 2001. הסופר הקליט עצמו כדמותו של "אגראג'אג", ובאופן אירוני מעט מדובר בדמות אלמותית שכל הזמן בוראת את עצמה בצורות חדשות.

 

מיתולוגיים בזכות עצמם

 

מפיק הסדרה, ברוס היימן: "נצחיותו של אדמס מובטחת על ידי היצירות שלו, זו רק השתקפות קטנה". בכל זאת, היימן רואה בשילוב קולו של אדמס עצמו הישג לא מבוטל, יחד עם השתתפות הקריינים המקוריים, שהפכו כבר מיתולוגיים בזכות עצמם, כמו סימון ג'ונס המגלם את ארתור דנט וסטיבן מור המגלם את מרווין - האנדרואיד הפראנואידי.

 

אל השניים האלה הצטרפו מרק ווינג דייבי, המגלם את זאפוד ביבלברוקס (גילם אותו גם בסדרת טלוויזיה שנעשתה ב-1981); סוזאן שרידן, המגלמת את טריליאן; וג'פרי מקגווין, המגלם את פורד פרפקט. את מקומו של פיטר ג'ונס, שהקריא את קטעי המעבר ומת בשנת 2000, מילא חברו הטוב ויליאם פרנקלין. ככוח חיזוק הביא היימן ידוענים בריטיים כמו ג'ונתן פרייס, ג'ואנה לומלי, ריצ'רד גריפית' ולסלי פיליפס.

 

 

 

כמו פגישת מחזור

 

"זה היה קשה מאוד לקבץ את כולם ביחד, מכיוון שכולם מאוד עסוקים, אבל כולם רצו לעשות זאת, והם שיתפו פעולה בצורה יוצאת מן הכלל", הוסיף היימן. "עשינו מספר חזרות וכבר הקלטנו חלקים נבחרים, וזה היה כמו פגישת מחזור של בית הספר".

 

שני הספרים הראשונים בסדרה, "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" ו"המסעדה שבקצה היקום", נכתבו במקור עבור הרדיו, ואדמס הפך אותם לפרוזה לאחר מכן. היימן: "הוא הבין רדיו, ויש לנו גם את כל הרשימות שלו, והיינו נאמנים בצורה כמעט מוחלטת להוראות שלו, ועם השיפורים הטכנולוגיים הצלחנו להטמיע בסדרה אלמנטים נוספים מעולמו הייחודי, ואפשר רק להצטער שדאגלס עצמו לא נוכח כדי לראות איזו עבודה עשינו".

 

לעזאזל עם כורסת הזמן הזאת

 

התסכיתים החדשים יחלו כרונולוגית כשארתור דנט ניצב על כדור הארץ הפרה-היסטורי. הוא הגיע לשם במקרה על ידי כורסת זמן והוא עומד להשתגע. אגב, בקרוב ייצא לאקרנים סרט בכיכובם של ביל נייגהי ומרטין פרימן, שיבוסס על הספר הראשון בסדרה. 

 

בנוסף, "A Salmon Of A Doubt", השישי והאחרון בסדרת "מדריך הטרמפיסט", שנערך מתוך קבצים שנמצאו במחשבו האישי של הסופר, יצא לאחר מותו. חשוב לציין שחוץ מסדרת הטרמפיסט הוציא אדמס עוד שני ספרי מדע בדיוני: "סוכנות הבילוש של דירק ג'נטלי", ו"שעת התה הארוכה והאפלה של הנפש. לאחרונה אף יצא בעברית ספר מדעי שלו הנקרא "הזדמנות אחרונה לראות".

 

לכל מי שמעוניין, ניתן יהיה לשמוע את התסכיתים החל משבוע הבא, בכל יום שלישי ב-18:30 שעון בריטניה, דרך אתר האינטרנט של התחנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המדריך - הקאמבק
מגבת: תנאי הכרחי לשרוד ביקום
מומלצים