שתף קטע נבחר

סקר: 70% מהישראלים שגיבשו דעה תומכים בהתנתקות

סקר נוסף שפורסם הבוקר בתוכנית "רשת על הבוקר" מראה כי אריאל שרון יכול להמשיך לנוח בשקט: מרבית הציבור ממשיך לתמוך בתוכנית ההתנתקות, גם לאחר קרב הירי במוצב במורג שבו נהרגו שלושת חיילי צה"ל

ראש הממשלה שרון יכול להיות מרוצה מהסקר הזה: 69% מהישראלים שגיבשו את דעתם באשר לתוכנית ההתנתקות - תומכים בה. כך עולה מסקר של מכון המחקר "מאגר מוחות" והפרופ' יצחק כ"ץ עבור התוכנית "רשת על הבוקר" שפורסם היום (ו').

 

הסקר נערך טלפונית אתמול אחר הצהריים, לאחר פרסום הידיעות בתקשורת אודות תקיפת מוצב צה"ל במורג שבגוש קטיף, בה נהרגו שלושת חיילי צה"ל.

 

על פי נתוני כלל המדגם (שכלל 507 ישראלים שנבחרו אקראית, טעות דגימה בטווח 4.5%) תמכו בהתנתקות 56% מהנשאלים, 25% התנגדו ו-19% השיבו "לא יודע" או תשובות אחרות. מניתוח כלל התשובות של הישראלים שכבר הכריעו בסוגיה (כלומר בחישוב ללא 19% קולות המתלבטים), עולה כי 69% תומכים בהתנתקות ו-31% מתנגדים לה.

 

מדובר בהמשך לרוב היציב לו זוכה תוכניתו של ראש הממשלה בסקרים בחודשים האחרונים. בשאלה נוספת נשאלו הנסקרים האם יש ליישם את התוכנית בהקדם האפשרי כדי למנוע פגיעה בחיילי צה"ל בעזה. 59% השיבו בחיוב, 27% התנגדו ו-14% לא ידעו או השיבו תשובות אחרות.

 

ניתוח התשובות מעלה כי 80% מהתומכים בתוכנית ההתנתקות סברו כי יש ליישמה בהקדם האפשרי כי למנוע פגיעה בחיילים. בקרב המתנגדים, סברו 61% כי אין ליישם את התוכנית בהקדם מסיבה זו.

 

הנסקרים נשאלו להערכתם האם יגבירו הפלסטינים את מאמציהם לבצע פיגועים ככל שיוקדם מועד ההתנתקות. כאן היתה חלוקה שיוויונית יותר: 36% השיבו בחיוב, 39% שללו זאת ו-25% התלבטו והשיבו כי הם אינם יודעים (או תשובות אחרות).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
המוצב שהותקף במורג
צילום: רויטרס
צילום: איי פי
שרון. יכול להיות מרוצה?
צילום: איי פי
מומלצים