שתף קטע נבחר

בג"ץ אסר על אנשי ימין להתפלל מול חוות שרון

30 פעילי ימין התכוונו לקיים תפילות ליום הכיפורים מול ביתו של ראש הממשלה בחוות השקמים, ובאותה הזדמנות להביע מחאתם על תוכניותיו המדיניות. גורמי הביטחון חששו מהפרות סדר ואסרו עליהם להתפלל שם. הבוקר דחה בג"ץ את עתירתם כנגד האיסור מפאת "קוצר זמן" שלא מאפשר לדון בעתירה. העותרים טוענים: "בסך הכל רצינו להזמין את שרון להצטרף אלינו לתפילות"

אם ראש הממשלה ירצה להצטרף למניין ביום כיפור, הוא יצטרך כנראה לחפש בית כנסת קרוב לביתו. זאת משום שלקבוצת 30 אנשי הימין שביקשו להתפלל מול מעונו הפרטי של אריאל שרון בחוות השקמים לא הותר לעשות כן.

 

הבוקר (יום ו') דחה בג"ץ את העתירה שהגיש עו"ד ברוך בן-יוסף כנגד החלטת המשטרה והשב"כ לאסור עליו ועל קבוצת מתפללים שמנתה כ-30 איש להתפלל מול מעונו הפרטי של ראש הממשלה. גורמי הביטחון הסבירו כי קיים חשש לסיכון ביטחוני ולהפרות סדר מצד המתפללים, שלצד התפילות המקובלות ביום כיפור התכוונו גם להביע מחאה כנגד תוכניותיו המדיניות של ראש הממשלה.

 

"בסך הכל רצינו להתפלל מול ביתו של ראש הממשלה ולהזמין אותו להצטרף אלינו לתפילות", אמר עו"ד בן-יוסף. "אולי הוא היה חוזר בתשובה ומבטל את הגזירות הרעות שהוא מטיל על עם ישראל היום". בג"ץ דחה את העתירה בנימוק שקוצר הזמן שנותר עד לכניסת היום המקודש איננו מאפשר לשופטים לדון בעתירה.

 

עו"ד בן-יוסף טוען מצדו, כי יידע את גורמי המשטרה והביטחון על כוונת המתפללים להגיע אל מול חוות השקמים לקראת יום כיפור, וכי כל העת נאמר לו כי הדבר איננו מהווה בעיה. "חיכו לדקה ה-90 כדי להודיע לנו פתאום שאי אפשר", מאשים עו"ד בן-יוסף את גורמי הביטחון. "כל הזמן אמרו לנו שזה בסדר. פתאום נזכרו לומר שיש עם זה בעיה".

 

הוא  מיהר לעתור לבג"ץ, וכאמור, עתירתו נדחתה בלא שהתקיים בה דיון. בן-יוסף מפנה גם אצבע מאשימה אל עבר בית המשפט: "אני משוכנע שאם היה מדובר בעתירה של פלסטינים, בג"ץ כבר היה ממהר לדון בעתירה בכל שעה. ואם היינו שמאלנים, השופטים היו יוצאים בפיג'מות לדון למען חופש הביטוי".

 

את תפילות יום הכיפורים ייאלצו עו"ד בן-יוסף וחבריו לערוך בבתי הכנסת הסמוכים לבתיהם, ועכשיו כשחוות השקמים נעולה בפני המתפללים, המושג תפילת "נעילה" מקבל משמעות חדשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
אולי היה חוזר בתשובה. שרון
צילום: רויטרס
מומלצים