שתף קטע נבחר

נשים שעירות בפנים בסיכון מוגבר להתקף לב וסוכרת

תסמונת השחלה הפוליציסטית גורמת לשעירות יתר בפנים. עתה קוראים מומחים בארה"ב לנשים שעירות לגשת לבדיקות רפואיות מקיפות מחשש להתפתחות מחלת הסוכרת ומחלות לב

שעירה באיזורים הלא נכונים? יש לך סיבה לדאגה, ולא רק בגלל חוסר האסטטיות שבדבר. מומחים בארה"ב מזהירים  ששעירות יתר בפנים, מחזורים בלתי סדירים ועליה במשקל עלולים להעיד על תסמונת השחלה

הפוליציסטית הקשורה לשכיחות גבוהה של מחלות לב, יתר לחץ דם וסוכרת. המומחים קוראים לנשים השעירות לגשת לבדיקות רפואיות מקיפות, מחשש למחלות מאיימות.

 

תסמונת השחלה הפוליציסטית (PCOS) גורמת לעיוותים בשחלה, האיבר מייצר הביציות באישה. עיוות זה גורם לשחרור מוגבר של הורמונים גבריים הגורמים בין היתר לשעירות יתר, השמנה ופיתוח מוגבר של השרירים. אולם מעבר לפגיעה במראה הנשי, מגלים מחקרים כי אצל חולות אלו העורקים מתקשים וגורמים לעליה בלחץ דם ומחלות לב. התסמונת, בדרך שעדיין אינה ברורה, מגבירה גם את שכיחות מחלת הסוכרת.

 

בשבוע שעבר התקבצו מומחי אנדוקרינולוגיה בארה"ב אשר קראו לאבחון מוקדם של התסמונת במטרה למנוע סיבוכים רפואיים קטלניים. קריאת המומחים כוונה לרופאי עור, גינקולוגים ורופאים נוספים אשר מבחינים בסימנים שעשויים להעלות חשש לתסמונת.

 

על פי קמפיין האנדוקרינולוגים, קיים חשש לתסמונת השחלה הפוליציסטית, אם הבחנת בשניים או יותר מהתסמינים הבאים: אקנה חמורה, שעירות יתר בפנים או בגוף, התקרחות גברית (בקודקוד הראש, או בקדמת הקרקפת), מחזורים בלתי סדירים, יתר לחץ דם ועלייה במשקל, אם כי גם נשים רזות לוקות בתסמונת.

 

במידה ואכן איבחן הגינקולוג כי לקית בתסמונת השחלה הפוליציסטית, ממליצים המומחים לבצע בדיקה לאיתור סוכרת מבוגרים שכן התסמונת גורמת לתנגודת של הגוף להורמון אינסולין האחראי על קליטת הסוכרים בתאי הגוף. טיפול מוקדם עשוי למנוע את התפרצותה של מחלת הסוכרת ופגיעה בלתי הפיכה בכליות, בעיניים, במערכת העצבים ובלב.

פורסם לראשונה 11/10/2004 23:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מריאן הול
תסמונת השחלה הפוליציסטית. שעירות ועליה במשקל
צילום: מריאן הול
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים