שתף קטע נבחר

הליכוד: "המורדים" מצטרפים ליוזמת לבנת למשאל עם

השר לנדאו וחבריו ישגרו מכתב לראש הממשלה, בו יביעו תמיכה ברעיון משאל עם שיכריע לגבי תוכנית ההתנתקות. בכך הולך ומסתמן רוב בסיעת הליכוד למהלך המשאל, אך בשמאל סוערות הרוחות: "משאל עם הוא מלכודת דבש מסוכנת שנועדה לדחות ולמסמס את היציאה מעזה"

בסיעת הליכוד גובר הלחץ על ראש הממשלה, אריאל שרון, לקיים משאל עם על תוכנית ההתנתקות. היום, (א') לאחר שהשרה לימור לבנת כבר החלה לקדם את תוכניתה בעניין, הצטרפה למהלך באופן רשמי גם קבוצת "מורדי" הליכוד בראשות השר עוזי לנדאו.

 

לנדאו וחבריו החלו בהחתמת חברי סיעת הליכוד על מכתב שיופנה לראש הממשלה, הקורא לקיים משאל עם. במכתב מתחייבים מתנגדי ההתנקות לקבל את תוצאות המשאל, יהיו אשר יהיו. לדברי המורדים, "על מנת לשמור על אחדות העם ועל אחדות התנועה, יש לקיים משאל עם".

 

כפי הנראה כעת, מסתמן רוב בסיעת הליכוד התומך בקיום משאל עם. בנוסף ל-15 המורדים, תומכים במהלך השרים בנימין נתניהו, לימור לבנת, ישראל כץ, סילבן שלום וחברי הכנסת יובל שטייניץ ויו"ר הסיעה, גדעון סער. גם השר נתן שרנסקי, שאינו מכהן כחבר כנסת אולם נחשב לחבר סיעת הליכוד, תומך גם הוא במשאל עם.

 

כמו כן, הביעו גורמים נוספים במערכת הפוליטית תמיכה במהלך. בין התומכים: חברי סיעת המפד"ל ויו"ר שינוי, השר יוסף לפיד, שאף הציג בפני שרון את עמדתו זו בפגישה שהתקיימה ביניהם בשבוע שעבר.

 

זעם בשמאל

 

בתוך כך, הביעו בשמאל זעם על האפשרות לקיים משאל עם. יו"ר סיעת העבודה, ח"כ דליה איציק, מתחה ביקורת חריפה על היוזמה לקיים משאל, ואמר כי "תומכי משאל העם הם מתנגדי ההתנתקות שמנסים בדרך זו לטרפד אותה. רק לכנסת הסמכות להחליט על ההתנתקות ואם ראש הממשלה אינו מסגול לבצע את תוכניותיו שיתפטר ונלך לבחירות".

 

גם ח"כ מתן וילנאי הביע התנגדות ואמר: "משאל עם הוא מלכודת דבש מסוכנת שנועדה לדחות ולמסמס את היציאה מעזה. הדמוקרטיה הישראלית היא פרלמנטרית, ובכנסת כמו בעם יש רוב ליציאה מעזה. הניסיון לייצר דמוקרטיה על תנאי שמקובלת רק כאשר היא נוחה למתנחלים - היא מסוכנת".

 

ח"כ רוני בריזון משינוי, שיו"ר מפלגתו תומך כאמור במשאל, אומר ל-ynet כי גם הוא מתנגד למהלך של משאל. לדבריו, "אני מתנגד לזה גם עקרונית וגם מעשית. משאל כזה רק יעכב, יעורר מריבות גזעניות, ובסופו של דבר יידחה בתירוץ כזה או אחר על ידי המתנחלים".

 

שרון טיפס על עץ גבוה

 

ההערכות במערכת הפוליטית משתנות כמעט מידי שעה. החל מהבוקר החלו גורמים שונים במערכת הפוליטית לטעון כי ראש הממשלה עשוי להודיע על תמיכה במשאל עם, כמחווה למתנחלים, ובעקבות הלחץ הגובר המופעל עליו.

 

"זאת הסיבה", העריך ח"כ החבר בקואליציה של שרון, "שראש הממשלה טיפס על עץ כה גבוה בהתנגדות שלו כלפי המשאל בתקופה האחרונה. אם הוא יחליט לרדת מהעץ הזה, זה ייראה כוויתור משמעותי, בעל חשיבות לאומית, שהוא עושה למען המתנחלים".

 

גורמים אחרים, עם זאת, אמרו כי הלחץ המופעל על שרון בעניין המשאל רק יכול להוביל להקדמת הבחירות, שכן שרון יעדיף בחירות על פני משאל עם, שבו קשה יותר לשלוט על המהלכים ועל הקמפיין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יותם פרום
לנדאו. מצטרף
צילום: יותם פרום
צילום: שאול גולן
וילנאי. תוקף
צילום: שאול גולן
צילום: אביגיל עוזי
לפיד. תומך
צילום: אביגיל עוזי
בריזון. מתנגד
צילום: איי פי
שרון. טיפס גבוה?
צילום: איי פי
מומלצים