שתף קטע נבחר

ח"כ ישי: תמיכת ש"ס בפינוי לא באה בחשבון

רה"מ ביקש מיו"ר ש"ס להעביר לרב עובדיה יוסף מסר כי הפינוי הוא פיקוח נפש, אך ישי הבהיר חד משמעית: לא נתמוך בהתנתקות. שרון כבר הבטיח את הרוב לתוכניתו, אולם הוא נחוש להגדילו - כדי להתנער מרעיון משאל העם. חמישה ימים להצבעה: 65 תומכים בהתנתקות

שעון החול לקראת יום שלישי - מועד ההצבעה בכנסת על תוכנית ההתנתקות - הולך ואוזל, ושני הצדדים במגעים קדחתניים בניסיון להשיג רוב מקסימלי - בעד או נגד התוכנית. גם הפעם, למרות היותה באופוזיציה, המפלגה המחוזרת ביותר היא ש"ס, עם פגישה שהתקיימה אחר הצהריים (יום ה') בין ראש הממשלה ליו"ר אלי ישי.

 

שרון ביקש מישי להעביר לרב עובדיה יוסף דגשים נוספים בנוגע לסוגיית פיקוח הנפש ביציאה מעזה. אולם ח"כ ישי אמר לראש הממשלה כי "תמיכת ש"ס בתוכנית ההתנתקות אינה באה בחשבון".

 

ראש הממשלה כבר הבטיח את הרוב לתוכניתו המדינית, אולם הוא נחוש להגדילו ככל שניתן, בין השאר, כדי לסתום את הגולל על הדרישה למשאל עם.

 

על הנייר, מובטחת היום לשרון תמיכתם של 65 ח"כים: 21 מן הליכוד, 22 מהעבודה ועם אחד (כולל דוד טל), 15 משינוי (כולל יוסף פריצקי), 6 מיחד-מרצ, מיכאל נודלמן מהאיחוד הלאומי ועבד אל-מאלכ דהאמשה מרע"מ.  

 

סיעת יהדות התורה צפויה להימנע בהצבעה. ח"כ הרב מאיר אמר: "ראש הממשלה יכול לחלום שנצביע בעד". 11 הח"כים של ש"ס כנראה יתנגדו, כמו גם 12 ח"כים מהליכוד, 6 חברי המפד"ל - שעשויים להתפצל לאחר ההצבעה, 6 חברי האיחוד הלאומי ו-5 ח"כים מן הסיעות הערביות - שחלקם הבהירו כי אם יהוו לשון מאזניים, יתמכו בתוכנית.

 

בליכוד התמונה סבוכה: תומכים: אריאל שרון, בנימין נתניהו, סילבן שלום, ציפי לבני, דני נוה, לימור לבנת, אהוד אולמרט, מאיר שטרית, גדעון עזרא, זאב בוים, יובל שטייניץ, אברהם הירשזון, מיכאל איתן, רוחמה אברהם, מגלי והבה, יעקב אדרי, מרינה סולודקין, אלי אפללו (ייתכן שיקוזז עם נציג "המורדים" בשל מחלתו), עמרי שרון, רוני בר-און וענבל גבריאלי. מתנגדים: עוזי לנדאו, ראובן ריבלין, נעמי בלומנטל, גילה גמליאל, דוד לוי, דניאל בנלולו (שעשוי להימנע), מיכאל רצון, אהוד יתום, משה כחלון, מיכאל גורולובסקי, גלעד ארדן, יולי אדלשטיין, יחיאל חזן ואיוב קרא. מתנדנדים: צחי הנגבי (אמור לתמוך), ישראל כץ (צפוי להימנע), גדעון סער (צפוי להימנע), חיים כץ ולאה נס.

 

בינתיים, נמשך המצעד בביתו של הרב עובדיה יוסף: לאחר שאתמול הגיעו לבית הרב שר הביטחון שאול מופז והאלוף במילואים יעקב עמידרור, התייצב היום בביתו השר עוזי לנדאו, כדי להבטיח את התנגדותם של חברי ש"ס בהצבעה על תוכנית ההתנתקות. ביום ראשון הקרוב יגיע תורו של ח"כ צבי הנדל לדבר על ליבו של הרב.

 

את החלטתו הרשמית בעניין אופן ההצבעה של ש"ס אמור הרב למסור רק במוצאי שבת, בתום הדרשה השבועית. אולם לפי השבועון החרדי "משפחה", החידה נפתרה כבר אמש, עת הבהירו אנשי הרב כי הוא לא ישנה את פסיקתו הטרייה נגד תוכנית שרון.

 

לפי השבועון, בתום הפגישות עם מופז ועמידרור התבטא הרב בחריפות נגד ממשלת שרון. "אם על ממשלת רבין אמרו ממשלת שמד, הממשלה הזאת היא שמד בשמד ... שריה נלחמים נגד ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל. הם הרסו את מוסדות התורה".

 

אתמול, בפגישה בין מזכיר הממשלה ישראל מימון לחברת-הכנסת דליה איציק, סוכם כי איציק, יחד עם הח"כים חיים רמון ויצחק הרצוג, יסייעו לשרון בהשגת הרוב לו הוא מייחל. רמון כבר נשלח לסיעות הערביות, בניסיון לשכנען לתמוך בתוכנית.  

 

דווקא יו"ר הכנסת ריבלין החליט להירתם לעזרתם של מתנגדי התוכנית, עם מכתב ששיגר ל-3,000 חברי המרכז ובו אזהרה חמורה: "שרון לא נאמן לארץ ישראל. פינוי גוש קטיף הוא רק ההתחלה - אחריו יהודה, שומרון וירושלים".


פורסם לראשונה 21/10/2004 13:40

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שאולי שם טוב
נפגשו. שרון וישי (ארכיון)
שאולי שם טוב
אתר הכנסת
כנראה יתנגד. פרוש
אתר הכנסת
צילום: רויטרס
בינתיים מתנגד. טיבי
צילום: רויטרס
מומלצים