שתף קטע נבחר

צעיר מנהריה נעצר בחשד להפצת סוסים טרויאניים

על פי החשד, העצור בן ה-19 גרם נזקים במאות אלפי שקלים לחברות, אנשים פרטיים וספקיות שירות אינטרנט לאחר שפרץ למחשביהם ושתל בהם וירוסים. פרקליטתו: מדובר ביריה באפילה

תושב נהריה בן 19 נעצר באיזור המרכז בחשד שבתקופה האחרונה גרם נזקים במאות אלפי שקלים לחברות, אנשים פרטיים וספקיות שירות אינטרנט לאחר שפרץ למחשביהם ושתל בהם וירוסים.

 

במפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב התקבלו מספר תלונות מספקי אינטרנט וחברות כי במשך תקופה ארוכה נהג הצעיר, אלי עמר, לפרוץ למחשבים של אנשים פרטיים ועסקיים ואף של חברות ושתל בתוכם סוס טרויאני ללא ידיעתם.

 

אותו וירוס אפשר לו גישה ללא הגבלה לכל החומר המצוי במחשבים של אותם אנשים אליהם פרץ ובאמצעות אותם "סוסים טרויאנים" ביצע התקפות מניעת שירות (DDos) נגד חברות שירותי האינטרנט וכל מי שהתגרה בו באינטרנט.

 

מהחקירה עלה כי ההתקפות על היעדים בוצעו על ידי פקודה שניתנה בו זמנית למספר רב של מחשבים עליהם שלט החשוד. אותם מחשבים שלחו למחשב המותקף מידע בכמויות גדולות לאורך זמן רב, זאת במטרה למנוע ממנו גישה לאינטרנט ולשבש פעילותו. 

 

עוד התברר מהחקירה, כי החשוד איים על ספקי שירות שונים כי אם לא יספקו לו שירותים חינם יפיל את השירותים שלהם. הספקים, שחששו מנזקים כלכליים כבדים, הסכימו לדרישותיו.

 

אמש (א') נעצר החשוד על ידי מפלג ההונאה באחת מחברות האינטרנט בפתח תקוה והבוקר הוא יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב בחשד לשיבוש פעולות מחשב, שיבוש מהלכי חקירה ומשפט. המשטרה דרשה בתחילה לעצור את עמר ל-10 ימים אך ככל הנראה יוסכם על ארבעה ימי מעצר.

 

"המעצר הוא יריה באפלה"

 

לטענת עורכת דינו, טלי גוטליב, עמר נעצר כאשר הגיע למשרדי הספק שאירח את אתר האינטרנט שלו, elicomp.co.il, במטרה להעביר את השרת לספק אחר, עקב שיבושים שהיו לאחרונה בפעילות האתר. "המעצר הוא ירייה באפילה של המשטרה", היא אומרת, "יש בו כדי להוכיח איזו בורות מפגינה הרשות האוכפת והרשות השופטת כלפי עולם האינטרנט. לא צריך להיות גאון מחשבים כדי להקים אתר לקבוצת גולשים".

 

"מדובר, לשיטתו, באתר פעיל שביקרו בו גולשים בעלי יכולת להפיץ את הווירוסים המדוברים ולא ניתן לשלוט על פעולותיהם. בשלב זה, אף גורם לא התלונן במשטרה פרט לחברת האירוח של אתר האינטרנט של החשוד. מדובר בסכסוך עסקי בינו לבין חברת האירוח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים