שתף קטע נבחר

והארץ נמכרת לצמיתות

שרון כבר החליט לוותר על מזרח ירושלים ואולמרט הוא שליחו הנאמן

ההסתדרות הציונית הקימה את הקרן הקיימת לישראל כמכשיר לגאולת הקרקע והפיכתה לקרקע הלאום. יהודים נקראו לתרום לקרן זו, גם באמצעות קופסאות תכולות לבנות ומפת ארץ ישראל מוטבעת בהן, שפוזרו ברחבי העולם. "הקופסה זו קופסתנו, את גואלת אדמתנו", שרו דורות של זאטוטים.

 

אבל בדור האחרון הפכה הקופסה לפריט של אספנים, מפת ארץ ישראל נמחקה מהלב ומהתוכנית המדינית, ומושג הגאולה הפך לשם גנאי, שראש הממשלה כולל אותו בהגדרה "משיחיות" כשהוא מנסה להתנתק מנושאי הדגל שרק אתמול הסתופף גם הוא בצילו.

 

התנועה הציונית, מימי אוסישקין וחנקין גואלי אדמות העמק ועד ימי משה זר גואל אדמות השומרון וארווינג מוסקוביץ גואל אדמות ירושלים, ידעה כי נכון לקנות אדמות מערבים – בכסף מלא ולעיתים גם במחיר כפול ומשולש – ולהעמידן לרשות המתיישבים היהודים. והנה, לנגד עינינו מתהפכת המגמה.

 

לפני מספר חודשים מכרה האוניברסיטה העברית 91 דונם בשכונת בית חנינה בירושלים לבנק פלסטיני. מדובר בחלקת קרקע שמשפחה יהודית מעולי גרמניה תרמה לאוניברסיטה לפני 70 שנה ועתה התעורר הצורך להשתמש בה לפתרון מצוקה כספית. האוניברסיטה הציעה תחילה למינהל מקרקעי ישראל לקנות ממנה את החלקה. המינהל סירב ונציגו של ארווינג מוסקוביץ נכנס לתמונה. אבל אף-על-פי שהמחיר שהציע היה גבוה מזה של הבנק הפלסטיני, עברה הקרקע לידיים ערביות.

 

הפניתי שאילתה בעניין זה לממלא מקומו של ראש הממשלה השר אהוד אולמרט, המופקד גם על מינהל מקרקעי ישראל, שהשיב כעבור 3 חודשים: "מינהל מקרקעי ישראל החליט לדחות את ההצעה לרכישת המקרקעין משום שהיות והקרקע נמצאת באזור מיושב שבתחומי העיר ירושלים, מימושו המתחייב הינו לבנייה לאזרחי מדינת ישראל. רכישת המקרקעין בנסיבות אלה על-ידי מינהל מקרקעי ישראל היה נעשה לשם שיווק במכרז לאותה האוכלוסייה עצמה".

 

מה לו גאולה? מי לו קרקע לאום? תרומת אדמה בירושלים הפכה באוניברסיטה העברית לנכס סחיר, ומי שמופקד על קרקעות הלאום מצהיר כי היה מוכר את הקרקע לערבים אילו קנה אותה – ולכן אין נפקא מינא אם האוניברסיטה מוכרת או המינהל היה מוכר.

 

לקרן הקיימת לישראל היה עיקרון מקודש שלא למכור קרקע לאום לצמיתות, אפילו ליהודים! באים אלו המופקדים על אדמת הלאום, מדברים – מן השפה ולחוץ – על חיזוק ההתיישבות בגליל ובנגב ובירושלים, ומפקירים אדמה שכבר נמצאת בבעלות יהודית. בכספי מדינות הנפט מקימים הערבים קרן קיימת לישמעאל, לקנות אדמות מיהודים. והשומר? האם נרדם? לא, הוא פשוט משתף פעולה ומוכר, בריש גלי.

 

שרון כבר החליט לוותר גם על מזרח ירושלים ואולמרט הוא רק שליחו הנאמן. מרוב שהם טורחים לגנות את "המשיחיות" הפכו עצמם שניים אלה לבהמות המשא הצייתניות של השמאל הישראלי ושל השאיפות הלאומיות הערביות. גם בירושלים. מי שמשלה עצמו כי ההתנתקות תיעצר בגדרות חבל עזה ובצפון השומרון יתבונן היטב במעשי ראש הממשלה וממלא מקומו, גם בירושלים, ויבין: הם מוכרים את הארץ. לצמיתות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים