שתף קטע נבחר

צה"ל: נגיב לירי הקטיושות במועד מתאים יותר

כך אמר אל"מ חן ליבני בתדרוך שערך בעקבות ירי הקטיושות בגבול הצפון. הוא הסביר כי "גרירת האזור להסלמה לא תשרת את האינטרסים שלנו", וכי "תגובה במועד הנוכחי תשחק לידי היורים". בתוך כך הודיע ארגון עלום בלבנון כי הוא אחראי לירי הקטיושות לעבר ישובי הצפון בשבוע האחרון. הוא השתמש בשמו של פעיל בכיר בחיזבאללה, שנהרג בהתנקשות מסתורית בביירות לפני מספר חודשים

"תגובה ישראלית על ירי הקטיושות במועד הנוכחי תשחק לידי הארגונים האחראים לירי". כך אמר היום (ג') מפקד חטיבת "עוצבת ברעם" אלוף משנה חן ליבני, בתדרוך בעקבות ירי הקטיושות בגבול הצפון.


לדברי ליבני, "צה"ל יגיב במועד מתאים יותר. המטרה שלנו היא לספק את מקסימום הביטחון והשקט לתושבי הצפון. גרירת האזור להסלמה לא תשרת את האינטרסים שלנו". 


ליבני העריך כי הירי בוצע על ידי ארגון פלסטיני, אך הוסיף כי הדבר אינו מפחית מאחריותה של ממשלת לבנון לירי. בתוך כך הודיע אחר הצהריים ארגון לא ידוע בשם "קבוצת השאהיד ע'אלב עוואלי" כי אנשיו הם האחראים לירי רקטות הקטיושות בשבוע האחרון לעבר ישראל.

 

בהודעה שהועברה לסוכנות הידיעות הצרפתית, הודיע הארגון כי שיגר רקטות "לעבר ההתנחלויות הציוניות שבצפון פלסטין. זוהי ההוכחה לעולם כולו כי ההתנגדות נמשכת ולא תיפסק". הארגון איים להמשיך ולירות קטיושות לעבר ישראל.

 

אמש נפלו שתי רקטות, האחת בים והשנייה באזור התעשייה בשלומי. שרידי הרקטה בשלומי נחשפו הבוקר. לפני שבוע נפלה רקטה שלישית

 בקיבוץ מצובה. בכל האירועים לא היו נפגעים או נזק. בישובי הצפון שוררת דאגה רבה בשל חידוש ירי הרקטות מלבנון, לראשונה מאז הנסיגה מלבנון לפני כ-3 שנים.

 

ע'אלב עוואלי, שעל שמו נקרא הארגון החדש, היה פעיל בכיר בחיזבאללה שחוסל בהתנקשות מסתורית ביולי השנה בביירות. בעקבות ההתנקשות בעוואלי, שהיה אחד המקשרים המרכזיים של חיזבאללה לשטחים, איים מנהיג חיזבאללה, שייח חסן נסראללה: "האויב הציוני אחראי להריגתו של עוואלי. נקצוץ את ידיהם של האחראים".

 

נסראללה גילה כי עוואלי, שכינויו היה אבו מוסטפא, היה שייך לצוות נבחר, שסייע למאבקם של הפלסטינים בשטחים נגד ישראל. "הוא השאהיד בדרכנו לפלסטין, שאהיד של ירושלים ומסגד אל-אקצה בעימות מול הקיום הציוני", אמר בהלוויה.

 

אז האם חיזבאללה הוא שאחראי, גם באופן עקיף, לירי הקטיושות, ואולי הוא משתמש בשם כיסוי? בחיזבאללה הכחישו אמש באופן גורף את אחריותם לירי. בלבנון אומרים כי עוד מוקדם לקבוע, וייתכן שמדובר בארגון פלסטיני היורה את הקטיושות ומבקש להשתמש בשם של פעיל החיזבאללה לצורך לגיטימציה לפעילותו. לישראל, בכל מקרה, עדיין אין מטרה ברורה לתגובה.


פורסם לראשונה 16/11/2004 15:25

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אפי שריר
נפילת הקטיושות
צילום: אפי שריר
צילום: אחיה ראב"ד
אל"מ ליבני. נגיב במועד מתאים יותר
צילום: אחיה ראב"ד
צילום: איי פי
ההתנקשות בע'אלב עוואלי
צילום: איי פי
צילום: איי פי
נסראללה. קשור?
צילום: איי פי
מומלצים