שתף קטע נבחר

בעין גדי ריססו את הארבה; כץ פנה למצרים

מטוסי משרד החקלאות ריססו את הנחילים ש"השתקעו" בקיבוץ ובחופי ים המלח. עכשיו התקווה היא כי מזג האוויר ימנע מנחילים נוספים להגיע. בכל מקרה, מדגישים בקיבוץ, הריסוס אינו מסוכן לבני אדם. השר כץ קרא למצרים להדביר את הארבה

המלחמה הנמשכת בארבה: הבוקר (יום ה') רוססו נחילי הארבה שהגיעו לעין גדי, ונעשו פעולות מונעות כדי שנחילים נוספים שהגיעו לא ימצאו במקום מקום חנייה אטרקטיבי.

 

מטוסי משרד החקלאות ריססו את נחילי הארבה שהגיעו והתמקמו אמש בשיפולי ההרים שמסביב לקיבוץ ועל חוף ים המלח. מקום נעשו פעולות מניעה רבות, כגון כיסוי החממות והעמדת מתקני ריסוס באזור הגן הבוטאני, על-מנת למנוע מנחילים שאולי עוד ירצו להגיע לאזור, לעשות זאת.

 

בקיבוץ מעריכים כי מזג האוויר הקריר והרוח הקלה ימנעו מנחילים חדשים שיגיעו מאזור סיני לבוא ולהתיישב במטעי ובגידולי הקיבוץ. כמו כן מדגישה דוברת הקיבוץ, מירב איילון, כי הריסוס אינו מסוכן לבני האדם, וכי כך גם החגבים.

 

לדבריה, "מעבר להיותה של התופעה מגעילה, היא גם אטרקטיבית, ולמי שרואה להקת ארבה, מבין את עוצמתו של הטבע. הריסוסים שנעשו והנחילים לא התקרבו אל אזור בתי ההארחה והמגורים של הקיבוץ מאחר ואין במקומות אלה מזון שיספק את הארבה".

 

בקיבוץ חששו ביממה האחרונה כי הארבה יאיים על גידולי המנגו והבזיליקום בשמורה במקום, הסמוכה לים המלח.

 

שר החקלאות, ישראל כץ, קרא היום לעמיתו המצרי להדביר את נחילי הארבה שבארצו. באיגרת ששיגר כתב כץ כי ישראל מוכנה לסייע בהדברה. בין היתר גילה כי עד כה הושקעו כמיליון שקלים בטיפול המשרד בבעיית הארבה בשבועות האחרונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אהוד כהן
ארבה בעין גדי
צילום: אהוד כהן
צילום: אהוד כהן
מרחף מעל ים המלח
צילום: אהוד כהן
צילום: גלי תיבון
כץ. שהמצרים יעזרו
צילום: גלי תיבון
מומלצים