שתף קטע נבחר

ברק: פרס ניסה לעשות תרגיל מסריח מספר 2

אהוד ברק המשיך במתקפה שהחל אמש ב"ליל המיקרופונים" במרכז העבודה. בראיון לערוץ 1 אמר ברק שמשה שחל פעל בשליחותו של פרס וניסה לבצע "תרגיל מסריח מספר 2". לדברי ברק, "רבין היה מתהפך בקברו אם היה רואה איך השביחו התעלולים". לשכת פרס: זה למטה מכבודנו להתייחס לדברים

"מר שחל ניסה להעביר בשליחות פרס תרגיל שאנו עוקבים אחריו כבר זמן רב, למעשה תרגיל מסריח מספר 2 בהשתתפות פרס ורמון. רבין היה מתהפך בקברו אם היה רואה איך השביחו התעלולים".

 

כך אמר אמש (יום ג') ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, בראיון לתוכנית "פוליטיקה" בערוץ 1 בעקבות "ליל המיקרופונים" במרכז העבודה, שבו חטף ברק את המיקרופון מעו"ד משה שחל, וקרא לחברי המרכז לדרוש הצבעה חשאית על מועד הפריימריז.  

 

"אני שמח מאד על מה שקרה, למרות הצורה. זה ניצחון חשוב שלי ושל כל החבורה. שחל ניסה למנוע הצבעה חשאית ובסוף מתקיימת הצבעה חשאית", אמר ברק.

 

לדבריו, "שמעון מוקף בקבוצה קטנה של אנשים שפועלת כאילו בשמו. הזחילה פנימה והחוצה לממשלת אחדות גורמת למפלגה נזק כבד מאד. אני לא איבדתי שליטה. ראיתי את הדבר הזה נוצר לנגד עיננו. המפלגה התרגלה לבולשביזם. הח"כים הם שליחי של חברי המרכז ובין הח"כים אני נהנה מאהדה".

 

ברק הוסיף: "אני שירתתי את המדינה 42 שנה ואחרי 42 שנה אני אומר לך שאני הובלתי בממשלת ישראל את מה שהאמנתי בו. אחרי ארבע שנים ואלף הרוגים, שרון מבצע בדיוק את מה שאמרתי, לצערי בגרסה חלקית שתעלה לנו בהרבה קורבנות. פרס מדחיק את הצורך להתמודד ומעדיף את הזחילה המבזה".

 

"ליל המיקרופונים" במפלגת העבודה

 

אהוד ברק הבהיר בראיון: "אני לא נבהל משום סקרים. תן לי לעשות שנה אחת אופוזיציה שלא מתביישת לדפוק על השולחן. אני חושב שאדם שחזר רק לפני שבועיים לפוליטיקה הציבור רוצה לראות מה שיש לו להגיד".

 

ממשרדו של פרס נמסר בתגובה לדברי ברק: "למטה מכבודו ואין בכוונתו להיגרר למלחמת שקרים והשמצות של ברק. לפרס אחריות על מעמדה הציבורי של מפלגת העבודה ואפשר רק להצטער על דברי ברק".

   

מוקדם יותר התחוללה מהומה רבתי במרכז מפלגת העבודה בתל-אביב, בעת הדיון על הבחירות בהן ייקבע מועד הפריימריז. ברק חטף את המיקרופון מידי שחל ואמר: "אני קורא לכולם להצביע רק בעד הצבעה חשאית, ולא להצביע לפני שרפי אלול והיועץ המשפטי של המפלגה יעלו הנה ויסבירו מה בדיוק סוכם במוסד לבירור עתירות של מפלגת העבודה. כל דבר אחר הוא ניסיון לגנוב מפלגה ולא יקום ולא יהיה בשנת 2004".

 

שחל הגיב בזעם לאחר שברק ירד מהבמה: "מה שעשית עכשיו זה הפכת את מרכז מפלגת העבודה למרכז הליכוד ואני בוש ונכלם על הדברים האלה". ראש מטה המפלגה, רפי אלול, אמר: "אם תחליטו על הצבעה חשאית, אנחנו נוציא את כולם ונהיה מוכנים להצבעה חשאית עוד הלילה".


פורסם לראשונה 30/11/2004 22:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
אהוד ברק. ממשיך במתקפה
צילום: שאול גולן
צילום: אטילה שומפלבי
תרגיל מסריח? שמעון פרס
צילום: אטילה שומפלבי
מתהפך בקברו? יצחק רבין
צילום: מאיר פרטוש
מומלצים