שתף קטע נבחר

עכשיו זה בדוק: בדיקות אולטרסאונד אינן פוגעות בעובר

החוקרים שדיווחו על חשש מפגיעה התפתחותית בעוברים שעברו סריקות אולטרסאונד ברחם, חוזרים בהם: מעקב אחר התינוקות גילה התפתחות תקינה במרוצת השנים. החוקרים סיכמו: גם אם נעשית הסריקה פעמים רבות במהלך ההריון – היא בטוחה ואינה פוגעת בעובר

קשה לראות היום את מהלך ההריון בלא בדיקות האולטרסאונד המאתרות מומים מולדים מבעוד מועד. אלא שמשך השנים הועלו חששות כי הסריקות עלולות לפגום בהתפתחות העובר. מחקר חדש שנערך באוסטרליה מפריך את החששות וקובע: בדיקות האולטרסאונד, מרובות ככל שיהיו, בטוחות לחלוטין בהריון.

 

החשש מפני השפעות הסריקה העל-קולית בהריון הועלה לפני עשור שנים על ידי אותה קבוצת מדענים אוסטרלית, בתום מחקר שכלל 2,700 תינוקות לאמהות שנסרקו באולטרסאונד חמש פעמים. המחקר גילה כי תינוקות אלה נטו למשקל לידה נמוך.

 

תינוקות בעלי משקל לידה נמוך פגיעים יותר למחלות במהלך חייהם, ועלולים אף לסבול מעיכוב התפתחותי. על אף שהמחקר הקודם לא הוכיח כי התינוקות ניזוקו מעשית, הרי שעננת החשש מהפרעות בריאותיות בעתיד נותרה בעינה.

 

צוות החוקרים בראשותו של ד"ר ג'ון ניונהם מבית החולים אדוארד ממוריאל שבאוסטרליה המשיך ובדק את אותם תינוקות, בגילאי שנה, שנתיים, שלוש חמש ושמונה שנים. החוקרים מצאו כי התינוקות, אף שנולדו במשקל נמוך, הדביקו את פער הגדילה והתפתחו באופן תקין מבחינת שפה, התנהגות ופעילות מוחית.

 

לדברי החוקרים, חשיפה טרום לידתית של העובר לבדיקת האולטרסאונד, גם אם נעשית פעמים מרובות במהלך ההריון, היא בטוחה, ואינה גורמת לכל פגיעה התפתחותית בילד במרוצת השנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אולטרסאונד. אין ממה לחשוש
צילום: איי פי
מומלצים