שתף קטע נבחר

ארגז כלים: האופרה החדשה ועוד

הפונקציות החדשות שמשולבות במסנג'ר 7 של מיקרוסופט, תוכנת החיפוש השולחנית של יאהו! ודפדפן Opera 8 שמדבר איתכם. תוכנות מומלצות להורדה

MSN Messenger 7.0 Beta - מסרים מידיים

 

המסנג'ר החדש של מיקרוסופט, שזמין להורדה בגירסת בטא, מציע לגולשים האמיצים, שאינם חוששים מהתקנת תוכנות ניסיוניות, כמה חידושים לעומת קודמיו, הכוללים, למשל, ממשק שונה, תמיכה בהתכתבות בכתב יד, אפשרות משלוח אנימציות ואייקונים חדשים, אפשרות "לטלטל" את המסך של איש הקשר, לגרור תמונות רקע אל חלון התוכנה, לשמור היסטוריית שיחות חכמה ועוד.

 

שימו לב שהחידושים והשיפורים הללו יבואו לידי ביטוי רק בעת שיחה עם אנשי קשר, שהתקינו גם הם את Messenger 7 Beta, כך שאם חבריכם אינם אמיצים כמוכם, אולי כדאי להתאזר בסבלנות, ולהמתין ליציאתה של הגירסה הרשמית, שמן הסתם תזכה לתפוצה רחבה יותר. 

 

מצד שני, תוכלו להתקין את התוכנה הניסיונית על המחשב שלכם, וליהנות מיכולותיה המתקדמות ברמה המקומית. אפשר לשנות רקעים לחלון התוכנה או השיחה על בסיס אישי, כלומר, לקבוע לכל חלון ולכל איש קשר תמונת רקע אחרת, ואם האדם איתו משוחחים התקין את גירסת הבטא, תוכלו לשתפו בתמונה. גם אפשרות משלוח התמונות בחלון השיחה שופרה, וכעת מציגה תמונה ממוזערת של הקובץ שנשלח.

 

ניתן להפוך כל תמונה במחשב לתמונת רקע, לפרצופון, לתמונת התצוגה שלכם או להוריד תמונות מ-ilovemessenger.com ועוד. כמובן שניתן גם לשחק, לתקשר, לעבוד בשיתוף מרחוק ולהיעזר בעוד דרכים ליצירת קשר, ששולבו כבר בגירסאות קודמות של התוכנה.

 

שני מאפיינים חביבים במיוחד הם ה-Wink וה-Nudge, הקריצה והנדנוד אם תרצו, שמאפשרים לשלוח אנימציות מורכבות, כולל סאונד וטקסט לבן שיחכם (בפועל מדובר במעין שיפור של רעיון הפרצופונים המוכר, כשבגירסה זו נוספו כמה אייקונים חדשים), או לנדנד להם, מילולית, בלחיצת כפתור. תכונות אלה ניתנות לחסימה, כך שגם אם איש הקשר מצויד בגירסת הבטא, הן בכל זאת לא יעבדו.

 

התוכנה תומכת גם בהצגת השיחה האחרונה שנערכה בחלון השיחה החדש, כדי להמשיך אותה בדיוק מהיכן שהסתיימה, מאפשרת להתחבר לשירות במצב נסתר, כדי לבדוק מי מחובר בטרם תכריזו על בואכם. גם אפשרויות חיפוש אנשי הקשר שופרו, והן כוללות חיפוש מתקדם אתר MSN, על פי פרמטרים שונים, כגון תחומי עניין, גיל, מין, מקום מגורים ועוד.

 

אפשרות זיהוי כתב יד זמינה רק למשתמשי Windows 2000/XP, שעל מחשבם מותקנת Microsoft Windows Journal Viewer 1.5, הזמינה להורדה בחינם מאתר החברה, ומיועדת למשחבי לוח. עם זאת, חשוב לציין שאפשרות זו תומכת בשלב זה רק באנגלית.

 

מי שמחזיק בכמה חשבונות חיבור, יוכל לבנות לעצמו רשימת חיבורים וסיסמאות קבועה מראש, ואז לבחור בין החשבונות בעת ביצוע ה-Login לתוכנה. תכונה חביבה במיוחד, שחוסכת זמן בעת הפעלת התוכנה.

 

העזרה יעילה למדי, אם כי זמינה רק באמצעות האינטרנט, ואינה משולבת בתוכנה עצמה. בעמוד העזרה ניתן לאתר תשובות או הסברים על פי חיפוש מילת מפתח או באמצעות מדריך משתמש מאיר עינים, הזמין בעברית או באנגלית, בהתאם לגירסה המותקנת במחשב.

 

יתרונות: תוספות ושיפורים רבים.

 

חסרונות: מרבית החידושים באים לידי ביטוי רק בשיחה עם משתמש שהתקין את הגירסה הנוכחית.

 

השורה התחתונה: שווה לנסות.

 

ציון:

 

גירסה: 7.0 בטא.

 

רשיון: Freeware.

 

גודל הקובץ: 6.97 מגהבייט.

 

תאימות: Windows 98 ומעלה.

 

להורדה: לחצו כאן.

 

Opera 8 Beta - דפדפן

 

הדפדפן החדש של אופרה מציע לגולשים המקצועיים כמה שיפורים ויכולות מרשימות, שאולי ימצאו דרכם לדפדפנים מתחרים, אבל בינתיים, גורמים ל-Opera 8.0 Beta להיראות כאמצעי הגלישה האופטימלי היום בשוק.

 

התוכנה כוללת לקוח דואר אלקטרוני מובנה - M2 - שתומך בקריאת הודעות מחשבונות POP3, SMTP ואפילו דואר רשת של אופרה, בעל תיבה של שלושה מגהבייט.

 

התוכנה, שתמורת השימוש בה תידרשו לצפות בפרסומות בחלקו העליון של החלון (באנרים אקראיים או פרסומות טקטס של גוגל), מציעה גם גלישה באמצעות לשוניות, מזהה עצמה לאתרים כאופרה, מוזילה או IE, כך שכמעט ולא תיתקלו באתרים שאינם מוצגים כראוי, כולל אלו העבריים.

 

הדפדפן נהנה מאבטחה משופרת, ומצויד בחוסם פרסומות מובנה, בחלון ניהול רכיבים מורשים להורדה, ובתמיכה קולית, שמתבטאת בכמה אופנים: הקראת אתרים או הודעות בקול (אנגלית בלבד), מתן פקודות קוליות לדפדפן (Opera Back וכדומה) וכן תמיכה עתידית בביצוע פעולות קוליות באתרים.

 

נוסף על כך, אופרה מתייחסת בכבוד גם לגולשים בעלי מוגבלויות פיזיות ,עם אפשרויות תצוגה מתקדמות, שעשויות לקסום לקהלים שונים, (הגברת הניגודיות, מצב Debug, הורדת הטבלאות, הצגת תמונות וקישורים בלבד ועוד). כמו כן, היא מציעה לגולשים לא להציג תמונות באתרים, לצורך טעינה מהירה, או לחילופין, לטעון רק תמונות שמורות בזכרון.

 

הדפדפן שומר Sessions, שפירושן שמירת כל החלונות או האתרים הפתוחים, כולל הגדרותיהם, לצורך גלישה מאוחרת. וסרגל הכלים הראשי כולל פח זבל, שמאפשר לפתוח מחדש אתרים שנסגרו בטעות או בכוונה, בכדי לא לאבד מידע.

 

קורא ה-RSS המובנה פועל באמצעות סימון תמיכת האתר בטכנולוגיה ישירות בסרגל הכתובת, באמצעות אייקון שלחיצה עליו תוסיף את האתר לרשימת המקורות שלכם, כשניתן להוסיף מקורות RSS גם לתוכנת הדואר האלקטרוני המובנית, שם ניתן לבצע חיפושים שונים על המידע.

 

הגירסה הרשמית אמורה להיות מושקת בקרוב, אבל כבר עכשיו נכללת בדפדפן תמיכה במחוות עכבר, שינוי פעולות כפתורי העכבר המוכרים, ומאפשרת לגלוש רק באמצעות עכבר או רק באמצעות מקלדת. טעינת העמודים, כמו גם התוכנה עצמה, מתבצעת במהירות מרשימה, לא רק לעומת מתחרים מיושנים כמו IE, אלא גם בהשוואה לפיירפוקס.

 

באופרה מובנית אפשרות להוספת הערות לעמודים, עם רכיב Notes, אפשרות הצגת כל הקישורים בעמוד מסוים, רכיב צ'ט, "מקל קסמים" המהווה מנגנון אחסון סיסמאות, והיא מציעה התקנת סרגלים מאתרים שונים, במגוון תחומים, שניתנים להורדה בחינם ומוצגים ישירות בחלון הדפדפן. לקינוח, היא מציעה מאות סקינים להתאמה אישית.

 

יתרונות: כל המוזכר לעיל.

 

חסרונות: לא כל האתרים הישראלים מוצגים כראוי.

 

השורה התחתונה: תוכנה מעולה.

 

ציון:

 

גירסה: 8.0 בטא.

 

רשיון: Adware (מציגה פרסומות בגירסת החינם), 39 דולרים לגירסה נטולת פרסומות.

 

גודל הקובץ: 3.47 מגהבייט.

 

תאימות: Windows, לינוקס, FreeBSD, Mac OSX.

 

להורדה: לחצו כאן.

 

Yahoo! Desktop Search - חיפוש ברשת ובמחשב

 

יאהו! הציגה היום (ג') תוכנת חיפוש חדשה למחשב ולאינטרנט - Yahoo! Desktop Search - שפותחה בשיתוף חברת X1 Technologies, וכוללת אפשרויות דומות, אך לא זהות לתוכנות החיפוש שהציגו לאחרונה גוגל ומיקרוסופט.

 

ממשק התוכנה מבלבל למדי, וחלון התוכנה הראשי עמוס בסרגלים, אייקונים ותפריטים רבי פעלים. התוכנה מאפשרת לבצע חיפוש הן בעברית והן באנגלית במחשב, כאשר התוצאות מוצגות באופן מיידי על המסך, ומתעדכנות אוטומטית.

ניתן להאיץ עוד יותר את התהליך על ידי בחירה בקטגוריה מסוימת, כמו תמונות, סרטים או הודעות דואר למשל, ולסדר את תצוגת תוצאות החיפוש על פי תאריך, גודל, תיקיה, שם, פורמט וכדומה.

 

לרוע המזל, החיפוש באינטרנט אינו תומך בעברית בצורה מלאה, וניסיון להקליד מילה בעברית הציג לנו חלון שגיאה, בו התעקש יאהו! כי לא הוקלדה אף מילה. רק חיפוש ידני ישירות באתר הציג תוצאות בעברית. קצת חבל שלא השקיעו שם בפיתוח התמיכה עד הסוף.

 

התוכנה כוללת חלונית תצוגה מקדימה למרבית סוגי הקבצים, בה היא מאפשרת לנגן קבצי מולטימדיה, לעיין בקבצי טקסט ולהבין - מעבר לתקציר - מה מסתתר מאחורי שמות קבצים שונים ומסתוריים. רעיון יפה כדי לחסוך בזמן ובטרחה של פתיחת הקובת באופן עצמאי בתוכנה נפרדת.

 

תהליך האינדוקס מתבצע במהירות יחסית, ותוך כדי עבודה, זאת, מאחר והתוכנ הפועלת ברקע כל העת. את האינדוקס ניתן לבצע בזמנים קבועים, לקבוע גודל מקסימלי לאינדקס, לקבוע אילו פורמטים או אילו תיקיות ישולבו בו ועוד.

המינוס היחיד הוא שמאחר והתוכנה תומכת במאות (למעלה מ-200) סוגי קבצים, קובץ האינדקס המתקבל גדול למדי, ועלול להוות בעיה בפני עצמו.

 

תכונת החיפוש זמינה גם ישירות מאאוטלוק או אאוטלוק אקפסרס, זאת בעזרת סרגל כלים שנוסף ללקוחות הדואר הללו לאחר ההתקנה.

 

קובץ העזרה הכלול בה יעיל למדי, ולאור העובדה שבאתר התוכנה אין כמעט שום מידע, למעט רשימת FAQ דלילה - מזל שיש אל מי לפנות.

 

יתרונות: לא מקשה על המחשב מבחינת משאבים, מהירה, תומכת במאות סוגי קבצים.

 

חסרונות: אין תמיכה עברית מלאה, תומכת רק באאוטלוק.

 

השורה התחתונה: למי שמתלבט בין הפונקציונליות הבסיסית של גוגל לבין החבילה העשירה של מיקרוסופט - יש פתרון ביניים.

 

ציון:

 

גירסה: 1.0 בטא.

 

רשיון: Freeware.

 

תאימות: Windows 2000/XP.

 

להורדה: לחצו כאן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Opera. יכולות מתקדמות במיוחד
מומלצים