שתף קטע נבחר

בימין הקיצוני מתכננים: מחנה ריכוז נגד ההתנתקות

גורמים בימין הקיצוני לא מתרשמים מהפגנת "ה-150 אלף" ומגלים ל-ynet: בכוונתנו להחריף את המאבק בהתנתקות באמצעות תמונות ש"יזעזעו את המדינה". הם מבטיחים: "בשבועות הקרובים נקים מבנה שייראה כמו מחנה ריכוז, ונציג יהודים כפי שהיו במחנות". שר הפנים דורש מהיועץ המשפטי "להפעיל את כל האמצעים המשפטיים נגד שימוש ציני בזכר השואה". ובינתיים, בכירים ביש"ע שולפים שוב את נשק שביתת הרעב

אחרי הטלאי הכתום, בימין הקיצוני מתכננים להקצין את השימוש בשואה במאבק נגד ההתנתקות: "נקים מחנה ריכוז", הם מאיימים הבוקר (יום א'), "שהטלאי הכתום ייראה לעומתו כאין וכאפס".

 

בימין הקיצוני לא התרשמו מ"אם כל ההפגנות" שנערכה אמש נגד ההתנתקות, בהשתתפות 150 אלף איש - הפגנה שנתפסת במועצת יש"ע כהצלחה - וקוראים להחריף את המאבק, בדרכים שהציבור טרם ראה.

 

גורם בימין הקיצוני אמר ל-ynet: "הכוונה שלנו היא ליצור השוואה בין ההתנתקות לשואה. אנחנו מתכוונים לחזור לתמונות מהשואה. בשבועות הקרובים נקים מבנה שייראה כמו מחנה ריכוז, ונציג יהודים כפי שהיו במחנה ריכוז - מציאות שתזעזע את המדינה".

 

"אימון משקולות"

 

גורם אחר, מאחת התנועות של הימין הקיצוני, סיפר ל-ynet כי מלבד השימוש בשואה, הם מתכוננים לדרך נוספת במאבק: "קבוצות שלנו החלו לעבור אימוני קרב מגע ותורות לחימה, אימוני כושר, משקולות - במטרה שבזמן ההתנתקות החבר'ה יהיו בכושר".

 

לדבריו, "האימונים הללו מתקיימים בפארקים ברחבי הארץ ובין היתר באיצטדיון הספורט בקריית ארבע, ולצורך כך אף נשכרו מדריכים מוסמכים".

 

הוא הוסיף: "הערכה שלנו היא שהפינוי יהיה מאוד אלים ושצה"ל והמשטרה ישתמשו בכל מה שלמדו נגד הערבים – נגדנו". לדבריו, "לצורך כך אנחנו צריכים לדעת איך להתמודד עם רימוני גז,  כדורי גומי ואיך לנהל קרב פנים מול פנים".

 

הוא הוסיף כי "אין אימונים בנשק אך ישנו חשש שהחיילים והשוטרים ישתמשו באש - כפי שחייל ירה בעת פינוי שני הקרוואנים בגבעת להבה הסמוכה להתנחלות יצהר שבצפון השומרון".

 

פעיל הימין הקיצוני התייחס גם לאפשרות שלפני יישום ההתנתקות יבוצעו מעצרים מינהליים בקרב אנשי הימין הקיצוני. לדבריו, "כבר הכנו 'פעילי צללים' במטרה להחליף בשלב מסויים את האנשים שיושמו במעצרים מינהליים. יכול מאוד להיות שהמשטרה תנסה לנטרל אנשים דוגמת נעם פדרמן, איתמר בן גביר ונוספים. המטרה היא שבשעת פקודה יהיו אחרים שיבצעו את הפעולות בשטח", אמר הגורם.

 

עוד על הפרק: פרסום מודעות חריפות נגד ראש הממשלה ובכירים בממשלה, ומודעות שיופנו לקצינים בצבא וקצינים במשטרה שיקחו חלק בפינוי, בהן הם ייקראו לא לבצע את הפקודה.

 

"יעורר הרבה יותר רעש מהקמפיין של מועצת יש"ע"

 

בתגובה להפגנה ה-150 אלף אמש אמרו בימין הקיצוני: "לכולם ברור שצעד אחד משורת הצעדים המתוכננים יעורר רעש פי מיליון לעומת ההפגנה של אתמול. לא במקרה האנשים בציבור לא זוכרים את הסיסמאות 'אם יש לנו אהבה היא תנצח, ואני מתחבר' - קמפיינים שמועצת יש"ע העלתה ובזבזה עבורם מיליוני שקלים. לעומת זאת, טלאי כתום אחד הקפיץ את כל העסק ולכן אנחנו צפויים לבצע וגם לראות פעולות הרבה יותר קיצוניות".

 

ואילו במועצת יש"ע מתכננים עוד שורה של פעולות מחאה, שלדבריהם "לא נראו עד היום". את עיקר המאמץ הם מרכזים לקראת השבוע הבא, אז אמור לעבור בקריאה שנייה ושלישית בכנסת חוק פינוי-פיצוי. נוסף על המשך ההפגנות, נשלף שוב רעיון שביתת הרעב, שכבר הועלה בעבר על-ידי בכירים בקרב הנהגת המתנחלים.   

 

הרצוג: לאסור כל שימוש בשואה

 

שר השיכון, יצחק הרצוג (העבודה), הודיע בתגובה לידיעה כי יגיש לועדת השרים לעניני חקיקה הצעת חוק שתאסור כל שימוש בזכר השואה שאיננו לצורך הנצחה או לימוד. זאת בתגובה למה שהשר מגדיר החרפת השימוש בזכר השואה בקרב הימין הקיצוני. לדברי הרצוג, "השימוש הפוליטי בזכר השואה כפי שעושים בימין הקיצוני חוצה כל קו אדום והדבר מוביל לזילות ולפגיעה בזכר קורבנות השואה ומשרת את מכחישי השואה".

 

בעקבות הדיווח, פנה חברו לעבודה, שר הפנים אופיר פינס, ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה כי יופעלו כל האמצעים המשפטיים נגד השימוש הציני שעושים המתנחלים הקיצוניים בזכר השואה. לדבריו, "השימוש שהתחיל בטלאי הכתום ומגיע לשיא חדש עם הקמתו המתוכננת של מחנה ריכוז".

 

לדברי השר: "מעשים אלה הם גרועים ממעשיהם העלובים שבמכחישי השואה ואסור למדינת ישראל לגלות סובלנות כלפי תופעות נבזיות של זילות השואה והשוואת ממשלת ישראל וראשיה לנאצים".

 

בתגובה לידיעה אמר ח"כ רשף חן (שינוי): "הימין הקיצוני ההזוי אשר עד כה הורשה להשתלב באין מפריע על גבעות השומרון הפרוע נכנס לפאניקה כאשר התברר לו שהרוב המוחלט בעם אינו שותף להזיות המשיחיות מהן סובלים נערי הגבעות". יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איתן כבל: "כוונת הימין להקים 'מחנות ריכוז' היא מזעזעת. מתברר שאין גבולות. אני קורא להם להפסיק מיד את השימוש בשואה לצרכים פוליטיים".

 

מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, אמר בתגובה: "אין מילים לתאר את הגועל והזוועה שמצליח לייצר הימין הקיצוני במאבק נגד תוכנית ההתנתקות". עוד הוסיף אופנהיימר: "על פעילי כך להיות מאחורי סורג ובריח ולהפסיק לזעזע את הציבור ולתרום לאנטישמיות העולמית. יש להניח שהשלב הבא יהיה שרון במדי אס.אס".


פורסם לראשונה 31/01/2005 11:31

 

בהכנת הידיעה השתתפו אילן מרסיאנו ודיאנה בחור-ניר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
ההפגנה בירושלים נגד ההתנתקות
צילום: גיל יוחנן
צילום: גיל יוחנן
"ההפגנה לא מספיקה"
צילום: גיל יוחנן
צילום: ששון תירם
הרצוג. הצעת חוק
צילום: ששון תירם
צילום: מיכאל קרמר
פינס. פנה ליועץ מזוז
צילום: מיכאל קרמר
מומלצים