שתף קטע נבחר

התביעה דורשת: הרשעה עם קלון לגברי לוי

אם בית המשפט יקבל את בקשת התביעה, יאלץ גברי לוי להתפטר מכל תפקידיו הציבוריים. פרקליטו של לוי: "הרשעה לא תוסיף לאינטרס הציבורי"

בדיון שנערך היום בבית משפט השלום בחדרה דרשו נציגי המשטרה מסגן נשיא בית המשפט, סברי מוחסן, לקבוע בגזר הדין כי גברי לוי, לשעבר יו"ר ההתאחדות לכדורגל, ביצע עבירה שיש עימה קלון, כאשר תקף את העיתונאי חמי אוזן לפני שלוש שנים במחנה האימון של נבחרת ישראל בקיסריה.

 

נציגי התביעה ביקשו מסגן הנשיא לקבוע כי לוי חייב בתשלום קנס ופיצויים כספיים למתלונן וכן לקבוע כי אם לא יעשה זאת, הוא ירצה עונש של מאסר בפועל. הדיון בבית המשפט בחדרה היה האחרון לפני מתן גזר הדין. בדיון הציגה התביעה את הטיעונים לעונש, וכך עשו גם נציגיו של לוי. בנוסף הוצג גם תסקיר מבחן שנעשה ללוי בחודש האחרון.

 

כזכור, לוי מואשם כי תקף ב-10 באוקטובר 2000 את אוזן בסמוך לבית המלון, שבקרבתו התאמנה הנבחרת. לוי, על פי כתב התביעה, ראה את אוזן מתקרב לדלת הכניסה למלון, חסם את דרכו, דחף ותפס בצווארו. כתוצאה מכך נשרט אוזן בצווארו. לוי טען בבית המשפט כי גם הכתב שרט אותו, אולם לא הצליח להוכיח זאת. בפסק הדין קבעו השופטים בבית המשפט המחוזי כי גרסתו של גברי לוי אינה סבירה.

 

נציג התביעה אמר לאחר הדיון: "ביהמ"ש קבע בהכרעת הדין שקיימת ציפייה גבוהה מהנאשם, לאור תפקידו הציבורי, להתנהג בריסון. הנאשם באותה עת היה יו"ר ההתאחדות לכדורגל ועמד בראש פירמידה שצריכה לשדר ערכים של ריסון וחינוך. בישראל הרבה בני נוער, ילדים ומבוגרים מעריצים שחקני כדורגל שמשמשים עבורם מודל לחיקוי. הנאשם עמד בראש הפירמידה הזו, ובתור שכזה, גם הוא משמש מודל לחיקוי והציפיה היא שישדר מסרים נגד אלימות. לכן, אבקש להשאיר את ההרשעה של כבוד ביהמ"ש על כנה והענישה המתבקשת היא קנס כספי, פיצוי למתלונן, חתימה על התחייבות כספית ומאסר מותנה".

 

נציגיו של גברי לוי ביקשו מהשופט להקל בעונשו ובעיקר להימנע מהרשעה שיש עימה קלון, שתאלץ את לוי להתפטר מכל תפקידיו הציבוריים. פרקליטו של לוי הציג כ-40 מכתבי תמיכה מאנשי ציבור ואזרחים, שמספרים על עזרה שהעניק להם לוי. כזכור, לפני כשלושה שבועות הציגו פרקליטיו של לוי כ-19 עדי אופי כדי להימנע מהרשעה.

 

עו"ד כלכר, פרקליטו של לוי, אמר בין היתר: "אדם שמגיע למעמדו של גברי לוי, בצדק הזרקורים מופנים אליו ובצדק אנו בוחנים את מעשיו בעיניים ביקורתיות יותר. אבל זה צד אחד של הדברים. הצד האחר הוא שגברי הגיע למקומו בזכות ולא בחסד, הוא הגיע לשם בזכות המעשים הטובים שעשה במשך כל השנים. גברי לוי התפרסם בזכות העובדה שהוא נותן לציבור משך שנים רבות וממשיך גם היום. ההרשעה במקרה זה לא תוסיף דבר לאינטרס הציבורי. לכן אבקש לבטל את הרשעתו של גברי ולאמץ את המלצת שירות המבחן להטיל עליו עבודות למען הציבור, ללא הרשעה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
גברי לוי. נותן לציבור
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים